![]() |
|
|||||||
Köp din iPhone 4 redan idag hos Telia här:
Köp din iPhone 4 hos Telenor
Köp din iPhone 4 hos Tre:
Köp iPhone 4-tillbehör hos iPhonebutiken.se![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#481 (permalink) | ||||||
|
Medlem
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Det där har du förståt alldeles rätt Nackdelarna: Citat:
Citat:
Citat:
Så vågar inte svara på den.Citat:
Citat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#482 (permalink) |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
behöver hjälp rätt snabbt....ska iväg med några mappar med musik + spotify.exe till en kompis ikväll..och hur lägger jag över mapparna så som dom är?
har gjort det innan med en ipod men kan man göra det med en iphone och sedan bara koppla in den i hans dator? behöver man nåt program? telefonen är jailbreakad....när jag tar iutforskaren hittar jag bara bilderna jag tagit med kameran. |
|
|
|
|
|
#483 (permalink) |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
|
Har en Iphone 3G som jag jailbreakat och gjort operatörsfri men nu funderar jag på att sälja den. Hur återställer jag den lättast så den inte har kvar mina uppgifter (itunes konto, kontakter etc)? Men helst skulle jag även vilja ha den kvar som "operatörsfri", går detta tro? Jag har inte lagt in OSX 3.
Tänker mig annars att jag bara kör en återställning via Itunes och sen gör om allt som jag gjorde från första gången... eller någon som har någon annan idé? |
|
|
|
|
|
#484 (permalink) | |
|
Supermoderator
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Återställ (Möjligtvis till nya 3.0.1) --> Ställ in som ny iPhone --> Jailbreak (Redsn0w) --> Ultrasn0w. |
|
|
|
|
|
|
#485 (permalink) | |
|
Medlem
|
Citat:
Jag har ännu inte "kommit igång" med "fånmeckandet" för jag är ännu osäker ang Firmware (FW) och BaseBand (BB) etc Det är bla dessa guider jag tittat på: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w Kort och gott undrar jag om FW och BB är något jag måste fundera på och hur svårt är det att eventuellt ändra det? |
|
|
|
|
|
|
#486 (permalink) |
|
Medlem
|
Följande problem råkar jag ut för när jag jailbreakar:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/redsn0w1.jpg Tacksam för hjälp! |
|
|
|
|
|
#487 (permalink) | |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
![]() Jag har också Vista, jag tror nämligen det är boven i dramat. |
|
|
|
|
|
|
#488 (permalink) |
|
Medlem
|
Köpte mig en 3GS 32 Gb idag hos telia, kommer jailbreaka o låsa upp för att kunna köra fler apps samt köra med tele2. Är det fortfarande dessa 2 program med guider som gäller?
1. Jailbreak: Redsnow: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) 2. Upplåsning: Ultrasnow: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w Sen ett par frågor om hur jag ska gå till väga: 1. Ska jag sätta i teliasimkortet när jag jailbreakar/låser upp? 2. Kan jag efter att den är breakad och upplåst fortfarande köpa grejer via itunes och lägga över/installera proggen via itunes? 3. Vilket program använder jag för att installera prog som jag tar ner från andra butiker än itunes? 4. Är det nåt speciellt att tänka på före break/upplåsning? Inga speciella orginalkoder att spara som försvinner etc? 5. Ska jag regga den på nåt sätt mot itunes före break/upplåsning eller skall man helst vänta till efteråt, eller spelar det ingen roll? 6: inga problem att programmen inte fungerar i Vista 64-bits? Tacksam för svar då jag är rookie på detta och skall breaka och låsa upp senast i morgon tänkte jag. |
|
|
|
|
|
#489 (permalink) | |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Jag har Vista och har inget problem med detta |
|
|
|
|
|
|
#490 (permalink) |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
iPhoneUpplåsning.se - Lås upp din iPhone! Vi finns i både Göteborg & Stockholm - Iphone Upplåsning Är inte sånt här fult? Eller rent av olagligt?!
|
|
|
#493 (permalink) | |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Riktigt fult!
|
|
|
|
#495 (permalink) |
|
Medlem
|
En fråga, har en jailbreakad och upplåst telefon som fungerat utmärkt från USA, problemet jag fick kom upp idag när jag ska synca till itunes "the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported"
Har läst om detta och alla svar är att man ska låsa upp den osv men andra som haft det problemet har inte heller kunnat använda iphonen. Saken för mig är att allting fungerar på telefonen har inga problem alls förutom att jag vill ju gärna kunna använda Itunes, ska jag avinstallera ultrasn0w och installera om det eller är det nån som har ett bra svar? |
|
|
|
|
|
#498 (permalink) |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
Allting var kvar efter jag jailbreakat men ta för vana att alltid köra en säkerhetskopia innan du meckar, då är det bara att ladda in säkerhetskopian igen om det skulle skita sig.
|
|
|
#499 (permalink) | |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
|
|
|
|
#500 (permalink) | |
|
iPhone-Guru
|
Citat:
Förösk hitta Redsn0w 0.7.2 tror jag den heter ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |