![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
udda problem iphone 3gs jailbreak
hej jag har en iphone 3gs som jag tidigare haft 4.2.1 jailbreakat med greenp0ison, sen har jag även haft 4.3.3 med jailbreakme och där började problemen med att den stänger av sig så fort man försöker göra något med den, surfa eller spela spel framför allt får den att stänga av sig, tänkte att det kunde vara mjukvaru relaterat så testade att uppgradera till 5.0.1 och detta hjälpte inte.
nu senast så har jag testat att jailbreaka 5.0.1 med redsn0w, och detta funkade bra men det löste inte mitt problem, så tänkte försöka nedgradera telefonen och se om detta kunde hjälpa, nedgradera ända till 3.1.3 fick error 1015 försökte komma runt detta problem som verkade vara ganska vanligt men lyckades inte, så testade med 4.3.3 istället samma fel där, sen testade jag att göra en normal återställning för att åtminstånde få igång telefonen, och då upptäcker jag något mycket märkligt, på min iphone hoppar greenp0isons jailbreaket upp och börjar gå igenom alla commandon så som den gjorde när jag jailbreakade den, så tydligen så ligger fortfarande greenp0ison kvar på telefonen... så min fråga nu, är det någon som vet något sätt som man kan installera om hela programvaran i en IPhone, altså inte enbart IOS utan hela kärnan och allt så man kan få bort alla tidigare exploits och jailbreaks då min gissning skulle vara att det kan vara detta som orsakar att telefonen stänger av sig hela tiden... tacksam för all hjälp jag kan få |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Starta iTunes och se till att få din telefon i Recovery Mode
Återställ din telefon till fabriksinställningar i iTunes. Då är allt gammalt "skräp" borta och du kan börja om på nytt :-) Lycka till!
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
hej igen, har testat att återställa via itunes men Greenpois0n ligger kvar ändå på nått sätt, och jag har aldrig haft ipads baseband åtminstånde inte vad jag vet om
![]() har alltid använt mig av orginal ispws och har haft den jailbreakad med spirit jailbreakme greenpois0n tidigare och nu så ligger greenpois0n tydligen kvar eftersom det ploppade upp på skärmen under en återställning via itunes, och då återställning via Itunes inte får bort det undrar jag om det finns nått hack så man kan återställa det som ligger innan IOS på telefonen, |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Citat:
men när jag laddat hem en ipsw för 5.0.1 ; iOS 5.0.1 IPSW Download For iPhone, iPad, iPod Touch - Jailbreak 5.1 / 5.0.1 / 5 / 4.3.5 / 4.3.2 / 4.3.3 / 4.3.4 Untethered - iPad 2 Jailbreak så fungerar det att återställa och ställa in mobilen som en ny iphone4 vet inte varför man måste ladda hem en ipsw fil på detta vis, varför inte itunes själv kan göra det och ominstallera mobilen? |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Sjukt problem med uppdatering plus jailbreak av iphone 3G | ipeddy | Upplåsning och jailbreak | 13 | 2011-03-24 01:18 |
| iPhone 3GS jailbreak problem - någon kunnig? | saaaarvi | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2011-01-03 01:46 |
| iPhone 3GS.. jailbreak problem. | Adrianiii | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2010-11-30 18:38 |
| iPhone 3gs jailbreak problem, | Le1 | Upplåsning och jailbreak | 15 | 2010-10-13 06:43 |
| Problem efter Jailbreak iPhone 4 | Ozze | Allt om iPhone | 1 | 2010-08-12 21:59 |