![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#401 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Det går ju starka rykten om att Dev-Team sitter på ett yellowsn0w för dels 02.30.03 och 04.26.08, men vill inte släppa för att Apple kan täppa igen säkerhetshålet
Men ingen vet..... ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#402 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2009
![]() |
Problem med cydia
Varje gång jag installerar något med cydia får jag ett error message. Appsen jag installerar fungerar men det är irriterande att helatiden få error message. någon som vet varför?
|
|
|
|
|
|
#403 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tjo! jag har en iphone 3g köpt från usa som jag har jailbreakat med 2.2 firmware. Om jag nu skulle updatera till 3.0 i itunes utan något jailbreak och andvända mig av ett telenor abonemang skulle det lira+ Eftersom telenor har fått licens att sälja iphone nu eller vad man säger.
|
|
|
|
|
|
#404 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
Fast någon som är 100% säker kan ju svara ![]() |
|
|
|
|
|
|
#407 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tjenare, jag har ett problem med min iPhone. Jag skulle Jailbreaka den idag för att kunna låsa upp den med Ultrasn0w, men mitt i Jailbreak-processen står det "The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone." I iTunes. Men jag har inte kvar kortet jag fick när jag köpte telefonen (från USA.)
Nu när jag kopplar ifrån telefonen från datorn så är det bara en bild på USB sladden och en iTunes-logga med en pil mellan de två och det går inte att göra någonting med telefonen. Nu till själva slutklämmen - Kan jag göra någonting alls för att fixa det här för nu kan jag inte ringa etc. Tacksam för hjälp. |
|
|
|
|
|
#408 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
*Edit..Vet inte om jag är i rätt tråd nu?
Såg för X antal månader sedan en youtube klipp där dom visade en cydia app. Kommer inte alls ihåg vad det hette & kan inte hitta något på dom få sökorden jag kunnat tänka mig hitta appen på. gör en lite förklaring så kanske någon här vet villken jag pratar om. Man la sin egen kod för att vidare komma in i en gömd iphone. Kan tänka mig det är till för minderåriga som gömmer snusk så inte föräldrarna hittar det. Vet inte riktigt hur jag mer ska kunna förklara men tacksam för svar ändå Mvh |
|
|
|
|
|
#409 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Prova annars "lösenord" eller vad det heter i inställningar.
Ett annat knep är att bara se till så pinkod är aktiverad och stänga av den. Misstänker att det inte är helt omöjligt att hitta nåt i cydia,men å andra sidan kan youtubeklippet vara en bluff.9 |
|
|
|
|
|
#410 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hej jag funderar på om jag ska jailbreaka min iphone 3g men i youtube videos som jag sett säger många att man sja återställa den innan. måste man göra det?? vad händer om man gör det ?? försvinner kontakter fotton musik då??
snälla ge mej ett svar.... |
|
|
|
|
|
#411 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Citat:
Detta försvinner efter Jailbreaket..
|
|
|
|
#412 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
mAdvLock är en app som har liknande funktion. Aldrig provat så jag kan inte rekommendera det personligen dock
|
|
|
|
#413 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
har inte pallat läsa igenom 21 450 comments men kan någon säga mig
om dom har återgälldat youtube problemet ? puss
|
|
|
|
|
#414 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
har en iPhone 3G med baseband 02.30.03 (modem firmware) & under "version" står det 2.2.
Är en total nybörjare på iPhones, så skulle vilja ha lite hjälp. Geni som man är glömde jag fråga vilken som var orginal operatör, har sj tele2. Stoppa i mitt sim-kort , men får 0 bars & när ja kopplar den till datorn får jag "ingen service". Den har cydia så jag antar att den är jailbreakad. Det jag vill göra är att uppgradera till 3.0 få den jailbreakad & unlocked... hur ska jag gå tillväga när jag inte vet (och har) ett "orginal" simkort? Jag har läst igenom många trådar men ej funnit svar på mina frågor... även varit inne o kikat på tutorials på iclarifed men inte hittat mina svar där heller. Mvh |
|
|
|
|
|
#415 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Du laddar ner Westers custom restore, går in i iTunes, håller in shift och klickar på återställ. Då letar du dig fram till den filen och väljer den, sen återställs telefonen och när den vaknar upp är den jailbreakad
![]()
|
|
|
#416 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
är det allt som behövs? ingen redsnow & ultrasnow & allt vad det heter?
Provade följa denna: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) (Comments) men gick ej. Verka va nått fel, för där det stod att man skulle ladda ner en firmware update så fick man bara en zip fil... den kanske bara va feldöpt iofs. Måste jag ha nyaste itunes, 8.2? |
|
|
|
|
|
#417 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#418 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Y0!
Mitt första inlägg på detta forum blir såklart iform av en fråga! Har precis kört redsn0w på min fina 3g lur med hjälp av iClarified. Dock så har jag ingen kontakt med telia alls.. (luren är köpt på telia med deras abb) Har som jag förstått efter lite läsning någonstans missat steget att aktivera telefonen.. Hur kan man aktivera den i "efterhand"? |
|
|
|
|
|
#419 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
Om du kommer in i själva telefonen har du aktiverat den Så antagligen är det något annat som är knas ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |