![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2010
![]() |
Updatera 3gs utan korrekt sim kort?
Jag har nyss jailbreakat och låst upp min 4:a med redsnow och ultrasnow, allt gick bra.
Men nu ska jag uppdatera tjejens 3gs till 5.01 och den är låst till AT&T och jag har inget sådant sim kort. Så hur gör man då? Jag måste ju sätta in orginalsimmet i 4:an iallafall för att få den startad innan man kan låsa upp. Tacksam för svar. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
När du uppdaterat hennes så kör du direkt redsn0w. När du kommer till detta steg: http://iclarified.com/images/tutoria...6813/66813.png
så kryssar du i rutan "deactivate". Jag vill dock informera dig om att det ännu inte finns någon upplåsning till basebandet som följer med FW 5.0.1. Senast redigerad av vossen den 2012-01-03 klockan 14:29. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Nå nu ska det väl gå att låsa upp den?
Kollade inn denna guiden: How To Unlock iPhone 3GS On iOS 5.0.1 With UltraSn0w 1.2.5 | iJailbreak.com Så det är bara att kryssa i deactivate så aktiveras den så jag kan låsa upp med ultrasnow? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
För om man kryssar i deactivate då blir den väl inte aktiverad? Man borde ju isåfall kryssa i activate?! Tycker det låter mera logiskt. Fast nån sån ruta finns ju inte.
Why you no explain this? ![]() Jag såg på ebay att det finns universal activator sim? Men man behöver inte ett sånt då? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Återställning fungerar ej utan sim-kort - hur göra? | alatar | Allt om iPhone | 1 | 2011-01-26 11:12 |
| 3GS uppstart utan rätt sim kort ?? | Sharan | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2011-01-22 16:30 |
| Vill updatera till 3.1.2 | trem | Upplåsning och jailbreak | 9 | 2010-06-12 19:55 |
| Min iphone startar inte SIM låst, kräver giltigt SIM-kort utan PIN-kodlås" | Eljesa | Allt om iPhone | 4 | 2010-04-07 20:07 |
| Uppdatera till 2.2.1 utan at&t-kort | filleman | Allt om iPhone | 5 | 2009-03-01 22:45 |