![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#261 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]() Du borde kunna fråga vad den har för firmware. Har den 2.2.1 så har den BB (baseband) 02.30.03, har den FW 2.2 har den BB 02.28.00 ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#262 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Citat:
![]() vilken version av BB har orginal iphones från USA ? antar att eftersom telia har uppgraderat till 02.30.03 så borde usa har gjort det, ngn som vet vilket datum dom började med det i USA ? så att jag inte köper telefonen som är köpt efter att dom har gått över till den mjukvaran och därefter inte kan låsa upp den. Mvh : ) |
|
|
|
|
|
|
#263 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Har lånat ett sim unlock card i-SmartPhone för att prova.
Jag fick dock höra att det inte gick att få igång men ja, det är ett test och kortet var gratis. Dock lyckas jag inte. Nåt tips? Jag har inaktiverat/aktiverat roaming Togglat simlås Flygplansläge 3g hmm ... tror inte att jag kommer lyckas... Den hittar Comviq (3g Sweden) ett par sekunder sen "sim fel"
|
|
|
#265 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
Har du en iPhone 3G med Telia och tänker ha Telia i minst 12 mån efter inköp, då kan du uppdatera i iTunes och köra quickpwn. Men vill du kunna låsa upp den att använda en annan operatör så ska du inte uppdatera i iTunes, utan då måste du använda den firmwaren du vill uppdatera med och sen göra en custom ipsw i pwnagetool. Och sedan återställa med den genom att hålla in shift när du trycker på "Återställ". Då har du firmwaren för alternativ 2 här http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw
|
|
|
|
#266 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
edit: har nu sett en video på hur man gör men mitt quickpwn vill inte starta !!! det står " det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135). klicka på ok för att avsluta programmet. " Senast redigerad av Bmode den 2009-02-28 klockan 20:30. |
|
|
|
|
|
|
#268 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
![]()
iPhone 4 32 gb svart, fw 4.0 comviq kompis +1GB data, Olåst Senast redigerad av Kungen den 2009-03-02 klockan 12:24. |
|
|
|
|
|
|
#269 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Så har man 02.30.03 så är det antingen Telia eller fakeSim som gäller ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#270 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Ny iPhone-ägare undrar...
Hej!
Vore väldigt tacksam för hjälp. Köpte idag en iPhone på Telia (kanske lite förhastat) och vill kunna använda den med mitt Tele2 (comviq)-abonnemang. Jag vill inte förlora garantin på telefonen. Vad har jag för alternativ? Kollade lite på rebelsim och där stod det nåt om att det inte funkar med den senaste firmwaren. Då jag köpte telefonen idag antar jag att jag har den senaste. Vad får det för konsekvenser att använda rebelsim? Är det vissa funktioner som då inte fungerar? |
|
|
|
|
|
#272 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#275 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Skrev lite i den här tråden om varför jag inte tror det kommer en version av Yellowsn0w som fungerar med baseband 02.30.03.
|
|
|
|
|
|
#276 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tjenare!
Jag ska skaffa en iphone och funderar på att jailbreaka den med YelloSnow.. Det jag undrar är om det finns någon nakdel med att jailbreaka en iphone. Vet att någon kompis gjorde det, och då började telefonen krångla. Dock vet jag inte om det var någon annan jailbreak eller om det var på en iphone 2G. Ni kanske märker att jag inte vet så mycket än, så tacksam för svar. //Martin |
|
|
|
|
|
#277 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Att brejka ger tillgång till program och inställningar som inte går att få annars.
Nackdelen är sämre funktionssäkerhet,eftersom jailbrejk kan göra operativsystemet instabilt. Hur mycket krångel det blir kan variera en del,ibland blir det inget alls,och ibland slutar luren funka helt. |
|
|
|
|
|
#279 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Som man brukar säga: "Det är inte bilen det är fel på, det är föraren"
![]() Eller "Det är inte den breakade iPhonen det är fel på, det är användaren" ![]()
|
|
|
|
|
#280 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Visst,ni har rätt,men innan man har testat ett tag,så kan man inte veta exakt vilka program som eventuellt kan krabba till det.
Om man jailbrejkar så brukar man oftast installera en hel del programvara som inte är kontrollerad och godkänd av apple,annars är det kanske inte så stor mening med jailbrejket. Om man ändå bara hämtar program i appstore,så finns väl knappast nån anledning att göra det. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |