![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Marknadens sim-adapters, vilket fungerar bäst?: Test & Tips - Officiella tråden
Välkomna till tråden där vi tipsar och testar om marknadens sim adapters som förhoppningsvis skall hjälpa oss att använda annat än Telia.
Här tar vi glatt emot alla tips om olika sim adapters, båda de som funkar och inte funkar! Intressanta sim-adapters: YESSIM: Prövad av ottto på forumet, positivt resultat med Tele2 Comviq. Enligt andra individer ger den sämre / obefintlig 3g-täckning. För det mesta positiv kritik runt om på internet. Pris: ca 250 kronor. Universal-Sim: Enorm mängd positiv kritik runt om på internet, 'noobus' här på forumet har beställt ett kort, svar hur det funkar kommer inom kort. Känns helt klart som det populäraste kortet. Pris: ca 150 kronor. Ständiga uppdateringar av mjukvara som lägs in i chippet kommer, och på så sätt ska det fungera efter apples uppdateringar. Vänta dock innan deras officiella hemsida bekräftar det. Turbo-Sim från International-orders.com: Ska enligt iphoneinfo.se fungera bra. Oprövad här på forumet, men hemsidan funderar på att beställa in ett kort för att testa. Garanterar pengar tillbaka om det ej fungerar enligt io.com. Pris: ca 400 kronor. I-Smartphone (Oranget paket): 2 på forumet har fått Tele2 Comviq att fungera med detta kort. Skall funka bra med Tele2, inte bra med Telenor och halvbra med Parlino. Pris: ca 150 kronor SimAble: Filmbevis på att det skall fungera iaf i UK. Däremot vet jag ingen som testat det i Sverige, ÄNNU. Detta ska du INTE köpa: I-smartphone (svart paket, från dealextreme.com): Fungerar endast för Vodaphone UK hittils efter internationella tester. Ingen har fått det att fungera i Sverige ännu (?). Kom gärna med egna tips och eventuella tester. Testa gärna det intressanta korten också, däremot står inte jag eller någon annan här på forumet ansvarig för om korten INTE fungerar. Detta test är till för att vi ska få en bra överblick vilket kort som fungerar bäst. Vill du få tag på de officiella hemsidorna till korten hänvisar jag till google. Senast redigerad av rotkiv den 2008-08-22 klockan 23:48. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
rotkiv: Säkert på att ottto har fått det att fungera? Vart har du läst det?
Det lär komma fullt med sådana SIM-adapters inom kort ![]() Ett annat: iClarified - Apple News - SIMable Unlocks iPhone 3G?
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Vad tror ni om detta?
UNIVERSAL-SIM — The ultimate universal unlock SIM Tycker det verkar väldigt bra. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
vad jag har läst efter att privatpersoner testat är det blandade resultat på simable, det funkar väldigt bra i england med tåg ex vodaphone, men inte lika bra i mindre länder, som sverige. Universal -sim skall vara mycket bra, ungefär som yessim fast kostar det dubbla..
Mvh (skrivet på en iPhone) |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Dessutom fattar jag inte var du kollat när du påstår att universal sim skulle kosta det dubbla. Jag skulle snarare påstå att det är tvärtom. Jag hittar Universal Sim inklusive frakt för 150 kr medan Yessim kostar 350 kr. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Angående ostabiliteten med YESSIM är det inget jag hört, utan att det däremot kan hända när man åker utomlands, och måste då göra som du ovan sa.. Men Universal SIM skall googlas i någon timme nu. Tack för ditt tips! |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Låter intressant - har läst att YESSIM fungerar OK men den klarar inte av 3G verkar det som då folk inte har fått igång 3G alls med den.
Mitt råd är att vänta tills det kommer en vettig SIM-adapter - priserna lär samtidigt sjunka. International-orders.com skickar med ett Worldsim TurboSIM till sina iPhone 3Gs till en kostnad av 45 dollar (ca 300 SEK). Det verkar fungera bra för alla. EDIT: Detta kortet: International-Orders.com - International-Shopping - International Checkout - Worldsim TurboSim iPhone 3G unlock
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
För det priset får du nästan 4 Universal Sim! |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Men om jag ska satsa på något tror jag på universal sim för tillfället... |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Nån som hört något om i-SmartSim då? Ser några som säljer dom på tradera, något att ha eller bluff?
Lås upp din iPhone 3G. Byt operatör. Enkelt med i-SmartSim. på Tradera. |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag tycker alla testar att köpa vars ett av olika märken och sen återkommer vi och jämför vilket som är bäst. Själv är mitt Universal Sim redan på väg.
Hade varit bra om någon kunde testa de andra varianterna också. Svårt att läsa vad folk säger på andra sidor eftersom de kanske fungerar i vissa länder. |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Ser däremot ingen anledning att köpa yessim om ditt universal sim funkar felfritt.... |
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Vad jag har läst så fungerar YESSIM väldigt dåligt när det gäller 3G. Den får ingen 3G-täckning alls - så det kortet hade inte jag satsat på i alla fall.
Jag ska nog testa TurboSIM-kortet från International-orders.com för 45 dollar. Fungerar bra för många.
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Officiella Google wave hookup-tråden | mossarelli | Off-Topic | 28 | 2010-02-12 12:09 |
| Tråden för oss som har fått iPhone 3G | sahl | Allt om iPhone | 107 | 2009-03-08 05:57 |
| Officiella Blocket-tråden | Morbidio | Köpa iPhone | 9 | 2008-08-05 23:20 |
| Upplåst iPhone 3G? | pekelof | Allt om iPhone | 3 | 2008-07-13 12:22 |