Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-11-16   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
oskar94 är karismatiskt upptäcksresande
Måste telefonen vara jailbeakad för att vara upplåst?

För ett par månader sen fick jag en 3GS som var låst till Telia, jag hade Glocalnet (som går i Telenors nät) så det vara bara att sätta igång o låsa upp..

Allt gick alldeles utmärkt, nu kommer jag inte ihåg riktigt vilka program jag använde men det borde ju inte spela någon roll. Jag har programvaran 4.1 och baseband 06.15.00, men jag vill nu uppdatera till iOS5 men kan jag göra det rakt av utan att nåt händer, t ex att baseband versionen cpar sej eller nåt och att telefonen fortfarande är upplåst, eller måste den förbli jailbreakad som den är?
Jag menar, att låsa upp telefonen hänger väl bara på att uppdatera baseband men med hjälp av jailbreaking?!
oskar94 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-16   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Ja telefonen måste vara jailbreakad om man ska låsa upp med exempelvis Ultrasn0w.

Varför? Jo för Ultrasn0w är inte signerad av Apple och man behöver således jailbreaka för att kunna köra osignerad kod.

Eftersom du har 06.15.00 på din 3GS så är det rek. att man gör en custom ipsw-fil när man uppgraderar/nedgraderar/återställer telefonen.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-16   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
oskar94 är karismatiskt upptäcksresande
Okej, så om jag har fattat det här rätt så måste den vara jailbreakad när jag låser upp den, ja det vet jag. Och sen när allt är klart så behöver den inte vara jailbreakad om den har baseband 06.15.00, men den måste ha en custom ipsw version och om jag vill uppdatera den?!
oskar94 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-16   #4 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av oskar94 Visa inlägg
Okej, så om jag har fattat det här rätt så måste den vara jailbreakad när jag låser upp den, ja det vet jag. Och sen när allt är klart så behöver den inte vara jailbreakad om den har baseband 06.15.00, men den måste ha en custom ipsw version och om jag vill uppdatera den?!
Telefonen måste vara jailbreakad hela tiden du vill att den ska vara upplåst om du använder dig utav ultrasn0w.

Om du tar bort jailbreak fungerar inte ultrasn0w (ej apple-signerade produkter).
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta