![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Vilka spel kostar datatrafik?
Min son har en iPhone 3g.
Kontantkort från Comviq. Han ringer aldrig, spelar mycket spel. Hans kontantkort töms ganska fort. Så vitt jag förstår kostar vissa spel datatrafik och vissa inte. Hur kan jag kolla upp det, alltså kolla vilka spel han bör undvika att spela? (Han laddar inte hem betalspel.) Tackar tackar |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Stäng av Mobildata i inställningarna när han inte ska använda internet på telefonen så slipper ni att olika saker i telefonen ligger och tjuvdrar data.
Det behöver inte vara bara spel som ligger och drar, en iPhone har en del andra hyss för sig som att hämta mail etc.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Beroende på vad du tankar vanligtvis på kontantkortet så föreslår jag comviq kompis 195, då ingår fri mobilsurf och sms/samtal till tele2.. resten får du använda till det som blir över.. kan löna sig i längden, en månad frisurf andra månaden förbruka dom där 195 som blir över från föregående månad så att säga.
Det kostar annars 7kr per dag max (vilket man kommer upp i lätt) att använda nätet om du tankar med annan valör så att säga.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [T] Illumine (kostar) | Cophe | Teman & Tema-frågor | 0 | 2011-07-17 22:23 |
| AppStore - kostar det? | johanstrandberg | Operatörer & abonnemang | 5 | 2010-04-25 17:49 |
| Kostar wi-fi? | Jerry | Allt om iPhone | 13 | 2010-02-19 23:35 |
| Kostar det att ha igång mejlen?? | pettersson206 | Allt om iPhone | 5 | 2009-01-08 12:22 |
| Kostar fri surf ändå? | jolinjom | Operatörer & abonnemang | 2 | 2008-11-12 11:35 |