![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#281 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
hur låser man upp Telias spärr ???
Tjena grannar, jag har just idag köpt mej Iphone 3G med Telia Refil men vil kunna använda mitt Norska Tele2 abonemang då jag ringer gratis innom Norge och Sverige med det. Hur skall man göra ? Jailbreaka eller fins det andra metoder, vil gärna kunna återställa för at garantie skall vara gyldig om nått händer ochså.... tacksam för Eran råd och hjälp ;-) Hälsningar från Normannen
|
|
|
|
|
|
#282 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
För att låsa upp via cydia ![]()
|
|
|
|
#283 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
För er med inofficiell operatör utan WiFi:
Har du BB 02.28.00 och jailbreakat, vill installera yellowsn0w men har inte WiFi eller giltigt simkort med internet? Det är ju problem... Men har du DiskAid så fixar det sig till slut Jag har länge tänkt på detta, men aldrig gjort det Ladda bara ned denna fil och följ readme'n ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#284 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Heya.
Jag skulle vilja vad som är För och nackdelarna med att jailbreaka. Förlorar man garantin på iphonen ifall man gör det? kan man fortfarande smsa och ringa som normalt med? Säg allt som är för och nackdelarna ! ![]() |
|
|
|
|
|
#285 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Fördelar:fler och bättre inställningar.
Tillgång till cydia och de där befintliga programmen. En "roligare" telefon. Nackdelar:du måste återställa innan du lämnar den på garantireparationer. Instabilt os,en stor del av problemen med iphoner beror på upplåsning,felaktigt gjorda jailbrejk eller taskig programvara. |
|
|
|
|
|
#287 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Det är inte programmen i sig som går att köra i bakgrunden utan ett program som gör det åt dem
heter Backgrounder och finns i cydia. När du vill sätta nåfot i bakgrunden håller du inne hemknappen i ca 3 sek ![]()
|
|
|
#289 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Tjenare!
Jag fick min Iphone i måndags och idag jailbreaka jag den! Allting gick fint och nu har jag installer och Cydia. Min fråga är nu..Hur ska jag bära mig åt för att ladda hem program till min Iphone? Jag e inne på Cydia och vad ja en tar så står det " The package ....... Cannot be found in your current sources. I might recomend installing more sources." hur gör ja detta.. Mvh. Adiis |
|
|
|
|
|
#290 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#292 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
MewSeek funkar inte längre, due to the copyright rules...
|
|
|
#293 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Men jag får MewSeek att funka
Har dom inte stängt än, lr? ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#294 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag får min iPhone imorgon troligtvis.. jag har läst runt lite om iPhone och om jailbreak och blir ju sugen på att jailbreaka den då telefonen uppenbarligen blir roligare... t.ex winterboard så att man kan ha roligare teman etc... har dock några frågor:
1. om man kör winterboard i bakgrunden, hur mycket mer ström drar den? Om jag använder den som ipod kanske 2 timmar per dag, pratar i telefonen lite, surfar en del, plippar runt, och har igång winterboard, räcker batteriet en dag åtminstone? Jag har alltid som vana att ladda mina telefoner varje natt, så om den räcker från morgon till kväll är jag nöjd... 2. när 3.0 kommer i sommar, kommer man att kunna uppgradera till 3.0 om man har en jailbreakad telefon? om så är fallet antar jag att jailbreakningen försvinner? kommer man att kunna göra en ny jailbreak efter uppgraderingen? kommer då alla program och inställningar att försvinna? |
|
|
|
|
|
#295 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Se till att följa guiderna om hur du förbättrar batteritiden, dvs stänga av de tjänster du inte kommer använda för tillfället. 2. Absolut, men jailbrejket försvinner antagligen men det lär inte vara några problem att göra om jailbrejken efteråt, att låsa upp telefonen däremot så man kan använda den med alla operatörer kan vara en annan historia, men det löser sig väl på ett eller annat sätt. Du kan alltid göra en säkerhetskopia av din iphone i itunes så du har alla inställningar och sånt sparade, så är det bara att återställa dom när du uppdaterat till os 3.0. Appsen lär ligga kvar i itunes så dom kommer ju tillbaka, iaf dom från app store, kan dock inte uttala mig om cydia och dom programmen som installerats via det, så någon annan får väl lägga in info om det hela mer klart åt dig istället ![]()
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#297 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Oki.. då har jag fått svar på det jag udnrade tror jag..
Det som är intressant är ju om det kommer gå att jailbreka direkt efter 3.0 släpps, för vänjer man sig vid en jailbreakad telefon nu med alla finesser, och så uppgraderar man till 3.0 och sen går det inte att jailbreaka då så kommer man ju att sakna dom funktioner och program man vant sig vid... En till fråga... har sett att det finns olika program för att jailbreka och olika guider på nätet för att göra detta... vilket tycker du är bäst och varför? det får gärna vara någotsånär enklelt också... |
|
|
|
|
|
#299 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
itunes känner inte igen iphonen
halloj jag har börjat min resa till att uppgradera telefonen från 1.1.4. till 2.2.xxx. Har gjort allt i pwnage tool och hamnat i DFU-mode, men itunes känner inte igen iphonen. Säger fel 2001 försök igen. Suck! Några tips?
|
|
|
|
|
|
#300 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
EDIT: När den frågar: "if the device has been pwned before", så klicka nej.
iPhone 4 | iPad 2 | Apple TV 2G | Macbook Pro Senast redigerad av snook den 2009-04-15 klockan 22:11. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |