![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
QuickPwn jailbreakar telefonen utan att du behöver återställa firmwaren - mycket smidigare!
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administratör & Skribent
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
QuickPwn ska också vara säkrare, Den är gjord på en ny exploit...
Kanske något för dem som vill jailbreaka sina 3G-lurar, Dock endast Windoes.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Jag har inte läst på så mkt om jailbreak men jag undrar ifall man fortfarande kan hänga i appstore och tanka program där fortfarande om man har jailbreakat?
För det är jävligt lättanvänt tkr jag ![]() |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Citat:
![]()
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har precis jailbreakat min iPhone 3g och allt flyter på fint hitills, hade alla mina kontakter och media kvar. Nu när jag kopplar in den till datorn för första gången så frågat den ifall jag vill ställa in iphonen som en ny iphone eller återställa från säkerhetskopian utav "min gammla iphone". Vilken ska jag välja? Vad händer om jag väljer att ställa in som en ny iphone? Försvinner alla mina kontakter, media osv?
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Nä, jag vill tycka att jag använder rätt fil dvs den som man laddar ner från Apple..
"iPhone1,1_2.0.2_5C1_Restore" Jag har uppgraderat Luren innan....det som är lite lustigt är att jag har provat på två olika datorer o den crashar på samma "metod"...( file: nor/img3nor (0755), size = 13616) i det läget.. ![]() |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
den filen använde jag iaf.. Vet att det står 2.0.1 i den, men först uppdaterade jag den via itunes, då blev den helt standardinställd från apple. sen körde ja quickpwn med den här filen, när allt var klart så hade jag version 2.0.2 jailbreakad. |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Rackarns vad "lurigt".. Den fil jag laddade ner via appel hade inte samma "storlek" som den jag igår uppgraderade med. Jag tog den fil "iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw" ´sóm jag använde igår å då funkade det...men inte med den som jag tankade ner via apple och en dator..
Så nu är man tillbaka igen.. ![]() Så "Perk" tack för att du fick mig att tänka lite "längre".. ![]() |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Funkar dina apps som du hade ifrån appstore tidigare? Alla mina appstore-apps ploppar upp i 3 sek och försvinner sedan |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Om du hämtar den via iTunes hamnar den i "C:\Documents and Settings\”ditt användarnamn”\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates”
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Mina apps jag lagt in via iTunes behövde jag inte lägga in igen, utan de bara börja fungera, behövde alltså inte göra någon återställning eller dyl. iItunes står det jag använt 886 mb övrigt och 2 gb musik, vilket stämmer. Mina app store apps funkar också prima. |
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
QuickPwn uppdaterar inte din iPhone, jailbreakar endast. Så innan du jailbreakar ska du uppdatera den som vanligt i iTunes, å då kommer ju firmware-filen att laddas ner.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Gott Nytt År! | Freebo | Off-Topic | 8 | 2010-01-01 12:15 |
| Nytt OS 3.01 | jasifil | Allt om iPhone | 2 | 2009-08-01 10:20 |
| Kan inte jailbreaka med quickpwn, windows | Kungen | Allt om iPhone | 3 | 2009-01-05 23:21 |
| QuickPWN 2.1 för Windows ute! | storpack | Upplåsning och jailbreak | 60 | 2008-10-08 08:50 |
| Nytt skal? | labba | Tillbehör & reservdelar | 3 | 2008-09-09 23:05 |