![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) | |||
|
Moderator
|
Jailbreak- & iFunBoxguide 3.1.2 (Svenska)
Citat:
-------------------------------- Blackra1n -------------------------------- Blackra1n är den nya simpla metoden som inte kräver en massa fuzz och tristess. Gå in på Frodo's (Geohot) sida och ladda ner antingen Mac- eller PC-versionen. blackweather När du väl laddat ner programmet, lägg det på din C-hårddisk och starta sedan programmet. Tryck på knappen MAke it rain, och koppla sedan in din iPhone. Stöter du på problem med den här upplåsningsmetoden kan du titta i tråden: http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...er-ute-nu.html När du väl Jailbreakat, starta programmet i iPhone med en ikon som ser ut som en droppe. Med denna appen lägger du sedan till Cydia och trycker install. (Installera inte alla program samtidigt då det lett till problem.) I Blackrain ligger också något som heter Snow. Snow låser upp din mobil till andra operatörer men installera inte Snow samtidigt som Cydia eller Rock. Installera varje sak för sig. Ta sedan bort appen inifrån efter att du installerat Cydia. För att kunna använda program som Diskaid, iFunBox, iPhonelist eller iPhoneBrowser måste du lägga till ett program i Cydia som heter afc2add. -------------------------------- iFunBox -------------------------------- Förrut hette denna sektion Diskaid, men eftersom Diskaid är sämst jämfört med iFunBox så rekommenderar jag iFunBox stort. Om du inte tror mig: Diskaid: 100 mb 1 minut iFunBox: 100 mb på 26 sekunder När du vill få in filer och ta filer ifrån din iPhone kan du inte göra det som vilket USB-minne som helst. Du måste använda ett program som pratar din mobils språk och som agerar som en länk mellan din dator och din iPhones hårddisk. 1. Laddar ner och installerar iFunBox. Tryck på Download Koppla in din mobil via USB. 2. Dubbelklicka på ikonen som ser ut som en liten iPhone där din iPhones namn står bredvid. Där ser du: iPod Music & Video (Endast för iPod Touch) General Storage () Camera (Dina kamerabilder) Wallpapers (iPhonens originala bakgrundsbilder) Ringtones (iPhonens mapp för ringsignaler) Applications (Apps installerade på iPhone) Raw File System (Root-mappen) 3. Nu börjar det oändligt roliga. Huvudregel för iPhone: Rör ingenting du inte vet vad det är. Följdregel: Rör ingenting du inte vet vad det är. Och med det sagt, lycka till i din lur. Citat:
Citat:
Senast redigerad av mossarelli den 2009-12-06 klockan 16:07. |
|||
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Kan tillägga att samtliga firmwarefiler som släppts finns att tanka här:
[All iPhone Firmwares] System Restore Image (download here) - Hackint0sh
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Samt här: Alla firmware-filer till iPhone - iPhoneinfo.se
Fantastiskt bra initiativ mossarelli! Många som kommer ta del av det här.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Moderator
|
Tyvärr så gör jag inte det i 3G-forumet. Men jag äger ingen 2G-mobil så jag kan inte göra en guide då den mobilen är helt annorlunda.
Och detta är en jailbreakguide, inte upplåsning för SIM. Snyggt. Sök rundor på lite lösenord för SSH, det kan vara olika beroende på vilken man använder. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administratör & Skribent
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Flyttar denna tråd och klistrar fast den...
Mycket användbart förövrigt, Kan tillägga att att en upplåsnings och jailbreak guide för 2G iPhones som vill uppdateras till 2.0.2 kommer upp i den här delen av forumet imorgon.
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Citat:
Update: Senast redigerad av antonfjanton den 2008-08-28 klockan 11:42. |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Du kanske har vista, 64-bitars system eller så hade du otur bara. Tanka programmet en gång till och installera om.[/QUOTE]
Ja körde på 64-bitars system, utan problem!
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Flera av mina kompisar har lyckats perfekt med denna guiden! Mycket bra guide - jag kör upp en länk på startsidan nu
![]() Bra jobbat!
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Vad är det som gör det värt att jailbreaka nu när App Store ger möjlighet till att fixa program?
Jag funderar på om jag ska jailbreaka min eller inte och vill då veta dom viktigaste fördelarna! |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
När det gäller SSH-guiden, måste man vara ansluten till ett trådlöst nätverk för att det ska fungera?
För jag bor i lägenhet där internet går i kabel, så jag har isåfall ingen möjlighet att ansluta min iPhone på detta sätt. Finns det alternativa sätt att komma åt iPhonen när den är jailbreakad? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Svenska i iPhone? | PBL | Allt om iPhone | 12 | 2011-06-28 21:09 |
| Guider - Jailbreak & Upplåsning | snook | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2010-01-25 18:38 |
| PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 67 | 2009-09-28 22:21 |
| S: Zagg Invisible Shield till 3G & 3GS & Touch 2G | xtrem | Köp & Sälj | 7 | 2009-09-16 12:52 |
| Tuner, svenska radiokanaler? | CeEss | Allt om iPhone | 4 | 2008-07-22 12:25 |