Senaste nytt om iPhone!

Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-07-19   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
Fhqwhgads är karismatiskt upptäcksresande
Jailbreak problem

Hej!
Köpte min iPhone för ett år sedan. Hade ingen aning om jailbreak eller något sådant då, har knappt det nu heller haha. Hursomhelst så lyckades jag inte få den att funka med mitt simkort, så jag lånade den till min kompis en kväll och dagen efter fick jag tillbaks den, fungerade helt perfekt.
Sen nu för ett tag sen så började jag vilja uppdatera(då jag fortfarande bara hade 4.1 eller 4.2.1, minns inte.).
Jag hörde först med kompisen som hjälpte mig fixa den, och jag fick ett par instruktioner inkludernade sn0wbreeze med mera. Tyckte att det verkade alldeles för krångligt och jobbigt, så jag snackade med en annan kompis och hörde ifall man kunde bli av med jailbreaket på nåt sätt så man kan uppdatera normalt via iTunes och få slippa allt krångel.
Han svarar att om man säkerhetskopierar och sen återställer via iTunes så försvinner det. Jag tyckte förstås detta verkade väldigt smidigt och prövade några dagar efter, självklart så gick nåt snett. Vid första återställnings försöket gick något snett på slutet, andra gången gick det men sen hände nåt, och nu funkar inte telefonen.
Det står att simkortet inte är installerat och man får antingen aktivera med iTunes eller via WiFi. På iTunes står det att det inte finns nåt simkort och med WiFi så står det att servrarna inte funkar just nu, försök igen senare.

Så jag undrar hur får jag den att fungera igen? Och om jag kan få bort jailbreaket? Isåfall hur?

Tack på förhand!
Fhqwhgads är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-07-24   #2 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Feb 2012
whaka är karismatiskt upptäcksresande
Du måste aktivera i itunes med originalsim för att det ska funka , om du väljer jailbreaka om den får du markera hackivate i sn0wbreeze. Som jag fattar det så ar du redan tagit bort jailbreaket då du valt att uppdatera i itunes.
whaka är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-07-28   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
adde34 är karismatiskt upptäcksresande
Ok, tack
adde34 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta