Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-01-11   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
OscarL är karismatiskt upptäcksresande
Kan man ta bort ett jailbreak?

Jag har en Iphone 3gs, 4.2.1 som är jailbreakad, baseband 06.15 och upplåst med ultrasn0w. Detta är inte gjort av mig själv, därför vet jag inte riktigt vilket jailbreak som har använts men det kanske inte spelar ngn roll. Eftersom telefonen nu är äldre än 12 månader så borde jag kunna låsa upp den hos telia. Det innebär isåfall att jag inte tycker att jag behöver jailbreaket längre. Min fråga är då, kan jag ”ta bort” mitt jailbreak fast basebandet är uppgraderat till 06.15?
Isåfall hur? Hoppas någon förstår vad jag menar, ursäkta om jag uttrycker mig lite oklart, är ganska ny på det här.
OscarL är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-11   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av OscarL Visa inlägg
Jag har en Iphone 3gs, 4.2.1 som är jailbreakad, baseband 06.15 och upplåst med ultrasn0w. Detta är inte gjort av mig själv, därför vet jag inte riktigt vilket jailbreak som har använts men det kanske inte spelar ngn roll. Eftersom telefonen nu är äldre än 12 månader så borde jag kunna låsa upp den hos telia. Det innebär isåfall att jag inte tycker att jag behöver jailbreaket längre. Min fråga är då, kan jag ”ta bort” mitt jailbreak fast basebandet är uppgraderat till 06.15?
Isåfall hur? Hoppas någon förstår vad jag menar, ursäkta om jag uttrycker mig lite oklart, är ganska ny på det här.
Eftersom du har 06.15.00 (iPad's baseband) så kommer du få dras med det även om du låser upp telefonen hos operatör. Detta pga att baseband ej går att nedgradera.
Du kommer således alltid behöva använda dig utav Custom ipsw (firmwares) framöver och kan ej använda vanliga firmware's, exempelvis uppdatera normalt via iTunes genom att trycka på uppdatera.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
The Following User Says Thank You to muffins For This Useful Post:
OscarL (2012-01-11)
Gammal 2012-01-11   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
OscarL är karismatiskt upptäcksresande
Ok, om jag förstår dig rätt så måste jag alltså även i fortsättningen använda mig av jailbreak? Finns det ändå en vits att låsa upp telefonen hos Telia och går det överhuvudtaget? En sista fråga, kan jag uppgradera telefonen till iOS 5 på något sätt?
OscarL är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-12   #4 (permalink)
Medlem
Omtalad

wenom666s avatar

Reg.datum: Dec 2011
wenom666 är karismatiskt upptäcksresande
Ser ingen vits med att låsa upp den hos Telia då du redan har iPads Baseband, du kan uppgradera till ios 5 om du hämtar en custom firmware och installerar det, det finns guider på nätet hur man gör.

Untethered Jailbreaka iOS 5.0.1 med PwnageTool (iPhone 3GS, iPhone 4) | iPhoneguiden.se

Hur du låser upp iPhone 3G/3GS samt 4 med iOS 3.0 upp till iOS 4.2 | iPhoneguiden.se
wenom666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta