![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Tips: Att göra med en jailbreakad iPhone
Vet inte om denna tråden är nått vidare nödvändig, men det kanske kan minska många små trådar osv.
Trådens syfte är att ni ska kunna tipsa (samt fråga) vad man kan göra med en jailbreakad iPhone, givetvis säga ut man göra för att utföra det också. Jag kommer redigera första inlägget med saker man kan göra allt eftersom ni kommer. -- Jag skulle börja att behöva hjälp med hur man byter ut "Telia" till något valfritt, upp i vänsterhörnet alltså. Vet att detta ska gå. ------ Saker du kan göra med en jailbreakad iPhone: •Gör din iPhone mer personlig, ändra operatörens namn till vad du vill Utförande:Gå in i Cydia och ladda ner "MakeItMine --- •Spela in video med kameran! Utförande: Gå till cydia och ladda ner "Cycorder" --- • Utförande: --- • Utförande: --- Senast redigerad av MeXii den 2008-08-25 klockan 18:36. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag tycker "Cycorder" är helt ok. Det är ett program som gör att du kan filma med din kamera. Finns i Cydia.
__________________ iPhone 3G 16GB svart 2.0.2 - QuickPwn Senast redigerad av Markc2 den 2008-08-24 klockan 11:49. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
I like this thread already, tipsa om mer användbara apps och funktioner som man inte kan göra med en icke jailbreakad iPhone. Funderar på att göra det när jag väl går och köper min imorgon men har inte riktigt fattat fördelarna med det ännu
![]() edit: Länka gärna till den bästa guiden för att göra detta! Senast redigerad av ProsaCC den 2008-08-24 klockan 15:02. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Jaaaa, tipsa om bra apps o så för icke jailbreakade telefoner ![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Det enda jag undrar över, kan man om man väl pwnat sin iPhone återställa den till sina grundinställningar? Alltså att allt jailbreak och pwning görs ogjort så man kan gå tillbaka till telia med den och få full garanti.
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
det blir ett litet moment 22. |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
ok men då har jag ju ingen anledning att stanna på 2.0 så länge till alltså. Vet dock inte om jag ska uppdatera till 2.0.2 eller 2.0.1, i väntan på nästa pwnagetool.
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag gillar även:
MxTube - ladda ned YouTube klipp till mobilen Rename - byt namn på dina apps (exempelvis Calculator till miniräknare) BossPrefs - välj vilka apps du vill "visa", exempelvis har jag valt att dölja "Aktier" för det använder jag inte. |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Står mer på deras sida.. If you want to update to 2.0.2 then use the normal iTunes update to get to 2.0.2 and then use QuickPwn to Pwn, Jailbreak and Activate, remember that the 2.0.2 update includes a baseband update for the 3G iPhone, so depending what your long term intentions are for the phone, update wisely, of course in the upcoming PwnageTool application you’ll be able to create a custom ipsw without the baseband update enabled.
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Snälla hjälp mig! Det går inte att göra nånting med min Iphone | Fridlyst | Allt om iPhone | 37 | 2010-11-14 02:58 |
| Funderar du på att köpa iPhone? - Tips | iAsh | Allt om iPhone | 3 | 2010-03-10 22:04 |
| Vad hindrar en säljare av en iPhone att spärra den ? | rolerole | Köpa iPhone | 2 | 2009-08-17 14:15 |
| Operatörs inställningar till en jailbreakad 3.0 | zauer | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-07-13 22:20 |
| Kan wi-fi problem ha någonting med routern att göra? | johnolle | Allt om iPhone | 8 | 2009-03-15 15:54 |