![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
så många val, så mkt info...så många Q's!!
Först vill jag tacka för utmärkt hjälp med min förra 3gs här, och samtidigt beklaga många frågor på samma gång. Har försök att använda sökfunktionen men är i grundåbotten lite förvirrad vad jag ska sökar efter
![]() Jag har fått tag i en beg. 3gs som jag tror är köpt INNAN dom gjorde ngt som var dåligt i ngt sammanhang. Ja, som ni förstår så är jag n00b när det gäller terminologin men har faktiskt sökt efter en tråd som förklarar vad alla ord betyder, men hittar inget här. Nå väl, hittade här men den täcker inte alla dessa främmande ord.. Fingers X att vi har kommit så långt att jag bara behöver följa instruktioner på en 'Redp0isonra1nsn0w' eller 'Pawnåtnting' så har jag svensk ordlista, Gps o Youtube fungerar and that's it Till mina frågor (och i vilken ordning skall detta utföras?): 1) hur "formaterar" luren så allt gammalt försvinner? Gå in på General -> Återställ o radera allt, eller sköter en JB o unlock detta av sej själv? 2) Den är låst, vilken JB? Är allt 'klart' sen efter JB, med Cyndia o allt (används Cyndia fortf.?) 3)Vet att det var ngn fördel (ang. baseband??) med min version, är detta fortf. relevant när det gäller att kunna slå av o på luren utan att behöva använda typ balckra1n? 4) Behöver jag upp/ner gradera på nåt sätt 5) Vilken iOS ska jag köra på? (vill ha 4.xx pga. vissa apps som bara funkar på detta) 6) Vill lätt kunna göra det som hette SBS settings + proswicher (skiter i teman dock) 7) Telefonen är visst van vid iTunes 10.5, jag har nu 10.2 måste/borde jag uppdat.? Följdfråga, borde jag hela tiden ha den senaste... man vill ju liksom inte ofrivilligt bil en "HUMANCENTiPAD" ![]() ---------- använder mac OS 10.6.8 3gs 32gb imei 01 198xxx 532xxx x modemfirmwarwe 05.16.05 (baseband??) version 5.0.1 boot loader hittar jag ej... Senast redigerad av calibeer den 2011-12-09 klockan 03:01. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
1. Koppla in telefonen mot datorn, öppna upp iTunes. Klicka på din telefon i vänstra spalten. Sedan välj "Återställ".
2. Det heter Cydia. Om du gör en återställning så måste du jailbreaka igen efter återställningen om du vill ha telefonen jailbreakad. 3. Baseband är bara viktigt att ha koll på om man vill kringgå operatörslåset. 4. Förstår inte fråga om du _behöver_. Det är helt individuellt. 5. Har du SHSH-filer sparade för någon 4.x.x version så kan du installera den ios-versionen på din 3GS, annars är det 5.0.1 som gäller eftersom iTunes ej signerar lägre i dagsläget. 6. Förstår inte frågan då det ej är någon fråga utan mer ett uttalande bara. 7. Ja använd helst den senaste versionen. Behövs framförallt om du måste installera iOS 5. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Tack, inser att en del har hänt sedan jag sist höll på att JB.. att man kanske inte behöver oroa sej över vilken baseband mm.
Så min enda fråga är väl hur jag ska göra för att slippa ha den tethered med iOS 5.0.1? Redsn0w verkar bara funka med tethered, men min 3gs är den som kom innan så det måste finnas ett sätt, eller? HUr får jag reda på bootloader, och är bootrom samma sak (såg en annan tråd som tar upp detta)? Senast redigerad av calibeer den 2011-12-09 klockan 22:16. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Info om iphone 4 | ruten75 | Köpa iPhone | 6 | 2010-11-19 19:32 |
| Statusfält & MB info? | 2crueal4u | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2010-03-31 14:58 |
| kan man se info om bitrate m.m.? | jasifil | Allt om iPhone | 10 | 2009-04-20 20:30 |
| Nån ny info om iPhone och 3? | JohnFa | Allt om iPhone | 1 | 2008-08-18 23:16 |
| Behöver lite info! | cutekid | Allt om iPhone | 17 | 2008-08-09 18:10 |