![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
AKUT HJÄLP! Problem med jailbreak!
Hej, detta är sjukt akut!
Jag har en Iphone 4, version IOS 5.0.1. Idag dog den helt plötsligt, den hade batteri och sånt, men den dog bara. Och detta är första gången den har dött, så detta var även första gången jag skulle reboot'a den! (Jag har en tethered version). Jag klickade upp redsn0w programmet, laddade ner rätt IPSW fil, klickade på "Just boot". Allt gick bra tills jag fick upp meddelandet "Wating for reboot". INGET HÄNDER?! Så jag sökte lite här och där, och hittade att jag skulle hålla inne home och lock knappen, men när jag gjorde det kom det upp en ikon på mobilen att jag ska synka den till iTunes, men vafan?! Det ska komma upp en ananas och sen ska mobilen gå tillbaka till sitt normala skick. Eller? Hursom, jag behöver hjälp. Vad fan ska jag göra?! Vad gör jag för fel? Jag är en oteknisk flicka på 17 bast.. snälla hjälp |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Posta i rätt forum nästa gång
![]() Flyttar tråden till rätt del ///SSND Eftersom du har den jailbreakad med 5.0.1 tethered så ska du bara ladda ner ett paket i Cydia som heter Corona så blir den untehered, du behöver alltså inte köra genom Redsn0w. Försök bara boota upp den med Redsn0w just nu, man kan få hålla på och trixa lite för att få den i DFU, men ge inte upp. När du får igång den så laddar du bara ner Corona i Cydia ![]()
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hjälp!! AKUT! | iPhonekid | Allt om iPhone | 2 | 2010-10-07 18:54 |
| 3.1.2 problem.. behöver Akut hjälp!! | Issa-K | Upplåsning och jailbreak | 21 | 2010-02-10 19:04 |
| Akut Hjälp! | steffeiphone | Allt om iPhone | 6 | 2009-10-12 21:33 |
| akut hjälp! | Smukke | Allt om iPhone | 1 | 2009-08-26 12:07 |
| akut hjälp behövs | Iphone | Allt om iPhone | 22 | 2009-05-27 01:12 |