![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Hemskärmen seg efter iOS 5.0.1 jailbreak
Hej,
Har precis jailbreakat min iPhone 4 med senaste iOS 5.0.1 och har lagt märke till att hemskärmen beter sig märkligt, när jag bläddrar mellan sidorna med appar på hemskärmen så känns det lite "ryckigt" eller segt, lite svårt att förklara i ord men det är inte den där fina övergången som man är van vid. Detta uppkom strax efter att jag jailbreakat. Nån mer som upplevt detta på sin iPhone?
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Jag märker inte av det på min iPhone 4 heller.
Har du testat starta om enheten? Om det ej efter omstart blir någon förbättring så återställ telen igen och jailbreaka igen och se om någon förbättring syns. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Jag testade att återställa och sen jailbreaka på nytt. Installerade sen en app/tweak i taget för att se vilken det var som segade ner hemskärmen och det visade sig att det var "winterboard" som var orsaken, så fort jag avinstallerade den så flyter allt som vanligt igen.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Jag har upptäckt att när jag skriver sms eller mail så kan det ibland lagga till nån sekund innan bokstäverna kommer fram, men inget jag stör mig på.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Behöver hjälp av en person med kunskap om jailbreak, iphone4 skärmen blir svart | Anteee | Allt om iPhone | 0 | 2011-10-09 11:20 |
| Hemskärmen inzoomad??? | dejevad | Allt om iPhone | 5 | 2011-08-01 19:57 |
| iPhone skärmen på tv:n eller dator skärmen. | Krantz | Allt om iPhone | 14 | 2010-04-15 07:43 |
| iTunes 9 - kan inte möblera om hemskärmen | Pear | Allt om iPhone | 2 | 2009-09-25 22:44 |
| Skärmen slocknar när man kollar på film efter en stund | Thewiruz | Allt om iPhone | 6 | 2009-06-07 03:13 |