![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Ingen kontakt med nät
Det gäller en iphone 4 4.3.3 , 04.10.01
Jag utförde untetherd jailbreak med redsn0w sedan gjorde jag upplåsning via ultrasn0w via cydia. Det går att öppna telefonen med comviq-simkortet samt ange pinkod(telefon låst till telia) men sedan står det ingen service. Jag kan inte heller välja operatör. Jag googlat lite då rekommenderar man programmet fake operator eller fakecarrier men hittar inte någon av dessa. Ringde till comviq och kortet ska vara aktiverat och klart, blir samma sak med telenor kortet. "no service". Några förslag hur jag går tillväga? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Vet inte hur du ska gå tillväga med upplåsning som uppenbarligen är problemet, men vår käre Muffins kikar säkert in och ger dig råd om detta.
Däremot kan jag säga att varken FakeOperator eller FakeCarrier kommer hjälpa dig då dessa bara är ett tweak för att ändra namn på skärmen från t.e.x Comviq till ditt eget namn eller liknande.
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Dec 2011
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iPhone 4 (ingen kontakt med datorn genom USB) | PaddeSan | Allt om iPhone | 4 | 2011-01-14 22:59 |
| Ingen kontakt med iphone efter återställning | jerko | Allt om iPhone | 4 | 2010-07-09 11:46 |
| Får ingen kontakt med usb | ernst023 | Allt om iPhone | 2 | 2010-05-13 12:22 |
| ingen kontakt med 3G nätverket | hugorosenlund | Allt om iPhone | 2 | 2009-08-17 19:13 |
| Får ingen kontakt med iTunes | erikgullberg | Allt om iPhone | 2 | 2008-05-18 12:32 |