![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#41 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
1. Det kan man bara göra genom telefonen. 2. Använder du program som kräver det, så är du uppkopplad, tex när du hämtar program osv. Har du trådlöst internet hemma så är det inga problem. Då kan du fixa sånt som är mer bandbreddskrävande hemma.
|
|
|
|
#43 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Jaha, det var ju en jävla miss att uppdatera..
Har en lur från usa som jag nu bestämde för att uppdatera till 2.1.. Följde iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.1 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) guiden och luren blev uppdaterad och jailbreakad. Dock så försvann allt jag hade, dvs alla kontakter, musik och program, jippie!! Blir telefonen helt nollställd eller gjorde jag något fel? |
|
|
|
|
|
#44 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Ny låst iPhone, behöver hjälp!!
Hej!
Jag har köpt en svensksåld iPhone 3G som är låst till Telia på Blocket. Jag har Tele2-kontantkort som jag vill använda på mobilen, hur skall jag gå tillväga för att kunna använda det? Blir sjukt förvirrad på alla olika lösningar som finns här. hjälp!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#46 (permalink) | |||
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Då kan man alltid vara säker på att man har kvar kontakter, program etc. Citat:
Eller detta: http://www.iphoneinfo.se/forum/kop-s...g-saeljes.html Välj vilket du vill! ![]() Citat:
Då har du kvar alla kontakter, program, kalendrar, etc. ![]()
|
|
|
|
#47 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tackar
Citat:
Verkar som det där Rebelsimcard är lite mer seriöst. Verkar också vara det som de flesta använder. |
|
|
|
|
|
|
#49 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
Finns att köpa lite överallt men jag skulle rekomendera där jag själv köpte min. 100% Garanterad upplåsning annars pengar tillbaka. Iphone 3g på Tradera. |
|
|
|
|
|
|
#50 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Innan 2.2 skulle jag vilja föra över alla cydiaapps till datorn för att sedan kunna föra över dem. Jag har både diskaid och ett FTP-program (ssh), vilken mapp/ vilka filer bör jag spara innan jag uppdaterar till 2.2???
|
|
|
|
|
|
#51 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#52 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
snyggt! Man kan också installera APTBACKUP från cydia som skapar en restorelista som sparas i iTunes. Men då måste man jailbreaka och installera cydia och sedan installera aptBACK igen för att sedan använda sig av restorelistan för att automagiskt ladda hem appsen igen. det är jailbreakningen jag är lite skraj för.. jag fick hjälp med den sist, vet inte riktigt hur man gör... |
|
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Bara att ladda ned QuickPwn och köra
Om nått går snett, är det ju bara att återställa Inget att vara skraj för ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#54 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
aye!
lite småfrågor som jag inte får ihop (ja, jag har läst det som finns, men fattar inte ändå...) Vad är det för skillnad på Quickpwn/Winpwn? Finns det fler ?!? Är någon bättre, eller gör dom bara olika saker? Vart lägger sig säkerhetskopian man gör i itunes? (om man skulle vilja återställa...) behöver inga långa svar, bara lite snabbt! tack |
|
|
|
|
|
#55 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
1.Quickpwn: är enklare (rätta mig gärna), Annars inget
2. Quickpwn är så jävla enkelt nu, har inte provat winpwn 3. Vet ej
|
|
|
#56 (permalink) | ||
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Citat:
2. WinPWN är inte längre under utveckling. Det enda alternativet för jailbreakning under Windows just nu är QuickPWN. Sen finns det ju PwnageTool för Mac-folket ![]() 3. Sparas inte den i iTunes Mobile Devices-mappen? Är dock inte hemma just nu, och jag kommer inte riktigt ihåg var den mappen ligger.. ^^ (Ska ni söka efter mappen, glöm då inte att ställa in explorer så att den visar dolda filer/mappar! )
|
|
|
|
#57 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
ok, tackar och bugar för svaren!
en fråga till ![]() I säkerhetskopian som görs, sparas alla apps/kontakter då? Tännker ifall att man måste återställa, så blir den precis som den var när säkerhetskopian gjordes eller? (med apps o kontakter osv??? edit:kom på 2 till. Ska man ha i SIM-kortet när man jailbreakar? Vart laddar man bäst hem nyaste quickpwn? Senast redigerad av bozz den 2008-11-27 klockan 16:34. |
|
|
|
|
|
#58 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
2. http://www.theiphoneguru.org/wp-cont...QuickPwn22.zip
|
|
|
|
|
|
#59 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
#60 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej! Mycket bra tråd!
Tänkte jailbreaka min Olåsta iPhone 3G som jag vann i en pokerturnering, troligtvis köpt i spanien eller frankrike. Jag har registrerat den i iTunes och den fungerar prima nu. Den är uppdaterad till 2.2. Nu till frågan hur jag på bästa sätt ska jailbreaka den. Någon som sa att den kan bli låst till telia om jag råkar uppdatera den fel, stämmer det? Vilka program ska jag använda plus vilken guide är bäst? Tack för ett jätte bra forum! |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |