![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[UPDATE] [GUIDE] Untethered JB iOS 5.0.1 , iPhone4/3gs,iPad1 & iPod T4G
Denna jailbreak riktas endast åt A4 enheterna. Vilket innebär att följande enheter går att jailbreaka.
Post uppdaterad med senaste Redsn0w 0.9.10b3 OBS ! Sitter ni med en TETHERED jailbreak, som är utförd av Redsn0w, Sn0wbreeze eller Ac1dSn0w, så gå in i cydia och ladda hem "Corona" för att få din enhet untethered. ! OBS Har ni inte en tethered enhet, gör så här: Ladda hem redsn0w: Starta redsn0w, tryck på jailbreak, kryssa sedan i Install Cydia. Följ sedan anvisningarna i redsn0w för DFU-mode etc. Redsn0w ska nu utföra en untethered Jailbreak. När det är klart, kommer din enhet starta om och vara UNTETHERED. Lycka till.
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2011-12-30 klockan 14:32. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Haha synd att man har så bråttom ibland så jag missade helt den där grejjen med Corona
![]() Istället blev det en hel omblåsning med återställning och allt ![]() Men men, det funkar kanon! En liten varning bara som jag skrev i en annan tråd. Undvik tills vidare Iphonedelivery för denna får telefonen att totalt fucka upp och nästan inga appar går att starta. Hoppas dom fixar till den appen, för jag gillar den i alla fall!
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Funkar inte för mig när ja ska Jb så står de "first stage" efter ett tag så kommer felrapport fram
Några tips ?
------------------------------------------------------ IPhone: 4.0 Färg: Svart Hårddisk: 16 GB Firmware 4.2.1 Jailbreak & Upplåsning: jailbreakme.com Jailbreak & låst till 3 Modemfirmware: 03.10.01 Tre pott 399 + Fri Mobilsurf ------------------------------------------------------ |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
Provat återställa telen helt?
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2011
![]() |
har en 3gs med ipads basband 6.15......
har gjort om detta flera gånger med olika versioner av redsn0w, hade 4.3.1 innan så det blev uppdatering och jailbreak på nytt... MEN har problem med location services (platstjänster)... har jag den aktiverad så stängs allt nätverk till mobilen av nästan så fort jag går in på en app som samlar information med platstjänster (GPS).... sen efter typ 3 sekunder så fungerar det igen ![]() Har jag platstjänster avstängt så funkar allt utmärkt!! men vill ju kunna använda GPSn utan att förlora allt nätverk... Vad kan vara fel?? snälla.... ![]() Senast redigerad av mrawesooome den 2011-12-28 klockan 23:35. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
Download Redsn0w 0.9.10 b2 Fix UnTethered 5.0.1 Jailbreak Bugs — Jailbreak 5.0.1 - 5.1 - 5.0.2 - 5.2 iOS Hittade en fix till det nya jailbreaket. Använd denna redsn0w istället. Du kan jailbreaka ovanpå din nuvarande jailbreak. Tänk på att kryssa i install cydia och att ha telefonen avstängd innan du startar processen. Edit: Du kan även öppna cydia och installera senaste corona. Det är samma fix.
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Men corona har jag redan installerat från cydia.... untethered fungerar, men har ju somsagt ändå problem med platstjänster, GPS. men ska kolla länken!EDIT: Såg att b3 fanns, har installerat den versionen, men samma problem kvarstår!! asså vad kan vara fel?Senast redigerad av mrawesooome den 2011-12-29 klockan 11:22. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Skulle tro att buggen du råkat ut för kommer att åtgärdas ganska snart. Ha lite tålamod och håll utkik för kommande releaser. Kommer även uppdateras här på forumet.
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
Om ja förstår detta rätt så ska de gå att jba min gamla 3GS ios5 med redsnow unthetered nu och sedan ladda hem ultrasnow via cydia för att låsa upp den?
![]()
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Förutsatt att du har 06.15 som baseband.
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Baseband har inget med jailbreak att göra, utan enbart för upplåsning av operatörslåset, är baseband intressant att veta. |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2010
![]() |
Tjena, Jag har en 3GS 4.3.3 (8J2)
och om jag förstår det rätt kan jag alltså nu få en 5.0.1 jailbreakad till min ? =) Då undrar jag bara hur gör jag för att uppgradera mig till 5.0.1 MEN inte bli av med min SHSH blobs ? =) MVH SlevVa |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
I den tråden om ultrasn0w står de ju att det funkar för flera baseband från 01.59.00 till 06.15. Är inte riktigt säker på vilket jag har atm så får kolla upp det först. Tack för svar iaf!
|
|
|
#17 (permalink) | ||
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
-Svar ja. Den går också att breaka. Citat:
Har du ett baseband som stödjs, så är det lugnt. Har du däremot inte det, får du uppdatera till 06.15 för att låsa upp.
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Baseband har inget med jailbreak att göra. Enbart om man vill låsa upp operatörslåset. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Untethered JB 4.3.1 (redsn0w) | Cophe | Upplåsning och jailbreak | 79 | 2012-03-28 10:24 |
| [GUIDE] Untethered JB 4.3.3 (redsn0w) (Guide kommer inom kort) | Cophe | Upplåsning och jailbreak | 49 | 2011-09-23 19:36 |
| [GUIDE] Untethered JB 4.2.1 (greenpois0n) | Cophe | Upplåsning och jailbreak | 251 | 2011-06-20 23:47 |
| [GUIDE] Untethered JB 4.3.2 (redsn0w) (guide kommer inom kort) | Cophe | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2011-05-21 17:10 |
| [GUIDE] Untethered JB 4.0/4.0.1 (JailbreakMe) | steffeiphone | Upplåsning och jailbreak | 175 | 2010-12-22 19:44 |