![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#245 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
I guiden står det att man ska återställa men jag tror inte de behövs, lämnar över frågan till någon annan
![]()
|
|
|
#246 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#248 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
liten fråga om jag uppdaterar min iphone till den senaste genom itunes är det denna guiden jag ska använda för att jailbreaka?
iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows) |
|
|
|
|
|
#250 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Jag jailbreakade och låste upp min iPhone. Och nu när jag vill ansluta till iTunes så står det att jag måste "ställa in ny iphone". Måste jag göra detta eller kan jag ta mig förbi, så att jag sedan kan föra över låter osv. ?
Provade att installera om iTunes, men problemet kvarstår =\ Senast redigerad av carpe den 2009-02-22 klockan 15:37. |
|
|
|
|
|
#253 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Hur avinstallerar man iTunes TOTALT? Verkar som att den sparar en bit information på datorn som sedan finns kvar då man åter installerar det igen. För jag uppdaterade min kompis telefon via mitt itunes, och därmed fick JAG hans apple-id i min telefon. Antar att jag måste köra en "återställning" på min tele igen och att allt därmed förvinner. För nu när jag försöker synka så står det "ställ in som ny iPhone". Och detta måste jag göra för att synka över låtar osv.(?). Liv rädd för att telen uppdateras till 2.30.03.....igen!
|
|
|
|
|
|
#254 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#255 (permalink) | |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Var det inte han som slog sönder sin iphone ? i tråden "olyckan var framme"
|
|
|
|
#256 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#258 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Hej allesammans, jag är en ny användare och kan inte ett skit om iphones.
(har kompisar som har den och har testat den men mer vet jag inte) Då jag har tappat min nuvrande tfn i vatten ca. 3 ggr känner jag att det är dags att pensionera den. Jag har ägnat hela veckan med att läsa i flera forum, resensioner, kollat på filmklipp, letat upp trådar m.m. , lite förarbete med andra ord. Jag ska köpa en låst iphone 3g nu till helgen och har sett filmer och guider på hur man låser upp. Och det är där det hela blir krångligt. Om jag inte har fel så innebär "upplåsning" att man kan använda telefonen med alla kontantkort. Jag vet att man kan jailbreaka iphonen med Ziphone,yellowsnow och andra slags mjukvaror. har set när Dev team låser upp, och då använder det ett fakesim med hjälp av yellowsn0w. antar att det är ett rebelsim ? så min fråga är alltså: varför finns det s.k. rebelsim kort? är det ngt man måste ha för att låsa upp den eller kan man låsa upp tfn så att den fungerar perfekt utan rebelsim? Tacksam för svar. ![]() Senast redigerad av Bmode den 2009-02-25 klockan 13:01. |
|
|
|
|
|
#259 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Men om du köper en iPhone hos Telia nu, har den troligen BB 02.30.03, som inte går att låsa upp ![]()
|
|
|
|
|
|
#260 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Citat:
!så låsa upp och jailbreaka är alltså inte samma sak ? vad är skillnaden ? Telefonen jag ska köpa är från USA. kan man på ngt sätt se vilken version av BB / firmware telefonen har ? ( BB kanske är samma sak som firmware ?! ) har också hört att man absolut inte ska uppdatera mjukvaran via iTunes innan man låser upp, är det något som är gammalt eller är det fortfarande aktuellt ? Senast redigerad av Bmode den 2009-02-25 klockan 13:15. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |