![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Hjälp! apple logo iphone 4 version 4.00
tja! jag har en iphone i version 4.0 alltså den första version som släpptes. jag jailbreakade den med jailbreakme.com direkt i telefonen. Det fungerade utmärkt men nu så återställde jag den i settings så fastnar telefonen i startläge dvs applelogon. jag har förstått att man kan återställa den med redsn0w men vilken version vet jag inte och hur? hur ska jag gå tillväga för att återställa den? tack på förhand!
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Om du har SHSH-filer kvar för 4.0 så kan du återställa til den versionen.
Du kan enbart återställa till de versioner du har SHSH-filer sparade för då iTunes i dagsläget enbart signerar 5.0.1. Tanka hem TinyUmbrella och kolla upp vilka shsh-filer du har. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
jag gjorde detta men tinyumbrella hittade inga shsh. men enheten upptäcktes. finns det något annat sätt? det står att enheten är i recovery mode om den inte är det så upptäcker inte datorn den.
Senast redigerad av feid den 2011-11-22 klockan 16:25. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Hittades inge SHSH-filer så har du troligtvis ej några = Kan ej installera iOS-versioner som iTunes ej längre signerar.
Ta alltid för vana i framtiden att nej nollställa mobilen bland inställningar när du har den jailbreakad, då blir det bara knas. Mvh |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Är den köpt how apple store i USA? I så fall lär det into vara några problem, eller det ska into vara det i och med att samtliga telefoner sålda från apple store är operatörs upplåsta.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Är det en operatörslåst telefon från utlandet så får du nog problem. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
tja!! jag hittade shsh filerna och fixade fram den till version 4.2.1, men grejen är att den inte hittar mitt simkort, det kommer fram att no supported simcard to activate, i itunes. Den är köpt med at and t kontrakt i usa, så jag tror den är låst till dom, finns det någon lösning? för jag kommer inte in i telefonen
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Du måste jailbreaka och installera ultrasn0w för att du ska kunna använda valfritt simkort. Risken finns att ditt baseband har ändrats. Är det högre än 01.59.00 så kan du inte låsa upp telefonen utan har i dagsläget en dyr iPod Touch i handen. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| hjälp usb pil till itunes logo | trem | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2010-06-25 23:05 |
| Boot Logo | 6295gl | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2009-06-24 13:59 |
| Bilder / logo | PeterE | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2008-12-19 19:32 |