![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Får ej igång telefon med i-Smartsim :(
Har nu äntligen jailbreakat min iPhone men jag får inte igång mitt SIM-kort
. Jag kör med Halebop och ett i-Smartsim. När jag sätter i mitt SIM-kort tillsammans med i-Smartsim så kommer det upp en ruta som upplyser mig om att kortet är låst. Jag knappar in PIN-koden, och sedan så händer.. INGET! Inget operatörsnamn kommer upp, och stapeln med täckning är nere på noll... Har haft telefonen på såhär i över en timma nu men inget händer. Har även testat utan i-Smart SIM och då blir resultatet detsamma.... Vad har jag gjort för fel? Eller kan det va fel på mitt i-Smartsim?? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Låter mer som att det är fel på telefonen. Kör en återställning i iTunes.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Jag har även hört att vissa i-smartphone kort inte fungerar helt enkelt, då det är något som inte riktigt stämmer med chippet. Ofta får man ett nytt vid dessa fall, det beror på var man köpt det.
Var köpte du ditt? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() Bildlig jämförelse uppskattas! ![]()
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Kortet är märkt "i-smartphone 3G". Har nu även testat med ett Telenor-SIM och det blir samma resultat där, att mottagningen aldrig hoppar igång. Dessutom fick jag vid ett par tillfällen meddelande om "inget SIM" när jag använde Telenor-kortet.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
MVH Johnny
Iphone 3G 8Gb +i-smartphone 3G Senast redigerad av Johnny den 2008-09-23 klockan 11:44. |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2008
![]() |
Citat:
Det jag kan tänka mig är att kortet inte passar perfekt i hållaren, då jag testade att varsamt föra ner korten, starta telefonen, slå in pinkoden, ringa ett samtal, och slutligen skaka telefonen = kontakten mellan sim och telefon bröts. Hur skiljer sig rebelsim jämfört med ismartphone? Passar det förstnämnda bättre iochmed att man klipper ett hål i simkortet? @Johnny - Vilken släde använder du? Har du upplevt att ismartphone kortet blir lite ihoptryck i den nedre änden när du för in kortet (och tar upp det)
Iphone 16GB Svart - Firmware 2.1 Senast redigerad av jocke den 2008-09-23 klockan 11:45. |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Citat:
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
har du testat om i-smartphone kortet och ditt simkort funkar i någe annan mobil? alltså behöver inte vara en iphone. att rekomendera är ju en nokia med en såndär simkorts hållare man bara fäller över koretn ![]() MVH Johnny
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
jag tror att den är sönder, jag råkade också förstöra den på något sätt, först satte jag in den med ett comviq kort å den funkade men precis efter så la jag in bara telia kort å nu så funkar inte kortet hur man än gör ( har återställt typ 5 ggr å allt å det funkar inget står bara "inget sim") så jag tror nog att du får skaffa dig ett nytt lr skicka tillbaka den ifrån ställe du köpte ifrån lr person.
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har lagt märke till att kortet lätt "viker upp" sig lite i nedre hörnet... JAg löste detta genom att sätta dit en tejpbit mellan simkortshållare och smartsim. Givetvis så att tejpen inte hindrade kontakten mellan smartsim och mitt simkort... funkade bra med tejpen, om nu smartsim hade funkat :p
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
nää har inte märkt att den trycker ihop sig någe. dock har jag inte plockat ut det så ofta ![]()
Iphone 3G 8Gb +i-smartphone 3G Senast redigerad av Johnny den 2008-09-24 klockan 01:45. |
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Ja har också liknade problem.ja har en 3g olåst jailbrekad 16gb lur.efter jailbrek kom de upp itunes täcken för aktivering.ja fattar inte varför efter jailbrekad också måste ja aktivera den med itunes.ja la dit telia kortet och gjorde det och de gick bra.men när ja skulle sätta tillbaka mit riktiga 3 kortet med smartcard då hade ja samma problem.de kommer upp sim fel eller ingen service.ja startade om iphonen så funkar det allt igen.men de kommer upp ingen service och sim fel ofta.
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag testar med lite olika simkort och alla resulterar i att jag får 1 plupp i "okännd" motagning.
Då jag inte får upp någon operatör eller liknande, utan bara 1 plugg. Stoppar jag i ett kort med pinkod så frågar den snällt efter pinkoden, stoppar jag i ett utankod så frågar den inte. Tar jag ut kortet så säger den "inget sim" Kanske är så att mitt "i-smartphone 3g" är friterat. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Enligt i-smartphone har det kommit mycket kopior på deras kort som inte funkar lika bra såklart, jag råder er att INTE köpa från tradera då det lätt kan vara så att det dyker upp lite kopior där.
Jag tycker det är helt värt att slänga ut 250 spänn till elgreco här på forumet och vara säker att man sitter på ett original. Väl Mött |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Så här får ni igång internet med Tele2 | skivan | Operatörer & abonnemang | 3 | 2010-01-22 14:56 |
| Får varken igång internet eller MMS med Telenor. | Istvan | Allt om iPhone | 2 | 2009-08-26 01:15 |
| Får inte igång internet med turbo 3g (Telenor)? | Jeppe | Allt om iPhone | 7 | 2009-05-17 23:22 |
| Får ej kontakt med Internet efter senaste iTunesuppdateringen ? ? ? | Cobra Style | Allt om iPhone | 2 | 2009-04-28 01:12 |
| Får inte igång SIM-kortet? | LuDii | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2008-10-16 19:24 |