![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#382 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]() Iaf, det blir kanske inte allt för svårt.. Orsaken till att det inte finns officiellt jailbreak till iPod G2, är.. Tar hela historien: När iPod Touch G2 kom så höll Dev-Team på med yellowsn0w. Detta tog all deras tid, så dom började inte försöka få jailbreak till iPod G2. Men när dom väl gjorde det, var ett tag efter att 2.2.1 kom, så tog det ca två dagar innan det kom en tehtering jailbreak. Nu väntar dom på 3.0 så att dom kan bygga in iPod G2-jailbreak i QuickPwn/PwnageTool som kommer då Men detta är ändå inte hela sanningen. Här är ett citat från deras blogg:"Those of you who hang out on IRC or were able to read between the lines in the various blogs, forums, wikis and twitters may realize that we — and importantly, that’s a that’s a collective, cross-team “we” — had been hoping to hold onto this full ipt2g jailbreak until the next version of the iPhone came out. That didn’t happen, but maybe it’s too late for Apple to fix the bootrom in the next iPhone."Så därför kommer nog iPhone 3Gs kunna jailbreakas ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#383 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2009
![]() |
Hejsan!
Jag har en iPhone 8GB med BB 02.30.03 och FW 2.2.1, kan jag "låsa" upp denna så att jag kan lägga in vilka apps jag vill utan någon spärr eller vad man ska säga. Menar inte låsa upp på det viset så att jag kan använda annan operatör. Har Telia som operatör med surf till så om jag kan låsa upp, får jag något problem med 3G då eller bara tuta och köra? Hoppas ni förstår. //Tack på förhand /Sai |
|
|
|
|
|
#384 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#386 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
tänkte också jailbreaka min iphone då jag hittade massa apps och spel och telefonen var tvungen att va jailbraikad.....men f-n verkar ju skitkomplicerat...finns det ingen lätt guide för dummies? har som ovanstående 02.30.03och version 2.2.1.
|
|
|
|
|
|
#388 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
hittade en i 99.se som verkade rätt lätt förutom att man inte fick nån nät...så man fick göra om ett antal gånger...men sen kommer ju uppdateringen nästa vecka så kankse bäst att vänta och lugna sig lite
|
|
|
|
|
|
#389 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Vänta tills QuickPwn för 3.0 kommer
Borde vara om lite mindre än en vecka Dvs nån dag efter att 3.0 kommer ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#391 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
o skönt...lite kul ska det bli och spännande och samtidigt är jag lite skraj för att nåt ska gå fel och man inte kan få tllbaks till ursprungsläget.
ska iväg på semester i frankrike en vecka hade ju varit kul o få tillgång till fler grejer. |
|
|
|
|
|
#392 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
Hoppas du är medveten om att om du ringer och surfar eller använder gpsen utomlands så får du en j****gt saftig teleräkning.
Om du kör fakesim (rebel eller så) så kommer varken 3Gsurf eller telefon att funka eftersom den inte kan roama med fakesim. En polare försökte ringa mig när vi var i dragør,hans lur med rebel funkade inte alls. Eftersom jag har telia så kunde jag ringa hem från Chicago senast utan andra problem än kostnaden,som låg på 20 spänn i minuten eller nåt. |
|
|
|
|
|
#393 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
nej tänter absolut inte använda telefonen som en ..telefon =) men ville ha lite spel o filmer. tog faktist och jailbreakade den nu...men fattar inte riktigt , kan man bara ta hem program från telefonen alltså inte som itunes app store från datorn? och vad är installer ? fan känner mig som en 5 åring.....brukar annars va rätt teknisk
eller är det bara 2 st olika "butiker" , tog hem nån svensk tangentbord men ser ingen skillnad på de och orginalet. Senast redigerad av r2d2 den 2009-06-14 klockan 22:35. |
|
|
|
|
|
#394 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
r2d2: du får ändra i inställningar så ser du skillnad
![]() Cydia och installer som du får när du jailbreakar är som appstore fast för applikationer som Apple INTE vill att man ska ha tillgång till ![]() |
|
|
|
|
|
#395 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
ok då hänger jag med...få gå ner till min bbb telefonmodem skit..som jag måste sitta en meter ifrån för att få trådlöst nätverk
![]() men svenska 5 row tangentbord får jag inte till för man behöver väl itne starta om...har varit i både programmet iKeyEx 's inställningar och allmänt - tangentbords inställningar...och så hade jag hittat en massa spel men får bara upp att programmen kunde inte veriefieras när jag försöker synca med itunes |
|
|
|
|
|
#396 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
Program från cydia/installer går naturligtvis inte verifiera i itunes.
Du måste däremot ha rätt source för att få igång dom. Läs runt lite på forumet så ska du se att det klarnar en del! |
|
|
|
|
|
#397 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
lr?Och om det var det så får ingen svara, pga §8 ![]()
|
|
|
|
|
|
#398 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag upptäckte det
men privata mail här i forumet går väl bra ? ( skriv gärna då ) har fått igång tangentbordet nu. Och hittade ett program där man kan spela in med men den kostade pengar annars tycker jag inte det fanns så mycket. Ja nu har man testat iallafall hur man jailbreakar |
|
|
|
|
|
#400 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2009
![]() |
Tänkte lite på det där med 3.0 versionen. Om man vill ha 3.0 och förhoppningsvis kan låsa upp den och använda annan operatör hur gör man då tro? Jag som sitter på en jailbreakad 2.2.1 lur med skit bb´n, hur gjordes det när 1.0 uppdaterades till 2.0an? Börjar ju dra ihop sig snart! Så man kan kan använda sin telefon till mer än Ipod
![]() |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |