![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#541 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
har ett skitkonstigt problem, ska börja me jailbrake. vill Browsea med redsnow men den kan ju inte hitta den andra mappen eftersom den är zippad, och om man zippar upp den blir det ju bara en massa filer. nån som har en lösning på detta
![]() |
|
|
|
|
|
#542 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Unlock fråga??
Tjena
Vet inte om denna fråga vart uppe innan, men men... Jag har en 3G, och dum som jag var uppgraderade jag den till 3.1 genom itunes. Den var jailbreakad innan förstås, och upplåst. Jag har gjort en downgrade till 3.0.1, men nu förstås är den ju låst, funkar inte med något SIM. Om jag nu jailbreakar den igen med Pwnage tool 3.1, kan jag ändå inte låsa upp den tack vare att basebandet fortfarande är på 05.??? lr vad det nu är?? |
|
|
|
|
|
#544 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
gha: "Ifall du vill låsa upp en 3Mobil men inte är kund hos oss idag, eller har ett oregistrerat 3Kontant kan du endast göra det i en 3Butik. Glöm inte att ta med legitimation och tänk på att vi inte hanterar kontanter i våra 3Butiker."
edit: jag läset på tre.se Ditt 3Abonnemang |
|
|
|
|
|
#545 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Tänk på att garantin ryker då du löser upp telefonen. Även om upplåsning sker via 3.
|
|
|
#547 (permalink) | |
|
Skribent
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Upplåsning = du kan ha vilken operatör som helst Du kan inte jailbreaka 3gs 3.1 i nuläget ..
|
|
|
|
#549 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Hej!
Jag ska i dagarna inskaffa en Iphone 3gs! Ska antingen köpa den från Telia eller Tre. Men jag undrar vilket e bästa sättet att låsa upp den ifrån? Asså vilken sida? För vill låsa upp den till Comviq! Sen undrar jag även: Kommer man inte kunna uppdatera den när uppdateringar kommer? Som t.ex ny funktioner etc? Är tacksam för svar för detta! |
|
|
|
|
|
#550 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
Citat:
Och nej, du kommer inte kunna updatera om du låser upp den, eller du kan men då måste du låsa upp den igen sen efter. |
|
|
|
|
|
|
#551 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]() Är det jobbigt att låsa upp? Tänkte för då kanske det inte gör något att låsa upp den ![]() Kostar det någe att låsa upp? |
|
|
|
|
|
|
#552 (permalink) | |
|
Skribent
Allmänt känd
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#554 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag ringde nyss Tre.
Och frågade detta. Jag: Hur länge är telefonen bunden till 3 om man köper med kontantkort? Tre svarar: Man kan låsa upp den till alla operatörer för 350kr eftersom man inte är bunden till något. ------ Så tänkte kolla om det är värt att göra så? Att göra så dom fixar så den funkar till alla. Och då borde det ju fortfarande gå att uppdatera. Vad tycker ni e bäst? att göra så för 350kr eller att fixa via nätet via t.ex redsnow?
.................................................. ......................... iPhone 4 [16GB] [SVART] Telia Max 25 inkl Surf. .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
#555 (permalink) | ||
|
Skribent
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Citat:
http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-...pplasning.html Men det verkar som garantin upphör ..
|
|
|
|
#556 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
jag har nyligenköpt en iphone 3gs och följde den här guiden för att låsa upp den och för att inte få senareste firmwaren 3.1
Lås upp iPhone 3GS till Tele2 | iPhone 24 men jag glömde att aktivera telefonen genom att stoppa in ett telia kort innan ja anslöt den till datan så nu är den jailbreakad men jag får ingen mottagning eftersom telefonen inte är aktiverad. men om jag inte har helt fel så måste jag återställa telefonen för att kunna aktivera den,eller?problemet då är ju att de samtidigt kommer uppdateras till 3.1 och då kan ja ju inte låsa upp den.någon som vet vad jag ska göra eller är det kört för mig?måste ja vänta tills de kommer en upplåsning till 3.1? just nu är det 3.0.1 med baseband 04.26.08 snälla hjälp mig ![]() |
|
|
|
|
|
#557 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Tjena Dennis, att hacktivera din iPhone som du gjort nu kan ställa till det i framtiden så du gör rätt i att göra en restore och aktivera med Telia-SIM på ett vailla FW först. Då du sitter med 3.0.1 och "rätt" baseband skall en restore fungera bra. Se bara till att återställa med rätt FW!
Oavsett vilket svar på detta forum, mitt inkluderat(!), så rekommenderar jag, innan du skrider till verket, att du bilder dig en egen uppfattning här Lycka till |
|
|
|
|
|
#558 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
hej freebo jag kom inte in på länken du skickade,den står bara och laddar.
men om jag förstog det du skrev rätt så ska ja kunna återställa min telefon med en firmware som e 3.0.1 och det ska funka?jag har försökt med 2 olika men inte fått det att funka,vet du hur ja ska kunna veta vilken som funkar?för dom 2 ja har så kommer de upp fel i itunes efter bara någon minut :S för hur ska ja kunna resore iphonen annars utan att uppdatera den till nyaste FW? du får ursäkta om de blev många frågor men är lite ivrig att få den att funka för har väntat på den i 5 veckor och skulle gärna vilja använda den nu när jag fått den ![]() |
|
|
|
|
|
#559 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Hej igen, använde du korrekt FW? 3.0.1 (3GS): iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
ett tips är att gå över ån (Atlanten) efter bra guider =) För att bilda dig en uppfattning om bästa tools och tillvägagångssätt rekommenderar jag denna iClarified - iPhone - How to Select an iPhone Unlock/Jailbreak Tutorial och som sagt, utan att förta detta forum och Sverige så studera på större forum så t.ex. iPhone Forums - Mac Forums och modmyi.com |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |