![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#341 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2009
![]() |
Citat:
Nu fungerar allt, lärde mig allt via youtube. // André
iPhone 4S 64gb Svart iPhone 4 32gb Svart iPad 2 3G 64gb MBA 13" i5 4gb 128 SSD 2011 Senast redigerad av TwiZteD den 2009-05-29 klockan 01:21. |
|
|
|
|
|
|
#343 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
ursäkta min n00b fråga, men kan man jailbreaka FW 2.2.1 (5H11). Jag kör med windows.
Vad behöver jag för att kunna breaka den? Hittar olika info när jag söker. Tacksam för hjälp. Skulle vilja jailbreaka den ikväll redan isf =). |
|
|
|
|
|
#344 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Sorry Swedanne, vet ej
![]() Jag har problem själv, beställde en 3g, 16GB i tisdags från telenor och fick hem den igår kväll. Jag vill jailbreaka och låsa upp den och köra mitt gamla comviq kort med abonnemang i den. Men det verkar som om den har den oheliga 2.2.1 firmwaren med baseband 2.30.03 installerad redan. Eftersom jag inte har ett telenorkort tror jag inte att jag kan se ordentligt om det är så eller ej, men när jag försöker jailbreaka den så frågar den efter "iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw" i Quickpwn, andra rutan. Vad ska jag göra? Tycker det inte framgår om man behöver ett telenorkort(eller vad nu nallen är bunden till) enligt guiderna på Iclarified eller ej för att jailbreaka och låsa upp den, men så kanske fallet är? Det verkar som om man kan använda Quickpwn först, men med filen den frågar efter(den finns på Iclarified, längst ner här: iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From ), sen detta: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone 3G Baseband Using Fuzzyband Och slutgiltligen Yellowsn0w: iClarified - iPhone - Hur man Låser upp iPhone 3G Men efter att ha läst detta på DevTeams sida vågar jag inte göra något: # GOLDEN RULE: If you have a 3G iPhone running 2.2 firmware and you want to keep your ability to use yellowns0w (or the option to use it in the future) do NOT use QuickPwn, and do not use the official ipsw or the iTunes update process without using PwnageTool. # Yellowsn0w will NOT work with the baseband version (02.30.03) that is present in the recent 2.2.1 update. If you want to use Yellownsn0w you will need to create and restore using a custom .ipsw that will allow you to update safely to 2.2.1 without applying the 02.30.03 baseband update. You’ll then have a 3G iPhone running 2.2.1 with an older baseband version that is still vulnerable to yellowsn0w, following these steps ensures that yellowsn0w will still operate. Några tips? ![]() Ursäkta för en vägg av text, och stort tack på förhand! ![]() /Axel Senast redigerad av älgarochkakor den 2009-05-29 klockan 10:55. |
|
|
|
|
|
#345 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Eftersom din telefon är ny,så kan du glömma mjukvaruupplåsning med yellowsnow,och du kan inte heller nedgradera den.
Det enda förutom att byta till rätt operatör är nåt fakesim typ rebel eller liknande,dock brukar dessa inte vara helt pålitliga. |
|
|
|
|
|
#348 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hmm...
Men det är säkert att det inte går att nedgradera den? Har man låst upp programvaran låter det i mina öron konstigt att det inte ska gå... Föresten, är "5H11" i "iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw" Bootloader versionen? Alltså 5.11? Tack för alla svar. Senast redigerad av älgarochkakor den 2009-05-29 klockan 11:55. |
|
|
|
|
|
#351 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#352 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Hej.
Jag skall ta och jailbreaka min iphone imorgon tänkte jag, Jag tänkte ochså att det är lika bra att skriva detta innan man går och lägger sig .Jag har ett par fråger: 1. På itunes så står det "Program version 2.2.1" behöver jag ladda ner några program / filer? Och hur tar jag reda på vad jag har för modemfirmwire och liknande? Och behöver jag göra det? Jag tänkte följa denna guide: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) .. är den bra? Och jag skall inte låsa upp den, Är nöjd med telia , bara jailbreaka.2. Kan jag behålla programen jag har på min iphone när jag jailbreakar den? (Eller kommer tex mitt "Mafia wars" försvinna och jag behöver börja om? då jag är lvl 358 och det tar ett par veckor att komma upp dit, Tråkigt ifall det försvinner :p. Och kommer jag att ha kvar alla telefon nummer och sådant? Jobbigt att behöva skriva in 90 nya telefon nummer igen ![]() 3. Är det sant att jag inte kommer att behöva formatera filmer och liknande till mp4 format för att se på dem? Utan att jag kan se på filmer i .avi format då det finns program för det? ![]() 4. Kan jag använda appstore? och itunes och liknande? Och jag kommer väl att kunna köpa spel och sådant som vanligt? 5. Vad är fördelarna och nackdelarna med jailbreak? 6. Kan jag när 3.0 kommer bara uppgradera till det och fortsätta som normalt? Eller kommer jag vara fast med 2.2.1? Tackar för alla svar !Senast redigerad av Conradiminja den 2009-06-01 klockan 00:32. |
|
|
|
|
|
#353 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
1.följ guiden noga!
2.ta för säkerhets skull backup på telefonen! 3.vet inte riktigt,men om du konverterar filerna i itunes så är detta inte något problem! 4.ja,och med jailbrejk kan du ladda hem från cydia också. 5.fördelar är tillgång till mer program och inställningar,nackdelen är att en del program segar telefonen och käkar massa batteri. 6.ska inte vara nåt problem,men vill du vara säker så vänta med jailbrejket till efter uppgraderingen. Innan du gör nåt så ska du nog tänka efter varför just du ska jailbrejka,om du tycker att du behöver det så ska du naturligtvis göra det! Tänk på att om du måste lämna in den på garantireparation så måste du återställa den om den är jailbrejkad,annars gäller inte garantin. |
|
|
|
|
|
#354 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Tackar för svaret!
Undrar dock 2 saker till vilket jag glömde att skriva igår. 1. Har hört att det finns olika "jb" sätt, Typ "Yellowsn0w,Quickpwn,pwn,". Vad är skillnaden? 2. Finns det flash på jailbreak? Skulle vara sjukt bra på internet och liknande ![]() Tackar. |
|
|
|
|
|
#356 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2009
![]() |
Hej allihopa
![]() Jag får nu en Iphone 16 GB från USA och undrar det här: 1. Vilket program är bäst för att låsa upp telefonen? Hörde att Ziphone som jag tänkte ta var dåligt Är iLiberty+ bättre?2. Att låsa upp Iphone förstör garantin eller? Går den att låsa igen ifall den går sönder? Eller är man körd då den är upp låst? 3. Vad gör dem sakerna mer än att man kan ha andra abonnemang på Iphone? Värkar nästan som den får flera funktioner på vissa sidor? Sen var laddar man ner alla program? Är det i Iphone eller måste man hitta dem på internet? Tack till de som svarar ![]() Senast redigerad av Dswa den 2009-06-06 klockan 21:32. |
|
|
|
|
|
#357 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
1. Ziphone och iliberty är föråldrat, idag används Quickpwn/ Pwnagetool med för att låsa upp, och till 3G så behövs yellowsnow också (om man har rätt baseband). 2. Garantin upphör, men man kan återställa så det inte syns. 3. Fler funktioner vet jag väl inte, men program laddar du hem i appstore som finns från start i iphonen. Efter jailbreak så kan du även installera mera program genom Cydia.
|
|
|
|
#358 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Det är en 3G Har hört att det nya modellerna ska vara krångligare att Jailbreaka stämmer det? Den här är ca 6 dagar gammal. Vilken är bäst av Quickpwn och Pwnagetool? Okej låter bra ![]() Okej trevligt ![]() Senast redigerad av Dswa den 2009-06-06 klockan 22:27. |
|
|
|
|
|
|
#359 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]() QuickPwn funkar inte i dagsläget, eller snarare inte om du har iTunes 8.2 PwnageTool finns bara för Mac, men det det gör är att skapa en custom firmware som du kan använda på en windows-dator ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#360 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
så synd Så jag kan inte byta abonnemang? Okej har Windows Får väll testa det där med PwnageTools då fast det låter krångligt ![]() Tack hjälpen ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |