![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#441 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#442 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
jailbreak guide ultrasnow guide |
|
|
|
|
|
|
#444 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Om jag har 2.2.1 nu och uppdaterar till 3.0 och jailbreaket inte fungerar kan jag då återställa telefonen till 2.2.1? Använder Telenor + Rebel Sim idag (Telia låst iPhone).
Är det någon som stött på några problem med Telenor och jailbreak eller är det bara att tuta och köra? |
|
|
|
|
|
#445 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Hej,
jag ska till Kanada i höst och vill då gärna få min iPhone 3G (3.0) att leka med en av mobiloperatörerna där. Om jag har förstått rätt är det "bara" att jailbreaka och sedan låsa upp med ultrasn0w. Allt detta kan jag förstås fixa hemma och använda mitt Telia-SIM tills jag åker? Jag har dock en liten fråga: i iClarifieds PwnageTool-guide står det i "Step six" att Citat:
Tack på förhand!
|
|
|
|
#446 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Så om du har ett Teliakort ska den inte aktiveras på konstgjord väg ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#447 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Så nu är det bara att tuta och köra, använda Telia tills tiden är inne, dra och skaffa ett SIM-kort från nån operatör i Kanada (typ Rogers) och använda som vanligt? Den gnäller inte när jag trycker i ett annat kort? Tack igen.
|
|
|
|
#448 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#449 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2009
![]() |
Tjenare!
Re-Jailbreakade min för några timmar sen till 3.0 och brukade iClarified's guide för att göra det. Allt gick jätte smidigt, inga problem eller nåt. Och nu för dryga en timma sen så fick jag äntligen återställt alla kontakter, musik & video etc. Men jag har stött på problem! Och detta problemet är att när jag går in på Cydia via Wi-Fi så krashar det hela tiden. Och när jag ska surfa i Safari är det samma sak. Men stänger jag av just Wi-Fi'et och kör via 3G så går det jätte bra på Safari. Och oftast bra i Cydia. Ibland hittar den första sidan, ibland inte. Och ibland krashar den osv. Lyckades få hem sBSettings (reboot) och fick det att funka, men nu har jag svårt igen att komma in på Cydia igen. Startat om några gånger och så, vad är felet och hur löser jag det? :/
|
|
|
#450 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Prova detta: (MobileTerminal lr SSH)
Kod:
su root alpine apt-update ![]()
|
|
|
|
|
#451 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Håller på att re-jailbreaka, får se om det löser sig då. Gör de inte de får jag kika på vad du skrev.
Dock förstår jag inte riktigt vad du menar att jag ska göra (A) hehe ![]()
|
|
|
#452 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej!
Har tre abonnemang, som jag vill använda till min iPhone. Har bara köpt mobilen, alltså inget telia abonnemang! Men fastnar... Om jag sätter i mitt tre sim kort så står det att iPhone inte stödjer det sim-kortet. Och om jag inte har något sim i och ansluter till datorn så står det att jag ska sätta i ett sim kort som stödjer iPhone. När jag tittar på videons på hur man jailbreakar så börjar dom alltid i iTunes med att återställa iPhonen - jag kan inte komma dit till det steget eftersom den tjatar om ett sim kort som stödjer iPhone. Behöver jag sätta in ett telia sim kort för att aktivera den och sedan jailbreaka och låsa upp den? Är jäkligt tacksam om någon kunde hjälpa! |
|
|
|
|
|
#454 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tröttnade på min jailbreak till os 3.0 för det var så mycket som inte fungerade för mig.
* Safari kunde inte surfa via WiFi * Cydia krashade ibland * AppStore kunde inte brukars * Mina pirate apps fungerar inte * Vissa andra vanliga apps fungerar inte heller Så nu tänkte jag nedgradera till jailbroken 2.2.1 men jag får ett okänt felmeddelande när den försöker. Så nu blev jag tvungen att jailbreaka till 3.0 ännu en gång! (Seriöst 5:e gången på bara några dagar). Jag vill gärna ha 3.0 men inte när det krånglar så, så då vill jag ju hellre bruka 2.2.1. Vad ska jag göra?
|
|
|
#457 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]() http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...html#post37819
|
|
|
|
|
|
#458 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har nu jailbreakat och unlockad min iPhone 3G 3.0 och stoppade i mitt Tele2 kort, nu sitter jag och funderar på om det är värt att lägga till 89kr i månaden för 1GB surf eller om jag ska behålla mitt halebop abb. som jag fixade när jag fixade telefonen, där igår 500mb. Hur mycket tror ni behövs om jag kollar aftonbladet, lyssnar på radio, kollar någon youtube film när jag inte är hemma (då jag kör på Homerun då)? Räcker 500MB isf?
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |