![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
GUIDE: Byta SMS-ton (Endast Jailbreak)
Det du behöver är:
* iPhoneBrowser (http://www.antonjah.com/div/SetupiPhoneBrowser.1.7.exe) * iTunes * iPhone, såklart (Jag använde en 3G med jailbreakat 2.0.2 när jag gjorde detta) -- 1. Starta iTunes, gå till Redigera -> Inställningar -> Avancerat (Flik) -> Import (Flik) - och ändra "Importera med:" till "AIFF-kodare" -- 2. Hitta filen som du vill använda (mp3/wav osv). Se dock till att den inte är för lång (över 10 sekunder är inte att rekommendera). -- 3.Lägg till filen i iTunes och högerklicka på den, välj sedan "Konvertera markeringen till AIFF". Nu ska du få upp ett nytt spår som heter samma sak. -- 4. Dra ut det nya spåret till skrivbordet och döp om den till x.caf (x = namnet på spåret). Kan du inte ändra namn på den måste du gå in i utforskaren (jag har engelskt windows så ni får översätta själv) - sen Tools -> Folder Options -> View - och bocka av "Hide extensions for known file types". Sen är det bara att byta namn på den. -- 5. Nu måste du starta iPhoneBrowser. Hitta din väg till /System/Library/Audio/UISounds/ Hitta sen "sms-received6.caf" i det högra fältet och ta bort den genom att högerklicka -> Delete. -- 6. Gå nu tillbaka till din fil som du har på skrivbordet (x.caf) och döp om den till "sms-received6.caf". -- 7. Dra nu din fil från skrivbordet och släpp den i det högra fältet i iPhoneBrowser. -- 8. Vips så var det klart, din sms-ton ska nu heta "Electronic" längst ned i din lista med sms-toner (Har inte listat ut hur man kan byta namn på dem än). -- Tuta och kör, lycka till! MVH Antonjah Senast redigerad av antonfjanton den 2008-08-28 klockan 12:42. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Följde till punkt och pricka. Det går bra att komma åt telefonen och kopiera över filerna men det låter inget när man väljer dem.
EDIT: Fick det att funka. AIFF är såklart INTE samma som AAC. Läsa rätt är bra. (Det är ok att kalla mej pucko.) Senast redigerad av free den 2008-09-20 klockan 14:39. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Japp, en bra guide som fungerar utmärkt!
![]() Galet att Apple inte har lagt in en funktion för att byta SMS-signalen.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Skulle aldrig palla att inte ha en jailbreakad lur. Man känner sig fan fängslad av dom där äpplena
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Tack för en bra guide.
Funkade kanon att byta till egen sms-ton. Äntligen fick jag tillbaka den signal som jag varit van vid de senaste åren.
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Jag vet att det är aslängesedan någon skrev i denna tråd. Men när jag trycker in på UI Sounds så kommer det upp ett felmeddelande som frågar om min iPhone verkligen är jailbreakad.. och ja det är den
![]() Edit: löste det själv, stog att det fattades en afc2 nånting. Så laddade ner en liten sån add från cydia ![]()
ajphuune 3GS 32gb Svart Jailbreakad Senast redigerad av stickaaan den 2010-01-12 klockan 16:58. |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Länken ovan funkar ju inte?
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Testa denna länk
Downloads - iphonebrowser - Project Hosting on Google Code eller ännu hellre iFunbox i-FunBox | File Manager and Hi-Speed Transfer Tool for iPhone and iPhone 3G (iFunBox Download Page) |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
tack men ja fattar ändå nada
får ha dom "gamla vanliga" signalerna
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Byta operatör och byta iPhone - samtidigt | JoG | Operatörer & abonnemang | 5 | 2010-02-23 17:34 |
| byta sms ikonen? | martinb | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2010-01-22 20:46 |
| Endast nödsamtal... | BenBee | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2009-09-23 23:06 |
| Ang. byta SMS signal, får det inte att funka! | princessofsweden | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-07-16 20:08 |
| SB bakrund endast? | hampfred | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-03-04 11:57 |