![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2011
![]() |
3G - Vilket IOS om telefonen är i DFU?
Hej!
Har en iPhone 3G som jag ska försöka jailbreaka, men jag har ingen aning om vilket IOS telefonen har, då den är i DFU mode och jag får inte ur den ur det läget. Om jag försöker återställa den i itunes så får jag felkod 3194. Hjälp? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om du håller inne Power + Home -knapparna tillräckligt länge, så ska den boota om. Kolla vart den hamnar, om den startar helt eller om den återvänder till DFU/recovery-mode.
Ang. fel-kod 3194 - Har du redigerat din HOSTS-fil något?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Det måste du ta bort för att kunna jailbreaka utan att få 3194..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Just precis. Du måste radera de 2 raderna för att du ska kunna återställa din telefon. Tänk på att du måste redigera din HOSTS-fil som Administratör. Det gör du genom att högerklicka på den och ta "kör som adrministratör". Tänk även på att inte ha iTunes igång under tiden du gör det. Skulle 3194 dyka upp i alla fall, så kan du ta "ipconfig /flushdns" i cmd eller så starta om datorn.
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2011
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Korspostning innebär varning i vanliga fall, men säger till dig här istället. Du har redan postat denna typ av fråga i en annan tråd. Håll dig till den.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Vilket är bäst? | diflover | Off-Topic | 10 | 2010-09-15 20:00 |
| Vilket OS i nya 3gs'er? | Cophe | Allt om iPhone | 2 | 2010-09-08 16:49 |
| Köpt en applikation på itunes i telefonen men vart hamnar ipa filen i telefonen? | Thewiruz | Allt om iPhone | 5 | 2010-07-06 10:29 |
| Vilket abb? | adriancool08 | Operatörer & abonnemang | 13 | 2010-04-26 21:09 |
| Vilket abonnemang ska jag köpa? | Käraste | Operatörer & abonnemang | 3 | 2008-09-14 21:03 |