Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-12-02   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
johanlindh17 är karismatiskt upptäcksresande
Kan inte aktivera Iphone 3gs vid uppgradering till IOS5 - förstår ingenting..

Tja!

Kan tänka mig att det är många som har haft samma problem som jag. Har tittat runt massor på Internet men inte hittat något svar så jag skriver min egen tråd här istället..

När jag upptaterade min 3gs till IOS 5 så fastnar den redan vid de första stegen, såhär står det:

Iphone kunde inte aktiveras eftersom aktiveringsservern inte är tillgänglig för tillfället. Försök aktivera genom att ansluta Iphone till Itunes eller försök igen om ett par minuter.

Jag har testat både via nätverk och genom itunes minst 50 gånger de här 24 senaste timmarna men det fungerar inte!

Tänkte jailbreaka den först men jag kommer inte ens in på menyn så det är väll uteslutet med tanke på att jag inte kommer åt cydia?

Någon som vet vad felet är? Min kompis sa att jag kanske behövde låsa upp den men jag har inte lust att betala 300 spänn bara för att upptatera till IOS 5 och jag kan ju inte återställa telefonen heller eftersom att itunes inte hittar iphone enheten pga att den inte hittar mitt simkort konstigt nog.

Tacksam för svar!
johanlindh17 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-02   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Är telefonen operatörslåst?
Om ja, då är det inte konstigt att den ej klarar av att aktivera telefonen.
Man måste ha ett simkort från den operatör som telefonen är låst till för att göra en vanlig aktivering av telefonen.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta