![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Iphone 3gs jailbreak
Hallå ja! ska fatta mig kort.
Iphone 3gs som jag uppdatera til os 5.0.1 och hela köret. Jailbreakad och igång. Installerat ultrasn0w men... den hittar ingen operatör? Vad gör jag för fel? Den hittar tex alla inställningar som behövs till mail surf etc, men den kan inte hitta en operatör och låsa fast den... Vad skall jag göra? EDIT* Slår man av auto så hittar den operatörer till höger och vänster men kan ändå inte låsa en operatör man kan använda... Mvh foppatoffel
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Inställningar > Allmänt > Om. Vad står det under ModemFirmware?
Kolla upp om cydia har stöd för ditt nuvarande baseband. Annars lär du slänga in iPad's baseband, vilket man kan exempelvis göra med Redsn0w för att det ska vara kompatibelt med Ultrasn0w. Det är med 99.9% säkerhet att det är det som är problemet. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citat:
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Läste någonting om att göra en custom ipsw fil? Gäller det detta för mig med då eller? För det har jag inte gjort nämligen. La in os 5 körde redsnow och sen trodde jag att de funka så skicka tillbaka luren men den får bara ingen service men likförbannat så hittar den olika operatörer men kan ej utnyttja dem :/
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Vid varje uppdatering/återställning så lär man använda sig utav custom ipsw-fil om man har 06.15.00 (iPad's baseband). Gör man det inte, så kommer en konflikt att uppstå och ultrasn0w kommer ej fungera.
Hur man löser detta är att skapa en ny custom ipsw-fil och samtidigt igen, klicka i att man ska installera iPad's baseband, så ska det inte vara någon fara. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Om man har installerat med en vanlig ipsw-fil (och får igång telefonen) och ej en custom, så kan det innebära problem när det kommer till ultrasn0w.
Hittar inte artikeln något nu, men det var något uttalande från MuscleNerd iaf. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Jailbreak iPhone 4 ios 5.0.1 | tjonsson | Upplåsning och jailbreak | 13 | 2011-12-09 21:02 |
| jailbreak på iphone 3G | ralle1424 | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2011-02-06 19:50 |
| Jailbreak för iphone 4.0 | HabboHotel | Allt om iPhone | 4 | 2010-06-08 19:44 |
| Jailbreak iPhone 3gs | Aronsson | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-08-18 19:05 |
| Jailbreak, iPhone 2.2.1 | Mhellstrom | Upplåsning och jailbreak | 18 | 2009-04-09 12:05 |