Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-12-27   #1 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
[UPDATE] [GUIDE] Untethered JB iOS 5.0.1 , iPhone4/3gs,iPad1 & iPod T4G

Denna jailbreak riktas endast åt A4 enheterna. Vilket innebär att följande enheter går att jailbreaka.
  • iPhone 3GS
  • iPhone 4
  • iPad 1
  • iPod Touch 4g

Post uppdaterad med senaste Redsn0w 0.9.10b3

OBS ! Sitter ni med en TETHERED jailbreak, som är utförd av Redsn0w, Sn0wbreeze eller Ac1dSn0w, så gå in i cydia och ladda hem "Corona" för att få din enhet untethered. ! OBS

Har ni inte en tethered enhet, gör så här:

Ladda hem redsn0w:

Starta redsn0w, tryck på jailbreak, kryssa sedan i Install Cydia. Följ sedan anvisningarna i redsn0w för DFU-mode etc.

Redsn0w ska nu utföra en untethered Jailbreak. När det är klart, kommer din enhet starta om och vara UNTETHERED.

Lycka till.

Senast redigerad av Cophe den 2011-12-30 klockan 14:32.
Cophe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-27   #2 (permalink)
Moderator

ssnds avatar

Reg.datum: Feb 2010
ssnd kan tala
Haha synd att man har så bråttom ibland så jag missade helt den där grejjen med Corona

Istället blev det en hel omblåsning med återställning och allt

Men men, det funkar kanon!

En liten varning bara som jag skrev i en annan tråd.
Undvik tills vidare Iphonedelivery för denna får telefonen
att totalt fucka upp och nästan inga appar går att starta.
Hoppas dom fixar till den appen, för jag gillar den i alla fall!

iPhone 4 / 5.0.1 Jailbreak / redsn0w

Läs Forumets regler innan du postar!
ssnd är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-27   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2010
jonas19 är karismatiskt upptäcksresande
Funkar inte för mig när ja ska Jb så står de "first stage" efter ett tag så kommer felrapport fram Några tips ?
Hårddisk: 16 GB
Firmware 4.2.1
Jailbreak & Upplåsning: jailbreakme.com Jailbreak & låst till 3
Modemfirmware: 03.10.01
Tre pott 399 + Fri Mobilsurf

------------------------------------------------------
jonas19 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-27   #4 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Citat:
Ursprungligen postat av jonas19 Visa inlägg
Funkar inte för mig när ja ska Jb så står de "first stage" efter ett tag så kommer felrapport fram Några tips ?
Säker på att du har 5.0.1?
Provat återställa telen helt?
Gammal 2011-12-28   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
mrawesooome är karismatiskt upptäcksresande
har en 3gs med ipads basband 6.15......

har gjort om detta flera gånger med olika versioner av redsn0w, hade 4.3.1 innan så det blev uppdatering och jailbreak på nytt...

MEN har problem med location services (platstjänster)... har jag den aktiverad så stängs allt nätverk till mobilen av nästan så fort jag går in på en app som samlar information med platstjänster (GPS).... sen efter typ 3 sekunder så fungerar det igen

Har jag platstjänster avstängt så funkar allt utmärkt!! men vill ju kunna använda GPSn utan att förlora allt nätverk...

Vad kan vara fel?? snälla....

Senast redigerad av mrawesooome den 2011-12-28 klockan 23:35.
mrawesooome är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-29   #6 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mrawesooome Visa inlägg
har en 3gs med ipads basband 6.15......

har gjort om detta flera gånger med olika versioner av redsn0w, hade 4.3.1 innan så det blev uppdatering och jailbreak på nytt...

MEN har problem med location services (platstjänster)... har jag den aktiverad så stängs allt nätverk till mobilen av nästan så fort jag går in på en app som samlar information med platstjänster (GPS).... sen efter typ 3 sekunder så fungerar det igen

Har jag platstjänster avstängt så funkar allt utmärkt!! men vill ju kunna använda GPSn utan att förlora allt nätverk...

Vad kan vara fel?? snälla....

Download Redsn0w 0.9.10 b2 Fix UnTethered 5.0.1 Jailbreak Bugs — Jailbreak 5.0.1 - 5.1 - 5.0.2 - 5.2 iOS

Hittade en fix till det nya jailbreaket. Använd denna redsn0w istället. Du kan jailbreaka ovanpå din nuvarande jailbreak. Tänk på att kryssa i install cydia och att ha telefonen avstängd innan du startar processen.

Edit:
Du kan även öppna cydia och installera senaste corona. Det är samma fix.
Gammal 2011-12-29   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Cophe Visa inlägg
Download Redsn0w 0.9.10 b2 Fix UnTethered 5.0.1 Jailbreak Bugs — Jailbreak 5.0.1 - 5.1 - 5.0.2 - 5.2 iOS

Hittade en fix till det nya jailbreaket. Använd denna redsn0w istället. Du kan jailbreaka ovanpå din nuvarande jailbreak. Tänk på att kryssa i install cydia och att ha telefonen avstängd innan du startar processen.

Edit:
Du kan även öppna cydia och installera senaste corona. Det är samma fix.
Ska kolla länken när jag kommer hem! tack!

Men corona har jag redan installerat från cydia.... untethered fungerar, men har ju somsagt ändå problem med platstjänster, GPS. men ska kolla länken!

EDIT: Såg att b3 fanns, har installerat den versionen, men samma problem kvarstår!! asså vad kan vara fel?

Senast redigerad av mrawesooome den 2011-12-29 klockan 11:22.
Gammal 2011-12-29   #8 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Skulle tro att buggen du råkat ut för kommer att åtgärdas ganska snart. Ha lite tålamod och håll utkik för kommande releaser. Kommer även uppdateras här på forumet.
Gammal 2011-12-29   #9 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Skulle tro att buggen du råkat ut för kommer att åtgärdas ganska snart. Ha lite tålamod och håll utkik för kommande releaser. Kommer även uppdateras här på forumet.
men det konstiga är att det verkar ju bara vara jag som har problemet... läste att fler hade haft det, men i redsn0w 0.9.9 b6 (tror den heter så) där skulle vara en speciell fix för detta, men har prövat den samt alla versioner efter 0.9.9 b6
Gammal 2011-12-30   #10 (permalink)
Medlem
Omtalad

raekaNs avatar

Reg.datum: Mar 2010
raekaN är karismatiskt upptäcksresande
Om ja förstår detta rätt så ska de gå att jba min gamla 3GS ios5 med redsnow unthetered nu och sedan ladda hem ultrasnow via cydia för att låsa upp den?

Iphone 4S 32GB | FW iOS 5.0.1 | JB - Absinthe | Halebop Fri surf
raekaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-30   #11 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av raekaN Visa inlägg
Om ja förstår detta rätt så ska de gå att jba min gamla 3GS ios5 med redsnow unthetered nu och sedan ladda hem ultrasnow via cydia för att låsa upp den?
Förutsatt att du har 06.15 som baseband.
Gammal 2011-12-30   #12 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2011
Muffin är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till Muffin
Tjena har två frågor.

1. Vad menar du med A4 enheter?

2. Kan jag som har en iPhone 4 med iOs 5.0.1 (9A405) Baseband 04.11.08 jailbreaka untethered med denna guide?
Muffin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-30   #13 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Visa inlägg
Tjena har två frågor.

1. Vad menar du med A4 enheter?

2. Kan jag som har en iPhone 4 med iOs 5.0.1 (9A405) Baseband 04.11.08 jailbreaka untethered med denna guide?
På fråga 2: Ja det kan du, eftersom det är A4 chip i iPhone 4.
Baseband har inget med jailbreak att göra, utan enbart för upplåsning av operatörslåset, är baseband intressant att veta.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-30   #14 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2011
Muffin är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till Muffin
Citat:
Ursprungligen postat av muffins Visa inlägg
På fråga 2: Ja det kan du, eftersom det är A4 chip i iPhone 4.
Baseband har inget med jailbreak att göra, utan enbart för upplåsning av operatörslåset, är baseband intressant att veta.
Men om jag läst rätt så har inte iphone 3gs A4 chipet? för vill jailbreaka en sån oxo.
Muffin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-30   #15 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Slevva är karismatiskt upptäcksresande
Tjena, Jag har en 3GS 4.3.3 (8J2)

och om jag förstår det rätt kan jag alltså nu få en 5.0.1 jailbreakad till min ? =)

Då undrar jag bara hur gör jag för att uppgradera mig till 5.0.1 MEN inte bli av med min SHSH blobs ? =)

MVH SlevVa
Slevva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-30   #16 (permalink)
Medlem
Omtalad

raekaNs avatar

Reg.datum: Mar 2010
raekaN är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Förutsatt att du har 06.15 som baseband.
I den tråden om ultrasn0w står de ju att det funkar för flera baseband från 01.59.00 till 06.15. Är inte riktigt säker på vilket jag har atm så får kolla upp det först. Tack för svar iaf!

Iphone 4S 32GB | FW iOS 5.0.1 | JB - Absinthe | Halebop Fri surf
raekaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-30   #17 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Visa inlägg
Men om jag läst rätt så har inte iphone 3gs A4 chipet? för vill jailbreaka en sån oxo.
Som du ser så står det 3gs i rubriken samt under informationen.

-Svar ja. Den går också att breaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Slevva Visa inlägg
Tjena, Jag har en 3GS 4.3.3 (8J2)

och om jag förstår det rätt kan jag alltså nu få en 5.0.1 jailbreakad till min ? =)

Då undrar jag bara hur gör jag för att uppgradera mig till 5.0.1 MEN inte bli av med min SHSH blobs ? =)

MVH SlevVa
Sätt din telefon kopplad mot iTunes, uppdatera som vanligt. Nej, dina SHSH-filer försvinner ej från föregående versioner plus att, SHSH för 5.0.1 kommer sparas.

Citat:
Ursprungligen postat av raekaN Visa inlägg
I den tråden om ultrasn0w står de ju att det funkar för flera baseband från 01.59.00 till 06.15. Är inte riktigt säker på vilket jag har atm så får kolla upp det först. Tack för svar iaf!
Har du ett baseband som stödjs, så är det lugnt. Har du däremot inte det, får du uppdatera till 06.15 för att låsa upp.
Gammal 2011-12-30   #18 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
Diskmedel är karismatiskt upptäcksresande
edit: hittade svaret på forumet

Senast redigerad av Diskmedel den 2011-12-30 klockan 22:38.
Diskmedel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05   #19 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Aug 2010
Jackmarrow är karismatiskt upptäcksresande
Jag har iphone 4 men iOS 5.0 baseband 04.11.08. Kan jag använda denna eller ska jag uppdatera och vilken version får jag då?
Jackmarrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05   #20 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av Jackmarrow Visa inlägg
Jag har iphone 4 men iOS 5.0 baseband 04.11.08. Kan jag använda denna eller ska jag uppdatera och vilken version får jag då?
Du måste köra in iOS 5.0.1.
Baseband har inget med jailbreak att göra.
Enbart om man vill låsa upp operatörslåset.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta