![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#521 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Citat:
Får väl också pröva det då, återkommer imorgon om det funkade. Ligger i sängen med iphonen nu så orkar inte pröva nu ![]()
|
|
|
|
#523 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2008
![]() |
Jag tänkte också följa insturktionerna från iClarified för 2G Windows men det inte går att lada hem filen Bl 3.9... Den är tydligen blockerad pga felanvändning på Megauploads :-(
Var kan jag hitta/ladda sån fil? Jag har en 3.9 sedan förra uppgraderingen till 2.2.x och undrar om det är samma fil och att jag kan använda den stället???? Vet inte om dessa filer blir varje gång förändrade i takt med uppgraderingen... Ngn som vet? Jag vill hemskt gärna uppgradera min lur då det blev ngt konstigt med batteritiden after att jag uppgraderades till 3.0.0. Batterin (fulladdad under natten) dör till 20% under dagen även då jag inte använder telefonen under dagen, endast stand by. Så var det inte alls innan. Jag tror att det blev bugg vid uppdateringen och hoppas att det blir bättre på 3.0.1... |
|
|
|
|
|
#524 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Köpte en jailbreakad 3gs idag. märkte att det är 3.0 på den, kan jag uppdatera till 3.0.1?
Vad är det för skillnad mellan de två versionerna? borde jag uppgradera? Kan jag få reda på vilken operatör telefonen egentligen är låst till? Jag är HELT grön på iphones ![]() |
|
|
|
|
|
#526 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tänkte Jailbreaka idag för första gången men de sket sig..
har en Iphone 3GS 16gb med 3.0.1 Har provat köra enl guiden här på hemsidan men går bet. När jag laddar in den hackade firmwaren via iTunes så dubbelkollar den filen mot Appels server, där den säger att denna device inte är eligble... har provat släckt nätet men då kommer den inte åt serven och säger nej pga det. Har även provat satt iPhonen i Firmware läget men de hjälper inte heller.. Har provat med iTunes 8.2 samt 9.0 men samma problem. Nån som har en idé? |
|
|
|
|
|
#528 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
KOmmer inte ihåg va de heter, när man håller in återgå knappen och power on knappen tills den går in i läget för återställning av firmware
Här är en bild på medelandet ![]() Stor bild http://race.sugen.org/albums/album117/iphone.jpg Detta kommer alltså upp i steg 2 enligt guiden... Senast redigerad av MrVain den 2009-09-10 klockan 18:43. |
|
|
|
|
|
#529 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag får precis samma fel som dig.. och vet inte hur jag ska göra för att få igång min telefon med OS 3.0/3.01 och inte förstöra för framtida jailbreak..
Och nu vet jag inte om jag vågar göra en återställning för då antar jag att den kommer att uppgradera till 3.1 utan att jag vill det? Någon som kan bekräfta om en återställning idag gör att min 3GS uppdateras till 3.1? |
|
|
|
|
|
#530 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Jag hoppade över dom tre första stegen om följer iClarifield, och började med steg 4 och har inga som helst problem så nu har jag 3GS jailbreak 3.0.1 jag gjorde en säkerhetskopia inann jag startade. Men uppdatera inte till 3.1 för då är det kört man kan inte nergradera till 3.0 som du har märkt. |
|
|
|
|
|
|
#531 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
För tillfället tror jag att jag struntar i de å väntar på jailbreak 3.1 |
|
|
|
|
|
|
#532 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Hej. jag behöver lite hjälp har. jag har uppdater Itunes till 9. och jag uppdatera min iphone 3g till 3.1. men jag kan inte jailbreka den? har försökte med det funnkar inte jag har nergraderat den tillbaka med det funkar inte eller jag vet inte om jag gjorde rätt när jag nergradea den. men nu kan jag inte jailbreka den. den stanna bara på Downloading Jailbbreak data.. sen startas. jag kan bara ringa nödsamtal.
Snälla hjälp mig har håll på i 2 dagar nu. hjälp ![]() |
|
|
|
|
|
#533 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
![]()
iPhone 4 | 32GB | iOS 5.0.1 Pwn'd | Svart iPad Wi-Fi+3G | 32GB | iOS 5 Ger support via PM efter 16:00! |
|
|
|
|
|
|
#534 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Okej, jag köpte min 3gs som sagt begagnad och jailbreakad.
Vilket jag nu insett kan bli problem när jag ska uppdatera? (eftersom jag inte vet vilken operatör den är låst till från början) Eller går det att uppdatera och JBa även fast jag inte har något simkort till den operatör telefonen var låst till från början? Om någon kan ta reda på vad den egentligen är låst så är mitt modellnummer: MC134KS |
|
|
|
|
|
#535 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Gjorde precis samma sak.. inatt lyckades jag! när redsnow fastnar under jailbreak skall du bara plugga in och ut usb-sladden till datorn.. det funkade för mig typ 4e el 5e försöket så det tar lite tid. det värsta är dock att ultranow för tillfället inte funkar efter jailbreaken.. |
|
|
|
|
|
|
#537 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Senast redigerad av morp den 2009-09-13 klockan 23:04. |
|
|
|
|
|
|
#538 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Bara så att jag förstått allting rätt:
Tacksam för respons. Och en till sak; visst kan man helt "ångra" en jailbreak, och återställa luren helt till fabriksskick? Typ formatera den?
|
|
|
#539 (permalink) | |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#540 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Fråga, när jag försöker köra med redsn0w 0.8 så kommer jag till sista steget där telefonen skall boota om men inget händer. Följer iClarified - iPhone - Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows) denna länken slaviskt men telefonen bootar inte alls. Nån som har tips ?
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |