![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Uppdatering till iOS 5.0 från 4.2.1
Nu har jag hittad en guide , Restore & Update a Bricked iPhone 3Gs 6.15.00 to iOS 5.0 Firmware – 5.0 Jailbreak/Unlock|EverythingApplePro , men när jag ska uppdatera så får jag error 3194 , jag har denna adress i min hostsfil: 74.208.10.249 gs.apple.com , ska jag ta bort den? Har testat men funka inte då heller. Min iphone har jag ej jailbreakat än. Måste man göra det? Sen håller min iphone på hela tiden. När jag använder iReb andra gången på rad KICKAS den ur DFU. Vad ska jag göra. Läs min signatur för mer info. ??????
Gå in på min sida genom att klicka här , På den hittar du många guider & mer , Registrera dig vetja. Det finns iPhone guider också! Jag har: iPhone 3GS New Bootrom 06.15.00 5.0.1 Jailbreakad Senast redigerad av tommielag den 2012-01-02 klockan 01:15. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Tack för svaret, men alltså skit. Men om man inte kör med apples signerings server då da. Kanske med en annan istället.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ska du uppdatera, så är det 5.0.1 som gäller för din del. Finns inget annat alt.
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Det är då enbart 5.0.1 som gäller. Varför vill du ha in 5.0 så himla gärna istället för 5.0.1? Kan inte hitta något bra resonemang för det.. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
För guiden jag hittade hade KLARA IPSW i guiden och för dem har hjälp mig tidigare.
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
|
Citat:
1. Baseband preservation mode 2. Simple Mode 3. Expert mode
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
1. är om du ska spara nuvarande baseband.
2. Är enkel version, för oerfarna användare 3. Är expertis version där man har möjlighet att göra fler inställningar på sin custom ipsw-fil jämfört mot enkel version. Kan skapa en custom ipsw-fil åt dig om ett tag för 3GS och 5.0.1. Måste först göra klart klon-kopia på min Macbook Air först. Återkommer med länk för nerladdning. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
|
Citat:
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Finns att hämta på följande adress: http://weshop.se/NO_BB_iPhone2,1_5.0...5_Restore.ipsw
Edit: Skriv här när du hämtat hem den så jag vet om att det är säkert att ta bort den från servern.
Lås upp iPhone Låst Till 3 | Telia | Halebop | AT&T | O2 | Tele2 | Comviq | Telenor iPhone Tillbehör - Skal & Skydd Är Min iPhone Spärrad / Stöldspärrad? WeShop På FaceBook Senast redigerad av muffins den 2012-01-02 klockan 21:16. |
|
|
|
| The Following User Says Thank You to muffins For This Useful Post: | tommielag (2012-01-03) |
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
|
Citat:
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Uppdatering från 4.3.3 till ios 5 | Slevva | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2011-10-31 20:46 |
| uppdatering till ios5 | LuDii | Allt om iPhone | 1 | 2011-06-12 02:38 |
| Behöver hjälp med uppdatering till 3.1.3 sen JB | steffeiphone | Allt om iPhone | 12 | 2010-02-17 14:17 |
| Uppdatering till 3.0 (fel = -3259). !?!??! | pontepontan | Allt om iPhone | 3 | 2009-07-03 21:18 |
| Efter uppdatering från 1.1.4 till 2.2 | cyppa | Allt om iPhone | 8 | 2008-12-15 19:07 |