![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#323 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#324 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Hej, ny här.
sry om denna frågan redan finns men jag har inte tiden nu till att leta efter det ![]() jag har precis köpt en iPhone 3G 8GB från telenor. os3.0 kommer ju ut om ett tag, så min fråga är: Om jag jailbreakar den nu, kan jag uppdatera till 3.0 när det kommer ut och sen jailbreaka den igen när 3.0 är knäckt? Om det går, är det bara att uppdatera som vanligt till 3.0 i iTunes då? Om min jailbreakning skulle gå fel av någon anledning, kan jag bara gå till iTunes och resetta allt och uppdatera till 2.2.1`? MVH//dapr0x |
|
|
|
|
|
#325 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Och om du vill låsa upp för andra operatörer så borde du köra via en "PwnageToolad" ipsw till 3.0, men annars är det bara att uppdatera som vanligt i iTunes. Och ja, om nått går fel är det bara att återställa ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#326 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
Citat:
![]() Jag behöver inte låsa upp den. vad är ett rekommenderat sätt att göra det på då? //dapr0x |
|
|
|
|
|
|
#327 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#328 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2009
![]() |
Jag jailbreka min iphone för några dagar sedan, nu är den låst. Ska nu först återställa itunes till 2.1 tror jag de var. Hur sjutton gör man? Någon som kan förklara steg för steg? Var klickar man ? Snälla hjälp ! Jag vill ju ha min Iphone... !
|
|
|
|
|
|
#329 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Tja,
Köpte mig en Iphone 3g 16gb Svart, låst till Telenor(det jag har). Gav 4000 kr, helt ny och inplastad, samt kvitto som var 5 dar gammalt. Inköpt från MacSupport av en privatperson (tror han gav 6k) Jag har Affärspaket FastPris via telenor, dvs ringa/sms/surfa till allt och alla till fast månadskostnad, samt jag fick ett usb modem + tvilligkort för trådlöst internet till bärbara datorn. Köpte iphonen igår, så jag har inte hunnit testa allt för mycket än, laddat ner från itunes, kanske 30-40 tal gratisprogram, och allt fungerar kanon än. Nu till mina viktiga frågor: 1.) Om jag jailbreakar den, kan jag endå använda iTunes Store ? 2.) Kan dom komma på en och bricka/låsa luren på något sätt ? 3.) Fungerar mobilen precis som det gör nu, fast jag kan köra egna program på den ? Förutom att jag inte ska updatera via App store/itunes när den är jailbreaked. 4.) Hur överför man program/spel till iphonen efter den är jailbreaked ? 5.) När OS 3.0 kommer ut, ska man bara återställa den från jailbreaked till det vanliga, sen updatera till nyaste, och köra på den, senare när dom knäcker OS 3.0 jailbreaka den med ? 6.) Är där något negativt med att jailbreaka den ? Tacksam för svar MVH TwiZteD Senast redigerad av TwiZteD den 2009-05-28 klockan 16:49. |
|
|
|
|
|
#330 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
1. Ja
2. Nix 3. Ja 4. Antingen för du över via appstore med ''godkända apps'', annars du laddar du ner dem direkt från cydia 5. Ja ![]()
|
|
|
#331 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
1.ja.
2.nej,men om du ska lämna den på garantilagning måste du återställa den. 3.ja,det är bara dom som kör yellowsnow upplåsning som inte ska uppgradera. 4.från appstore som vanligt,från cydia/installer markerar man rätt source och installerar. 5.återställ,uppgradera och brejka. Lycka till! |
|
|
|
|
|
#332 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
6an har ni glömt
![]() 6. Inget negativt med själva jailbreaket, men om du installerar lite osäkra System-saker och sånt så kan prestandan i iPhonen sänkas avsevärt.. Kan då skapa krascher pga lågt RAM-minne och sega ner den Men inget negativt med själva jailbreaket ![]() 5. Kan oxå lägga till att du inte behöver återställa till officiell 2.2.1 innan du uppdaterar till 3.0 när det kommer ![]()
|
|
|
|
|
#333 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Några osäkra systemsaker du kan rekommendera att man håller sig borta från mekke ?
Vill inte den ska söla sig. Tack så hjärtligt för alla svaren ![]() Sjukt nöjd med min iphone Små frågor: 1.) Vilka är dom bästa spelen/appzen när den är jailbreaked ? Must have liksom 2.) Något jag borde göra efter jag har jailbreakat den ? 3.) Ska jag bara följa denna guiden sen klar ? iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows) 4.) OT fråga, vilket är det bästa skyddet för en iphone, best bang for the buck , för att skydda displayn ? // TwiZteD Senast redigerad av TwiZteD den 2009-05-28 klockan 19:38. |
|
|
|
|
|
#334 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Allt detta kan ju vara nödvändiga saker, men det är oxå dom segaste Sen är det oxå bäst att undvika "olagliga" apps, då dessa är opålitliga, men det borde du redan ha vetat ![]()
|
|
|
|
|
|
#336 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Undra ifall det är jag som gör fel, följer guiden på iclarified och jag lyckas fast utan att få täckning. Går jag in i inställningar så finns inte menyvalen nästan högst upp för operatör. Samma sak varje gång jag gör om det.
Jag har en iphone med firmware 2.2.1 (5H11) och modemfirmware 02.30.03 och har halebopabbonemang som går i telias nät. Hjälp någon? |
|
|
|
|
|
#337 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag gjorde nyss Jailbreak och fungerar kanon bra
![]() Sen när jag kopplar den till datorn så väljer jag väl Återställ från säkerhetskopia av: Så får den in allt sen jag bytte till jailbreak eller ? + att jailbreak är kvar, rätt ? En annan fråga, om man har laddat ner spel/program utanför itunes eller lydia/installer, hur får man in dom på sin lur ? Jag försökte lägga in det på iTunes, men när den skulle föra över den, så stod det bara att filen kunde inte verifieras så det gick inte, hur gör jag ? Tack
iPhone 4S 64gb Svart iPhone 4 32gb Svart iPad 2 3G 64gb MBA 13" i5 4gb 128 SSD 2011 Senast redigerad av TwiZteD den 2009-05-28 klockan 23:55. |
|
|
|
|
|
#338 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]() 2. Om det är *.deb-filer lägger du dom i /private/var/root med DiskAid, SSHar in i iPhonen, och skriver dpkg -i <filnamn>.deb ![]() Och om du inte vet vad t.ex. DiskAid lr SSH är, så sök. Det finns överallt ![]()
|
|
|
|
|
|
#339 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Hur får jag in dom ? Försökte att lägga dom rakt in med DiskAid, fungerar inte, får inte upp någon ikon på iphonen med spelet ? Samt hur tar jag bort program/spel man har laddat ner med cydia/installer, man kan ju inte hålla in fingret på dom och sen ta bort dom som original ? // André Edit: Tror jag hittade en del här How to add ipa files to your iPhone
iPhone 4S 64gb Svart iPhone 4 32gb Svart iPad 2 3G 64gb MBA 13" i5 4gb 128 SSD 2011 Senast redigerad av TwiZteD den 2009-05-29 klockan 00:08. |
|
|
|
|
|
|
#340 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Men jag rekommenderar att installera Cydelete, det gör att du kan ställa in exakt vilka ikoner som ska kunnas tas bort när du håller fingret på dom, dvs allt från alla program till enbart AppStore-program Underlättar väldigt mycket ![]()
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |