![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2011
![]() |
Kan inte uppdatera till IOS5
Hej.
Har bytt till Iphone4 för ett tag sen och vill uppdatera till IOS 5 men det vägrar funka. Får upp ett felmeddelande att det inte går att återställa programvaran i Iphone typ. se bild. Vad skall man göra ?????? Hoppas att någon vet... |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
finnns massa guider både här och på google... följ dem först och lär dig..
för som du skriver så verkar du inte vara så påläst om Iphone och uppdateringar.. för du skriver inte någonting om din lur.. om den är jailbreakad eller vilken version den har.. börja med förstå vad error 3194 betyder.. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag är inte speciellt påläst om Iphone, därför ber jag ju om hjälp.........
Info om luren missade jag förstås, kunde ju varit med givetvis.... Fast det spelar ju ingen roll nu för jag får tydligen försöka lösa detta med hjälp av någon annan Tack för inget |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Jag förstår att du känner dig besviken liksom jag förstår dom som tröttnar på att besvara samma frågor om och om igen. Har du googlat på "iTunes error 3194" eller sökt i forumet? Det är nog det powmia menar att du borde försöka göra först.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har Googlat på det, jag har läst guider men som jag skrev innan, jag ÄR inte jättepåläst om detta så jag får inte ordning på det.
Jag har uppdaterat till senaste Itunes, jag har stängt av brandväggar o dyl. Om någon hade frågat mig om hur man på bästa sätt utför en villadränering, eller lägger marksten så att det blir snyggt så skulle jag, med mitt yrkeskunnande inom detta, hälpa till , inte vara dryg emot personen. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Om du kör Windows ligger den i c:\windows\system32\drivers\etc\ TROR JAG, (Är inte hemma så jag kan inte kolla.) Sök för säkerhets skull.
Om du, eller något program, har ändrat i hoat filen kan den peka fel då Apple ska signera din mjukvara. Då får du felmeddelande 3194. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
här har du en länk som löste error 3194 för mig iallafall,
jag hade apple adress i min host fil som jag raderade... http://www.iphoneinfo.se/forum/g%96v...net-i-3gs.html |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Problemet är att när jag gjort det och ska spara filen igen så går inte det......
Kunde inte skapas, kontrollera att sökvägar bla bla bla är korrekt.... Tror att jag istället går ner till garaget och drar yxan i Iphone så är problemet löst |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
måste nog bero på att du inte är Admin inloggad och inte har rätt och ändra system filerna..
är nästan 100% att dilemmat ligger där.. annars bör du kunna spara HOST filen utan problem efter ändrat den. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Högerklicka på anteckningar i startmenyn kör som administratör. Öppna host filen från anteckningar sedan spara.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kan inte uppdatera till iOS 5 | samanda10 | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2012-01-15 12:46 |
| Kan inte aktivera me ios5 | Hubbe | Allt om iPhone | 5 | 2011-10-22 09:48 |
| Iphone vill ej ansluta till dator efter uppdat till ios5 | Turbolover | Allt om iPhone | 2 | 2011-10-13 18:55 |
| Det går inte att uppdatera till fw 4.0 | volvo-s60 | Upplåsning och jailbreak | 5 | 2010-07-02 09:27 |
| Varning(?) Uppdatera inte Mobile Substrate till version 0.9.3087-1 | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 22 | 2009-11-12 22:42 |