![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#661 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#662 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
![]() Men du säger alltså att det finns en lösning? Och isf, hur i hela fridens namn löser ett otekniskt vidunder som jag det? Jag trodde nämligen att det inte gick att låsa upp den senaste 3.1 versionen av Iphone 3G. Jag uppskattar verkligen hjälpen. Mvh |
|
|
|
|
|
|
#663 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
bara att tuta och köra |
|
|
|
|
|
|
#666 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Hej,
Är helt ny här och med iphone. Köpte mig förra veckan en ipone 3gs 16gb som jag har jailbreakat med blackra1n. Har problemet med att jag måste boota den med blackra1n alt i-tunes när den stängt av sig. Finns det en lösning på detta? Har även en fråga angående om jag skulle vilja reseta telefonen(fabriksinställningar osv) Kan jag göra det via itunes utan att det synns hos apple och dom vägrar mig min garanti? Mvh |
|
|
|
|
|
#667 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
Om du blåser om den så kommer de inte att se att du har jailbreakat |
|
|
|
|
|
|
#668 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Citat:
Använd sökfunktionen, det finns femtielva trådar om det här... "Om du har en ny iPhone 3GS (med updaterat bootrom) bör du ha i åtanke att Blackra1n endast stödjer en så kallad "tethered jailbreak". Detta innebär att när du väl jailbreakat din telefon skall du inte låta batteriet dra ur helt, du skall heller inte stänga av eller starta om telefonen. Gör du det måste du återansluta telefonen till datorn och använda Blackra1n för att boota upp den igen." iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows] Och ja du kan återställa den i iTunes, inga problem. EDIT: Henrik var före ![]()
|
|
|
|
#671 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
tjena gott folk...
har nyligen uppdaterat min telefonen... 3G 3.1.2 05.11.07 men har uppenbara problem med no service eller ingen mottagning... är det någon som har en lösning på problemet eller vet varför den håller på detta vis?.. mycket tacksam för svar.. mvh//kulanek |
|
|
|
|
|
#672 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Tjena!
Har inte hängt med här på ett tag tyvärr, så kommer komma med en liten idiotfråga. Har nyss jailbreakat min lur, fw 3.1.2, och jbat med blackra1n. Stör mig som satan dock på att det inte går att reboota utan att behöva köra blackra1n igen efteråt. Vet att man slipper det med redsn0w, men stöder redsn0w jb för 3.1.2? |
|
|
|
|
|
#673 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
Apples uppdaterade bootrom på 3GS tillkom för att täppa till det hål (24kpwn) som använts för att JBa. Ingen trodde väl att det skulle gå så fort att komma runt men geohot lyckdes med Blackra1n, dock med tillägget att det är ett tethered jailbreak. Din iphone måste alltså vara bunden/tjudrad (tethered) till din dator med USB-kabel vid varje boot |
|
|
|
|
|
|
#674 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
Vilken operatör? Har du installerat någon ipcc fil för din operatör? |
|
|
|
|
|
|
#675 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Körde en update genom itunes och drog igenom blackrain o blacksnow enligt iclarified, men mottagningen fallerar. ipcc-fil? har inte riktigt koll på va det e. tacksam för hälpen//kulanek |
|
|
|
|
|
|
#676 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
1. Byta ut SIM-kortet mot nytt. Telia kundtjänst på 99.se hävdar att strömspikar i elnätet kan sabba SIM-kort i telefoner under laddning. Jag vet inte om piratladdare är större bovar än originalladdare men det är värt ett försök och borde vara gratis 2. Gör om hela JB/unlock proceduren. Kör en ren Restore till 3.1.2 åsså på med Blackrain och Blacksn0w igen. good luck och good night! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#677 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Egentligen är det inte NO-service-status utan snarare ingen mottagning, men kanske bara är en bagatell i sammanhanget. Telefonen uppfattar dock att det är Telia, men mottagning existerar inte. (Kontantkortet fungerar även utmärkt i andra telefoner) Jag har testat med andra kontantkort, men verkar har liknande problem med dessa också, riktigt skumt. GN //kulanek |
|
|
|
|
|
|
#678 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#679 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Jag funderar på om jag kan ha gått på en riktigt mina. Köpte den nämligen av en snubbe då den var låst och omöjlig att bruka, vilket jag nonchalerade och trodde att jag skulle lyckas låsa upp. Nu slår det mig att den kanske är stulen och stöldspärrad. Någon som vet hur telefonen beter sig då den är det? Förhoppningsvis är det inte det som är problemet, men man vet aldrig. mvh//kulanek |
|
|
|
|
|
|
#680 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
Här kan du du kolla om den är stöldanmäld/spärrad. Träffsäkerheten verkar rätt ok, du kan även ringa din lokala polisstation så gör de en sökning i de svenska registrena över telefon |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 22:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 06:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 16:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 12:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 15:58 |