![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#3164 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Varför ger sig folk in i Jailbreak-världen om ni inte kan något om det? Det har jag aldrig fattat. Sen får dom panik för att dom förstört allt.
|
|
|
#3165 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
|
Kanske för att en orörd iPhone är en "halv" iPhone och man vill ha mer än den fattiga originalaren...
|
|
|
|
#3166 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Även du & jag. Bättre att hjälpa till när problem uppstår än att mer eller mindre se ner på folk som är nya inom området. |
|
|
|
|
|
|
#3167 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Hej
Har en för närvarande JB iphone 4 (USA lur) som har 4,1 och modemsoft 01.59.00 kan man låsa upp den med senaste 4,2 mjukvaran, samt om det går finns det någon guide någonstans så man gör rätt. Har intresse att låsa upp den då den strular en hel del med mobildata ,mms osv om de nu hjälper. |
|
|
|
|
|
#3168 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
#3175 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2010
![]() |
Jailbreak 4.2.1 baseband 03.10.01 (untethered)
Hejsan!
Som ny inom Iphonevärlden hittade jag hit nyligen. Undrar ifall någon kan länka, eller vet om det finns en JB till en IP4 iOS 4.2.1 BB 01.10.01 som är untethered? Vet att det iaf finns som tethered men vill inte köra den om det nu ska komma en untethered. Tack på förhand gott folk! Doter |
|
|
|
|
|
#3176 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2010
![]() |
Hejsan,
Är helt grön på det här med jailbreakande och operatörlåsning som ni nog kommer förstå från min fråga. Bor i USA sedan i somras och ska efter ändrade omständigheter bara bli kvar här tills i jul. Köpte en iphone 4 och fick berättat för mig av försäljaren i AT&T butiken att om jag av någon anledning skulle flytta hem till Sverige så var det bara att komma in och låsa upp den. Jag har nu i efterhand förstått att det inte riktigt är så enkelt. Kommer kunna säga upp mitt abonnemang utan problem, men vill ju fortfarande kunna använda min telefon när jag åker hem. Nu till min fråga. Måste jag jailbreaka och låsa upp den innan jag åker hem eftersom jag inte har någon tillgång till mitt abonnemang när jag har sagt upp det och åkt hem, eller kan jag alltid komma åt ett wifi nätverk utan att ha ett abonnemang? Måste jag han en jailbroken telefon för att kunna låsa upp den? Tack för hjälpen! version 4.0.2 baseband 01.59.00 Senast redigerad av filipusa den 2010-12-07 klockan 17:39. |
|
|
|
|
|
#3179 (permalink) | |
|
Esmir
Mycket känd
|
Citat:
efter jailbreak installera sedan ultrasn0w från cydia och undvik att uppdatera telefonen i itunes tills vidare. Ang din andra fråga, ja du kan använda wifi om telefonen saknar kort helt. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |