Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-12-08   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
mackanigbg är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via Skype™ till mackanigbg
Helt kört att kunna aktivera min iPhone 4

Jag köpte en nästan ny iPhone 4 via Tradera som från början är köpt via Tesco och troligen låst till dem. Jag kommer således inte längre i iTunes än att det står typ "SIM not supported, insert valid SIM from current carrier" eller liknande...
Till saken hör att jag kontaktat Tesco och de kan inte hjälpa mig eftersom de bara kan debitera de 20£ det kostar att låsa upp den på det abonnemang den är knuten till. Det mobilnumret eller namnet på killen som köpt den har jag ju inte.
Jag var kanske dum som köpte en låst telefon utan den aktuella operatörens SIM, men nu är det gjort

Jag undrar helt enkelt, kommer jag på något sätt kunna aktivera den eller är det bokstavligt talat bara att slänga den i papperskorgen?
Tips om kanal in hos operatör (O2 i UK), jailbreak, Gevey eller något som kan funka

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2011-12-08   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av mackanigbg Visa inlägg
Jag köpte en nästan ny iPhone 4 via Tradera som från början är köpt via Tesco och troligen låst till dem. Jag kommer således inte längre i iTunes än att det står typ "SIM not supported, insert valid SIM from current carrier" eller liknande...
Till saken hör att jag kontaktat Tesco och de kan inte hjälpa mig eftersom de bara kan debitera de 20£ det kostar att låsa upp den på det abonnemang den är knuten till. Det mobilnumret eller namnet på killen som köpt den har jag ju inte.
Jag var kanske dum som köpte en låst telefon utan den aktuella operatörens SIM, men nu är det gjort

Jag undrar helt enkelt, kommer jag på något sätt kunna aktivera den eller är det bokstavligt talat bara att slänga den i papperskorgen?
Tips om kanal in hos operatör (O2 i UK), jailbreak, Gevey eller något som kan funka

Tack på förhand!
Jag kan låsa upp den permanent åt dig: iPhone 4 Permanent/Fabriks-upplåsning | WeShop.se
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-08   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
mackanigbg är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via Skype™ till mackanigbg
Tack för svaret! Konstigt att jag inte någonstans har läst om den möjligheten förut, det står bara om jailbreak och Gevey m.m som inte är i närheten lika bra som en permanent upplåsning. Hur vet jag om den är låst till Tesco eller O2 då Tesco använder deras nät?

Smolket i glädjebägaren är ju att ytterligare 1500:- gör den "billiga" telefonen jag kom över dyr istället

Hur kan ni ha tillgång till deras permanenta upplåsningskoder?

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2011-12-08   #4 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av mackanigbg Visa inlägg
Tack för svaret! Konstigt att jag inte någonstans har läst om den möjligheten förut, det står bara om jailbreak och Gevey m.m som inte är i närheten lika bra som en permanent upplåsning. Hur vet jag om den är låst till Tesco eller O2 då Tesco använder deras nät?

Smolket i glädjebägaren är ju att ytterligare 1500:- gör den "billiga" telefonen jag kom över dyr istället

Hur kan ni ha tillgång till deras permanenta upplåsningskoder?

Tack på förhand!
Har tillgång till det via en reseller helt enkelt.
Tyvärr är det smådyrt i dagsläget med sådana upplåsningar där man lägger IMEI-nr i vitlistan hos Apple.

Om du kan skicka IMEI-nr så kan jag bjuda dig på en uppslagning om vilken operatör den är låst till (ord. pris 139 SEK ( Vilken Operatör Är Min iPhone Låst Till? | WeShop.se ) som en ren goodwill.

Kan ta ett par timmar innan jag har informationen tillgänglig efter jag gjort ett inskick av IMEI-nr. Kan alltid PM'a dig när jag har den infon isf.

EDIT: Tack för IMEI via PM. Hör av mig när jag fått informationen så får du ett 100% svar om vilken operatör telefonen är låst till.

Edit2: Telefonen hos TS är nu upplåst.

Mvh, Andreas

Senast redigerad av muffins den 2011-12-30 klockan 19:23.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta