Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-12-05   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
gråisidor är karismatiskt upptäcksresande
Iphone3gs hänger sig vid itunes.

Hej köpte en iphone 3gs defekt som jag tänkte fixa till min son. Det stod i annonsen att den hade fastnat vid äpplet. Tänkte att det blir nog lätt fixat. Var inga problem att återställa den i itunes. Men därefter är det omöjligt. Står att det inte är något sim i den. Men jag har testat alla kontantkort med samma resultat. Är den stöldstängd?? Den ser inte ut att vara vattenskadad. Skärmen och touchen funkar fint när man bläddrar mellan språkinställningarna. wifi går fint att koppla in. Men som sagt omöjlig att registrera. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig att felsöka?? Mvh
gråisidor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-05   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Om du har testat Telia/Halebop/Tele2/Comviq/Telenor/3 och ej fått det att funka, så kan telefonen med stor sannolikhet vara låst till en annan operatör i utlandet, alt. vara stöldspärrad.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-06   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ja har testat dom operatörerna du nämnde. Hur kan man veta om den är stöldstängd? Enligt killen jag köpte den hade den från början varit låst till tre. Därefter jailbreakad. Detta hände när jag försökte återställa med senaste iOS. Har läst att du hjälpt andra på forumet om deras har hängt sig vid Jailb. Vad kan jag göra för att felsöka? Mvh
gråisidor är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-06   #4 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Ursprungligen postat av gråisidor Visa inlägg
Ja har testat dom operatörerna du nämnde. Hur kan man veta om den är stöldstängd? Enligt killen jag köpte den hade den från början varit låst till tre. Därefter jailbreakad. Detta hände när jag försökte återställa med senaste iOS. Har läst att du hjälpt andra på forumet om deras har hängt sig vid Jailb. Vad kan jag göra för att felsöka? Mvh
Om den från början är låst till tre så ring till tre.
Uppge IMEI-nr och fråga om den är spärrad eller ej.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-06   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ska kolla med dom svenska operatörerna du nämnde. Ringer imorgon. Om ingen känner till imeinr. är det en utländsk iphone då? Om jag har simkort i när jag startar om den. Står det söker uppe i hörnet. men när jag valt sverige,svenska, platstjänster och wifi. så söker den någon minut innan den säger något om någon server som inte svarar? Mvh
gråisidor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07   #6 (permalink)
Medlem
Nykomling

Kollade precis med Telenor. Den ena är såld av dom. Olåst. Den andra är såld av Apple. Inga stöldspärrar eller andra spärrar på dom! Glömde säga att jag har två styck med samma problem. Vad kan jag göra för att få dom att funka? Mycket tacksam för svar
Gammal 2011-12-07   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Vad säger du om mitt problem muffin! Går det att lösa själv alt. skicka iväg till någon? Kan du rekomendera någon i så fall. Det kan väl inte vara olösligt?? Mvh
Gammal 2011-12-07   #8 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Låter som om det borde gå att lösa, men frågan är hur.. Just nu kommer jag inte på något sätt förutom att prova återställa igen alternativt prova jailbreaka (om det går) och se vad som händer.

Båda lurarna du har ska ju funka med vilket sim-kort som helst enligt de uppgifter du gett oss!
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07   #9 (permalink)
Medlem
Nykomling

Men hur skulle jailbreaket se ut för mig? Jag kan ju inte aktivera dom! Någon guide jag skulle kunna följa ifrån det läget jag befinner mig nu. Skulle helst bara vilja strunta i att Jailb dom. Har redan testat göra om återställningen av dom några gånger. Men samma fel! Mvh
Gammal 2011-12-08   #10 (permalink)
Medlem
Nykomling

Min son lyckades jailbreaka dom igår kväll. Men det stå fortfarande no service eller söker uppe i vänsterhörnet! Är det basebandet som är problemet? Hur får jag den till att acceptera simkortet? Skulle helst vilja slippa jailbreaka och bara ha dom original!! Men ITunes accepterar inte mitt baseband?! Någon guide man kan följa? Eller är problemet olösligt i dagsläget?? Mvh
Gammal 2011-12-08   #11 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Min son lyckades jailbreaka dom igår kväll. Men det stå fortfarande no service eller söker uppe i vänsterhörnet! Är det basebandet som är problemet? Hur får jag den till att acceptera simkortet? Skulle helst vilja slippa jailbreaka och bara ha dom original!! Men ITunes accepterar inte mitt baseband?! Någon guide man kan följa? Eller är problemet olösligt i dagsläget?? Mvh

Skrivit hundratals gånger i forumet...
Jailbreak är inte lika med upplåsning.
Jailbreak måste göras för att kunna köra osignerad kod.
Upplåsning görs via att installera osignerad kod i form av en sak som heter "Ultrasn0w" som möjliggör upplåsning av operatör.

Om du vill låsa upp så gå till den operatör som telefonen är låst till och be om en upplåsning. Kostar ett par hundra.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-08   #12 (permalink)
Medlem
Nykomling

men ingen av mobilerna ska vara låst?? Mvh
Gammal 2011-12-08   #13 (permalink)
Medlem
Omtalad

wenom666s avatar

wenom666 är karismatiskt upptäcksresande
Kan vara fel på simkorts läsarna, finns även en kopparkontakt på moderkortet som ska ligga emot bezzeln (metalramen) inuti mobilen, har den ej kontakt med den så får du "no service" i displayen, vad händer när du kopplar upp den mot iTunes?
wenom666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09   #14 (permalink)
Medlem
Nykomling

Hej igen. Min son har prövat en massa guider för att lösa no serviceproblemet men ingen lycka än. Någon som kan länka till en guide ni vet funkar?
det är ios 5.0.1(9A405) Och Modemfirmware 06.15.00 på den.
Mycket tacksam för svar.
Gammal 2011-12-09   #15 (permalink)
Medlem
Omtalad

wenom666s avatar

wenom666 är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Hej igen. Min son har prövat en massa guider för att lösa no serviceproblemet men ingen lycka än. Någon som kan länka till en guide ni vet funkar?
det är ios 5.0.1(9A405) Och Modemfirmware 06.15.00 på den.
Mycket tacksam för svar.
Ok, nu börjar jag förstå, har den baseband 06.15.00 så är det Ipad Baseband den har och så måste den låsas upp med UltraSn0w, ska man återställa den så måste man annvända en Custom Firmware av ios 5.0.1 här är en guide hur du gör.

Unlock iPhone 3GS (06.15.00) On iOS 5 With UltraSn0w 1.2.4 | iJailbreak.com
Läs även komentarerna nere ifall du fastnar.

Prova att nergradera din ios till ios 4.3.3 annars och jailbreaka den och lås upp.

Downgrade 5.0.1 To 4.3.3, 4.3.5, 5.0 iOS iPhone 4, 3GS, iPad 2, 1, iPod Touch — Jailbreak 5.1 / 5.0.1 / iOS 5 Untethered Jailbreak iPhone 4S iPad 2
wenom666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta