Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-10-12   #581 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
wtfop är karismatiskt upptäcksresande
hej.
Jag har en iphone 3gs 16gb (telenor) , sitter på 3.1.2 , kan jag JB den med blackra1n ?
Tacksam för svar
wtfop är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-10-12   #582 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av wtfop Visa inlägg
hej.
Jag har en iphone 3gs 16gb (telenor) , sitter på 3.1.2 , kan jag JB den med blackra1n ?
Tacksam för svar
Sluta korsposta
Freebo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-10-12   #583 (permalink)
Medlem
Nykomling

Belkins avatar

Reg.datum: Jul 2008
Belkin är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av wtfop Visa inlägg
hej.
Tacksam för svar
Om du läst ordentligt på hemsidan hade du hittat svaret..
So, what is blackra1n? blackra1n is a 30 second ALL device 3.1.2 jailbreak.
Hack: JailBreakMe
SimCard: Telia 3G
Belkin är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-10-13   #584 (permalink)
Medlem
Nykomling

belle är karismatiskt upptäcksresande
Tele2 på Telenor

Jag funderar på att köpa en 3gs 16gb ifrån telenor och jag undrar hur man kan göra för att använda tele2 i den?
kan man använda SIM-upplåsningskort/SIM-adapters till nya 3gs som jag antar har den senaste versionen.
om det fungerar så undrar jag också vart man kan köpa dom?

Tack på förhand.
Matthias
belle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14   #585 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Ursprungligen postat av belle Visa inlägg
Jag funderar på att köpa en 3gs 16gb ifrån telenor och jag undrar hur man kan göra för att använda tele2 i den?
kan man använda SIM-upplåsningskort/SIM-adapters till nya 3gs som jag antar har den senaste versionen.
om det fungerar så undrar jag också vart man kan köpa dom?

Tack på förhand.
Matthias
Köper du den i butik idag kan du kan jailbreaka den men ej låsa upp. Adaptrar fungerar inte på firmware över 2.x.x

Skall du använda Tele2 har du två alternativ, köp en fabriksupplåst från Italien, Belgien - eller köp en begagnad med rätt fw, baseband och räkna med att kryssa i hård vind mellan firmware uppdateringar. Endast med hjälp av PwnageTool
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14   #586 (permalink)
Medlem
Mycket känd

bozzs avatar

Reg.datum: May 2008
bozz är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg
Köper du den i butik idag kan du kan jailbreaka den men ej låsa upp. Adaptrar fungerar inte på firmware över 2.x.x

Skall du använda Tele2 har du två alternativ, köp en fabriksupplåst från Italien, Belgien - eller köp en begagnad med rätt fw, baseband och räkna med att kryssa i hård vind mellan firmware uppdateringar. Endast med hjälp av PwnageTool
inte ens säkert att du kan jb'a..men det brukar dom lösa, så att man kan, på några veckor..

Apple stoppar jailbreak - MacWorld
bozz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14   #587 (permalink)
Medlem
GODLIKE

med andra ord, skynda fynda!
Gammal 2009-10-14   #588 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Apr 2009
Pack är karismatiskt upptäcksresande
Hej! Jag skulle hjälpa min kompis att jailbreaka och uppdatera hans iphone som var Fw 1.1.4 ich jailbreakad så att han använde comviq. Jag skulle uppdatera och jailbreaka den till 3.0. Jag använde en ipsw fil som inte var aktiverad så edter att ha uppdaterat kom det upp att jag hade fel simkort i. och han har inte orginal simkortet. hur ska jag göra ? det verkar inte kunna gå att återställa om den heller för de står bara att sim kortet som är inte inte kan aktivera.

Snabbt svar uppskattas
Gammal 2009-10-14   #589 (permalink)
Skribent
Allmänt känd

Thians avatar

Reg.datum: Sep 2008
Thian är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Pack Visa inlägg
Hej! Jag skulle hjälpa min kompis att jailbreaka och uppdatera hans iphone som var Fw 1.1.4 ich jailbreakad så att han använde comviq. Jag skulle uppdatera och jailbreaka den till 3.0. Jag använde en ipsw fil som inte var aktiverad så edter att ha uppdaterat kom det upp att jag hade fel simkort i. och han har inte orginal simkortet. hur ska jag göra ? det verkar inte kunna gå att återställa om den heller för de står bara att sim kortet som är inte inte kan aktivera.

Snabbt svar uppskattas
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men ska det inte vara en FW som är aktiverad och inte tvärt om ?

Är inte längre skribent för iPhoneinfo.
Thian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14   #590 (permalink)
Medlem
Nykomling

kulanek är karismatiskt upptäcksresande
fast i skiten

hej gott folk

sitter här hemma med en låst 3G med version 3.1, BB: 05.11.07.
Så jag har tolkat det kan jag inte göra så mycket nuläget för att kunna använda telefonen, jag e asså fast i skiten tills DevTeam & Co löser det hela. eller?

mvh kulanek
kulanek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15   #591 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Upplåsningsmässigt kommer du dessvärre ingenstans just nu :-/
Gammal 2009-10-15   #592 (permalink)
Medlem
Nykomling

kulanek är karismatiskt upptäcksresande
tackar

ja, jag antog att så var läget... mkt illa, bara att gilla läget helt enkelt..
tackar som fan för svar Freebo. mvh
kulanek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15   #593 (permalink)
Medlem
Nykomling

ming0ze är karismatiskt upptäcksresande
Question

Hej!

Är nybörjade vad gäller jailbreak & allt. Har läst runt en MASSA men allting verkar så olika.

Kort och gott; Har en iphone 3GS (3.1) Modemfirmware: 05.11.07. Låst till TRE just nu men väntar på att upplåsningskoden från TRE ska dimpa ner i brevlådan så att jag kan använda mitt Tele2/Comviq kort.

Vad jag förstått ska man ha 3.1.2 för att kunna jailbreaka med blackra1n. Så, om jag uppdaterar OS och jailbreakar luren. Kan jag därefter låsa upp den med koden från TRE utan problem?

Eller..

Om jag låser upp luren först och sedan uppdaterar - jailbreakar. Kommer mobilen fortfarande vara upplåst då eller kommer det krångla till sig och gå tillbaka till TRE låst?

Verkligen JÄTTE tacksam för snabbt svar!

Senast redigerad av ming0ze den 2009-10-15 klockan 21:53. Anledning: glömde skriva modemfirmware
ming0ze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15   #594 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
svedala är karismatiskt upptäcksresande
Legal upplåsning av Telia (Apple)

Hej jag har en Iphone 3g 16GB med mjukvaran 3.0 som jag har jailbreakat och sen låst upp med ultrasn0w.
Den är nu 1 år, och jag har varit in i teliabutiken och betalat 300:- för
att få den upplåst via itunes, det skulle ta c:a fem dagar innan upplåsningen kommer.
Min fråga: behöver jag avinstallera något i min iphone före teliaupplåsningen
som t.ex ultrasn0w ??
// Telefånen
svedala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15   #595 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Ursprungligen postat av ming0ze Visa inlägg
Hej!

Är nybörjade vad gäller jailbreak & allt. Har läst runt en MASSA men allting verkar så olika.

Kort och gott; Har en iphone 3GS (3.1) Modemfirmware: 05.11.07. Låst till TRE just nu men väntar på att upplåsningskoden från TRE ska dimpa ner i brevlådan så att jag kan använda mitt Tele2/Comviq kort.

Vad jag förstått ska man ha 3.1.2 för att kunna jailbreaka med blackra1n. Så, om jag uppdaterar OS och jailbreakar luren. Kan jag därefter låsa upp den med koden från TRE utan problem?

Eller..

Om jag låser upp luren först och sedan uppdaterar - jailbreakar. Kommer mobilen fortfarande vara upplåst då eller kommer det krångla till sig och gå tillbaka till TRE låst?

Verkligen JÄTTE tacksam för snabbt svar!
Din setup är identisk med min och jag uppdaterade min till 3.1.2 och lät det regna svart regn på den. 4 dagar efter jailbreaken fick jag brevet från TRE i brevlådan och nästan samtidigt under en synkning med iTunes fick jag det underbara beskedet att telefonen låsts upp. Poppade in Telenor SIm-kortet och allt fungerar guld
Gammal 2009-10-15   #596 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Din setup är identisk med min och jag uppdaterade min till 3.1.2 och lät det regna svart regn på den. 4 dagar efter jailbreaken fick jag brevet från TRE i brevlådan och nästan samtidigt under en synkning med iTunes fick jag det underbara beskedet att telefonen låsts upp. Poppade in Telenor SIm-kortet och allt fungerar guld
Oh! Gud vad glad jag blev nu!! Helt underbart ju. Men är fortfarande lite skraj, har världens otur vad gäller allting.. Är rädd att något skulle gå snett trotts allt och allting bara blir ->

Känner du till fler som lyckats på detta vis med samma "setup" som oss?

Håller på och hämtar hem uppdateringen på itunes just nu.

Hur går upplåsningen från TRE till förresten? Vad står i brevet och vad gör man?

Tack!
Gammal 2009-10-15   #597 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Oh! Gud vad glad jag blev nu!! Helt underbart ju. Men är fortfarande lite skraj, har världens otur vad gäller allting.. Är rädd att något skulle gå snett trotts allt och allting bara blir ->

Känner du till fler som lyckats på detta vis med samma "setup" som oss?

Håller på och hämtar hem uppdateringen på itunes just nu.

Hur går upplåsningen från TRE till förresten? Vad står i brevet och vad gör man?

Tack!
Jag skulle tro att de flesta med legalt upplåsta telefoner eller snart upplåst, gjort precis som jag, trycker in 3.1.2 och rockar på med Blackra1n =) Till skillnad från 95 av 100 på detta forum behöver vi ju inte oroa oss för baseband och annat jox som hör till själva upplåsning.

I brevet står det bara att telefon med IEMI nummer bla bla är nu upplåst.. så här låser du upp yadda yadda men du behöver bara synka så sker det automagiskt
Gammal 2009-10-15   #598 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Jag skulle tro att de flesta med legalt upplåsta telefoner eller snart upplåst, gjort precis som jag, trycker in 3.1.2 och rockar på med Blackra1n =) Till skillnad från 95 av 100 på detta forum behöver vi ju inte oroa oss för baseband och annat jox som hör till själva upplåsning.

I brevet står det bara att telefon med IEMI nummer bla bla är nu upplåst.. så här låser du upp yadda yadda men du behöver bara synka så sker det automagiskt
Jaha är det så! Jag trodde BB och allt de där gällde för oss med. Men icke Alltså, mindre begrepp att behöva hålla reda på! Det här käns ju guld. Tack för all hjälp hörru!

Tänkte lite på en till grej.. Det här med att jailbreaka. Har förstått allt detta med cydia osv. Men är det bara Det som är hela grejen? Kommer man att kunna lägga in filer osv i en rootmapp utan att behöva använda itunes?

Vad för prog. ur cydia är de mest vitkigaste som man "bör ha" nästan som en liten regel för alla som jailbreakat sin lur? Vore snällt om du eller någon annan kunde nämna lite saker som highlightar just detta med att jailbreaka.
Gammal 2009-10-15   #599 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Jaha är det så! Jag trodde BB och allt de där gällde för oss med. Men icke Alltså, mindre begrepp att behöva hålla reda på! Det här käns ju guld. Tack för all hjälp hörru!

Tänkte lite på en till grej.. Det här med att jailbreaka. Har förstått allt detta med cydia osv. Men är det bara Det som är hela grejen? Kommer man att kunna lägga in filer osv i en rootmapp utan att behöva använda itunes?

Vad för prog. ur cydia är de mest vitkigaste som man "bör ha" nästan som en liten regel för alla som jailbreakat sin lur? Vore snällt om du eller någon annan kunde nämna lite saker som highlightar just detta med att jailbreaka.
Istället för att skriva en roman om fördelarna med JB så rekommenderar jag detta som nattlektyr Efter JB är din telefon som vilken dator som helst (skulle du köpa en bärbar dator med dolt filsystem och utan möjlighet att installera dina egna program...? )

Du finner en hel del top-5 rekommendationer i detta forum samt naturligtvis via google så det är bara att söka på. Mina egna måste-ha-apps ur Cydia är SBSettings, iFile, Backgrounder, Winterboard, Cyntact, FivelRows, OpenSSH

G'luck
Gammal 2009-10-15   #600 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Istället för att skriva en roman om fördelarna med JB så rekommenderar jag detta som nattlektyr Efter JB är din telefon som vilken dator som helst (skulle du köpa en bärbar dator med dolt filsystem och utan möjlighet att installera dina egna program...? )

Du finner en hel del top-5 rekommendationer i detta forum samt naturligtvis via google så det är bara att söka på. Mina egna måste-ha-apps ur Cydia är SBSettings, iFile, Backgrounder, Winterboard, Cyntact, FivelRows, OpenSSH

G'luck
Tack så jätte mycket för all hjälp! Guldvärt. Hade antagligen suttit och låtit tiden rinna ännu mer med en tråkig iphone om det inte vore för dig! Uppdateringen pågår just nu och kommer jailbreaka den senare. Tack igen!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta