![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2012
![]() |
iPhone 3gs 5.1.1, jailbreaked och kan ej sända iMessage.
Tjenare!
Jag har precis jailbreakat min iPhone och kan inte sända iMessage. Knappen är blå, dom går iväg, men stannar upp och blir inte iväg skickade. Det står också "Avvaktar aktivering" under iMessage i meddelandeinställningarna. Jag har försökt med SAM, men det verkar inte fungera alls. Står fortfarande "FactoryActivated" under information, där det ska stå "WildcardActivated". Jag använda mig utav Redsn0w 0.9.10b8b. Någon som haft samma problem? Tack! Senast redigerad av lennartone den 2012-05-17 klockan 19:22. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2012
![]() |
Jag har loggat in med mitt itunes-konto. Jag använder min mail som id, eftersom att den avvaktar aktivering och jag ej kan välja mitt telefonnummer.
Jag har kunnat skicka iMessage förut, aldrig varit problem. Jailbreakade den för någon vecka sedan och sedan dess har det inte gått att skriva. Knappen som lyder skicka är blå och meddelandet vill gå iväg som iMessage, men stannar snabbt upp och det blir "fel när meddelandet skulle sändas" Hade återställt telefonen om jag kunnat, men nu kan jag tyvärr inte det. Senast redigerad av lennartone den 2012-05-18 klockan 16:49. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|