![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Måste telefonen vara jailbeakad för att vara upplåst?
För ett par månader sen fick jag en 3GS som var låst till Telia, jag hade Glocalnet (som går i Telenors nät) så det vara bara att sätta igång o låsa upp..
Allt gick alldeles utmärkt, nu kommer jag inte ihåg riktigt vilka program jag använde men det borde ju inte spela någon roll. Jag har programvaran 4.1 och baseband 06.15.00, men jag vill nu uppdatera till iOS5 men kan jag göra det rakt av utan att nåt händer, t ex att baseband versionen cpar sej eller nåt och att telefonen fortfarande är upplåst, eller måste den förbli jailbreakad som den är? Jag menar, att låsa upp telefonen hänger väl bara på att uppdatera baseband men med hjälp av jailbreaking?! ![]() |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Ja telefonen måste vara jailbreakad om man ska låsa upp med exempelvis Ultrasn0w.
Varför? Jo för Ultrasn0w är inte signerad av Apple och man behöver således jailbreaka för att kunna köra osignerad kod. Eftersom du har 06.15.00 på din 3GS så är det rek. att man gör en custom ipsw-fil när man uppgraderar/nedgraderar/återställer telefonen. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Okej, så om jag har fattat det här rätt så måste den vara jailbreakad när jag låser upp den, ja det vet jag. Och sen när allt är klart så behöver den inte vara jailbreakad om den har baseband 06.15.00, men den måste ha en custom ipsw version och om jag vill uppdatera den?!
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Om du tar bort jailbreak fungerar inte ultrasn0w (ej apple-signerade produkter). |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iPhone 3GS 32GB ska vara operatörsolåst men verkar inte vara det! | Flash | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-08-31 23:54 |
| iOS 4.0 och iPhone 4 kommer att vara upplåsbara! | Ponyboy | Upplåsning och jailbreak | 23 | 2010-06-24 13:13 |
| iPhoneprototypen verkar vara äkta | iPhoneinfo.se | Nyheter | 12 | 2010-04-23 01:02 |
| Övrigt 4,9 Gb vad kan det vara? | Andreasson | Allt om iPhone | 32 | 2010-03-16 08:51 |
| För bra pris för att vara sant? | gelegrodan | Köpa iPhone | 28 | 2008-12-30 12:07 |