Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-12-19   #1 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Nya Redsn0w 0.9.9b9 till iOS5

Nya redsn0w fungerar till följande enheter med iOS 5:
  • iPod touch 3G
  • iPod touch 4G
  • iPad 1
  • iPhone3GS
  • iPhone4 (GSM)
  • iPhone4 (CDMA)

WINDOWS
MAC

Dev-Team Blog - redsn0w iOS5beta

Senast redigerad av Cophe den 2011-12-19 klockan 13:50.
Cophe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-19   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Bättre om denna klistras och om någon eventuellt orkar ta sig i kragen och kanske fixa lista för alla redsn0w-versioner och vilka iOS-versioner de är till för? Bara ett litet förslag
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-19   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Apr 2009
6295gl är karismatiskt upptäcksresande
Börjar tröttna lite på alla "nyheter". Det är FORTFARANDE tethered och den klarar INTE 4S och iPad 2. Precis som det har varit sedan juni då iOS 5 började dyka upp. (Jag vet att 4S "bara" funnits ute i två månader.)

Trots det tycker det upp "nyheter" titt som tätt där olika påstår sig hittat kryphål och lösningar. Min frustration är väl mer att jag börjar inse att det inte kommer något Jailbreak till 4S och iPad 2.
6295gl är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-19   #4 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Ursprungligen postat av 6295gl Visa inlägg
Börjar tröttna lite på alla "nyheter". Det är FORTFARANDE tethered och den klarar INTE 4S och iPad 2. Precis som det har varit sedan juni då iOS 5 började dyka upp. (Jag vet att 4S "bara" funnits ute i två månader.)

Trots det tycker det upp "nyheter" titt som tätt där olika påstår sig hittat kryphål och lösningar. Min frustration är väl mer att jag börjar inse att det inte kommer något Jailbreak till 4S och iPad 2.
Det framgår ju att det är tethered...
Bara att följa cophe's länk som han hade skrivit i sitt inlägg där allt förklaras: Dev-Team Blog - redsn0w iOS5beta

Ingen som påstått att detta är untethered.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-19   #5 (permalink)
Medlem
Omtalad

Det är det jag menar. Trots att dom nu är uppe i betaversion nummer 9 är det FORTFARANDE tethered och FORTFARANDE inte något stöd för iPhone 4S och iPad 2.

Dessa killar är ju långtifrån obegåvade så det ser rätt mörkt ut, tyvärr.
6295gl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-19   #6 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Det är det jag menar. Trots att dom nu är uppe i betaversion nummer 9 är det FORTFARANDE tethered och FORTFARANDE inte något stöd för iPhone 4S och iPad 2.

Det gäller ju att hitta ett hål.. Hål har hittats, men varför slänga ut 2 olika hål samtidigt och låta apple patcha dessa i en nästkommande iOS-version istället för att använda en exploit till alla istället?

Det väntas ju på pod2g's untethered och han håller på med 4S nu..

Läs bloggen: pod2g's iOS blog: News
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-19   #7 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Citat:

För det första, så har hälften av alla killar lagt av på grund av tidsbrist etc. För det andra, så har inte redsn0w med A5 enheterna att göra heller.

Anledningen till att det släpper redsn0w-versioner hela tiden, är för att fylla i de bugg-hålen som finns. Prova du sätt dig ner, och skapa något sånt här, och se hur lätt det är.

Killarna tar inte ett ENDA öre för programmen heller, vilket då jag kan tycka ( att det får ta hur jävla lång tid på sig de bara vill) Människan är så jävla girig och du är ett klart bevis på det. Ska bara ha och ha, men inte ta hänsyn till resten. Va glad att där kommer ett jailbreak över huvudtaget!
Gammal 2011-12-19   #8 (permalink)
Medlem
Omtalad

Jag väntade faktiskt på ett sådant inlägg men inte från dig Cophe?

På vilket sätt anser du mig girig och på vilket sätt tänker jag inte på andra? För att jag ger uttryck för min frustration över återkommande "nyheter" om nya kryphål och nära förestående Jailbreak?

Ja, jag tycker att det är frustrerande att man under ett halvårs tid inte har lyckats skapa ett untethered Jailbreak till iOS 5. (iOS 5 beta 1 släpptes väl i juni.) Även om dessa killar gör det på sin fritid är dom långt ifrån obegåvade så jag hade nog hoppats att någon av dem skulle lyckats vid det här laget.

Dom har valt att inte ta betalt för sitt arbete, annat än att ta emot donationer. (Jag har själv gett donationer.) Jag tycker dom är värda all heder och respekt för sitt arbete och kunnande. Men även om något är "gratis" kan jag ändå känna frustration då det inte "fungerar". Kan inte du det?

Sedan en kommentar som mest gör mig förbannad. "Prova själv och se hur lätt det är" får mig att tänka på barn som skriker "det kan du vara själv" till varandra. Återigen, jag kritiserar inte deras vilja eller kunnande och jag har aldrig påstått att jag skulle vara duktigare än dom.

Edit: Stavfel.

Senast redigerad av 6295gl den 2011-12-19 klockan 22:27.
6295gl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-19   #9 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Du har ju frustration av en anledning, och det är på grund av att du väntar på en untethered jb till A5. Den frustrationen kallar jag girighet. Acceptera att det tar tid istället för att frustrera en massa. Och som jag skrev, redsn0w har fortfarande inget med A5 att göra i dagsläget. Däremot släpper dem versioner till de som inte har en A5 enhet men vill ha en någorlunda buggfri tetheted jailbreak ändå. Och som Muffins skriver, så är där UT-JB på gång. Pod2g har gjort ett fantastiskt jobb med den nya exploiten. Och sen för att göra det bekvämare för oss som vill åt jailbreaken, väntar de ju så klart med att släppa den tills nästa uppdatering av iOS är officiell, för att slippa förlora hål i onödan.

Där är många som bara vill ha och ha. Räcker med att läsa kommentarerna på pod2g's blogg. Och tyvärr visar du samma tecken.

Edit
Nej, jag känner ingen frustration över det här. De får ta hur lång tid som helst. Så länge den fungerar när den väl är släppt.

Senast redigerad av Cophe den 2011-12-19 klockan 23:14.
Cophe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-20   #10 (permalink)
Medlem
Omtalad

wenom666s avatar

Reg.datum: Dec 2011
wenom666 är karismatiskt upptäcksresande
Respect!
wenom666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta