![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#502 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Nej dåligt med det. Verkar ju precis som att kortet inte stödjer. Fick samma meddelande när jag körde Rebel-sim samt när när jag testade comviq sim i min då Telia-låsta lur. Testat annat sim i luren?
|
|
|
#505 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Jag körde följande guide på en 3gs iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
Jailrbreakade, allt gick fint, men sedan då jag startade iTunes så ville han att jag skulle antingen välja "ställa in som ny iPhone" eller "kör en återställningar ifrån detta datum". Jag har ju redan gjort en shirt-klicks återställning? och sedan redsn0w 0.8. Kollar man på iclarifieds video så får han upp alternativet, "när iTunes har återställt så will iTunes ask you to enter a name and syncoptions." Men jag får inte upp detta, varför? För efter min återställning så får jag bara upp "emergency call" och itunes kan inte connecta till telefonen.
|
|
|
#507 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
hej
försöker jailbreaka igen efter uppdatering följer iclarifieds sida som jag gjort tidigare gånger jag jailbreakat ...men när jag tagit hem 3.0.1 firmware så är den zip fil.... ändrar till ipsw men redsnow hittar inte den. kan man ta hem firmware nån annanstans ...dom har ju 2 länkar till alla andra filerna...eller ska den va zip? tänkte strunta nu i att uppgradera till 301 men nu finns inte säkerhetskopian som jag gjorde innan jailbreket ![]() sms:en, mailen och bilderna är borta nu ska inte dom finnas kvar när man tar återställ från säkerhetskopia? ....ibland blir man bara för trött på allt pillande Senast redigerad av r2d2 den 2009-08-20 klockan 14:24. |
|
|
|
|
|
#509 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
jaha...själv har jag bara explorer och safari....och i safari blir det en ispw.zip fil ..redsnow 0,7 hittar inte filen eller står att det är unable to recognize
man kanske ska använa sig utav ett annat program för att jailbreaka 3.0.1? och vad är det för skilland? vad har uppdaterats? |
|
|
|
|
|
#510 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
om filen blir .zip så bara döp om filen.. ändra i mappalternativ (kontrollpanelen) för att visa filändelser. |
|
|
|
|
|
|
#511 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
har gjort det men den hittar inte filen ändå.....men sökte runt lite i youtube och där var det en som ..vad jag förstod...man skulle förts uppdagera till 3.0.1 och sedan skulle man jailbreaka med 3.0 ipsw filen så skulel det funka....förstår inte riktigt hur det skulel gå till men får väl göra ett försök i helgen.
och så får jag göra en säkerhetskopia den här gången så man slipper lägga in allt igen. och att bilder o sms försvinner. |
|
|
|
|
|
#512 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Återställer med 3.0.1and IPSW i iTunes, och i redsnow så väljer du 3.0ans IPSW.
|
|
|
#513 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Wow nu har jag äntligen fått Iphonen att fungera som jag vill.
Jailbreakad, upplåst, och fungerar med Comviq! Har även kopierat över alla mina kontakter till Sim-kortet så nu är dem även i Iphonen. Men en sista sak återstår: Kan man på något sätt göra en backup nu? Så ifall man behöver återställa den eller något, så kan man ta ifrån en backup sen, så man slipper göra om allt? |
|
|
|
|
|
#514 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
Tänk på att det är apple vi snackar om, de är smart! Inte direkt Samsung/ Nokia etc nivå ![]()
|
|
|
|
#515 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Citat:
Det är min första Iphone, så jag kan absolut inget ![]() Så varje gång man syncar den med Itunes, så tar den en "backup"? Ifall man behöver återställa den senare så väljer man bara datumet då iphonen fungerade? Försvinner något överlag eller finns allt kvar ifrån SMS till bilder etc? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#516 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
Ett annat sätt för att vara säker så högerklickar du på din iPhone i iTunes, och då borde ett alternativ komma upp ungefär som detta: Återställ från senaste säkerhetskopia. lr liknande ![]() Till och med dina rekord från eventuella spel finns kvar om du synkar med samma backup, så allt borde finnas kvar ![]()
|
|
|
|
#517 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Hej!
Jag har värsta ångest nu, för jag får inte igång min iphone. Och jag köpte den igår... (begagnad, visserligen, men ändå). Jo, jag börjar från början: Det är en iphone 2g. Jag skulle uppdatera den till nyaste (3.0 är det va?), mendå kom det upp så där med sim-kort att det inte är kompitabelt (stavning?) med telefonen. Och på skärmen stod det att den var kopplad till itunes. Och nu i efterhand så vet jag att det ska man inte göra (om jag har fattat rätt). Så nu, en dag senare tänkte jag att då försöker jag låsa upp den, med hjälp av följande guide: iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows) Jag följde den så noga jag kunde. När jag kom till steg 10 så fick jag prova några ggr innan det blev rätt och telefonen kom till DFU-mode (om DFU-mode är att den är helt svart bara). Sen så när jag kom till steg 11 så bara stod det: "Please wait while your device is being jailbroken. Waiting for reboot." Och jag väntade, och väntade. Men ingenting verkade hända. Så jag provade att tryckte på start-knappen på telefonen, ingenting hände. Klickade på "Cancel" (på datorn) och provade igen. Men den är bara död. Putsväck. Och nu så mår jag jättedåligt, för den kostade 2000 och jag har inte ens hunnit använda den. Så jag vet inte vad jag ska göra. Snälla, SNÄLLA, hjälp mig! Mvh (en aning desperat) Moa. Tillägg: Okej, det fixade sig nu. Det visade sig att den bara behövde laddas. Vilket var lite konstigt för den satt ju i datorn när den dog så den borde ha laddats. Men jag gjorde detta i och för sig på en annan dator som snart firar 10 år, så att... ja, man vet aldrig. Men skönt att det löste sig. Senast redigerad av Moiz den 2009-08-28 klockan 18:45. Anledning: Problem fixat |
|
|
|
|
|
#518 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Hallå, jag undrar vad det är för fel när redsnow 0.8 inte kan känna igen .ipsw-filen?
Denna "iPhone1,2_3.0.1_7A400_Restore.ipsw" har jag laddat hem, och redsn0w-win_0.8. Men ändå står det "unable to recognize specified IPSW." Värt att säga är att jag inte uppdaterade med den .ipsw-filen jag laddade hem. Utan jag uppdaterade via iTunes för några dagar sen .Någon som vet vad felet är?
|
|
|
#520 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
EDIT testa att ladda ner filen med en annan webläsare så funkar det iallafall för mig. Senast redigerad av Mr Fyhr den 2009-08-27 klockan 23:14. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |