![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#61 (permalink) |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Måste bara fråga .. Är era jailbreakade lura jättesega ?
Breakade min för 3 dagar sen och jag tycker den är hur seg som helst .. Tex när man öppnar apps. tar typ 3-4 sec att öppna inställningar. Luren var mycket kvickare innan jag jailbreakade den.. Frågan är då om det är värt det .. Snyggare mobil med kamera och mms som går så in i helvete mycke slöare än en orginal lur som går betydligt fortare ...
|
|
|
#62 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#64 (permalink) | |
|
Skribent
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Fast risken finns ju att man kommer störa sig så mycket att man får spelet på luren ![]()
|
|
|
|
#65 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Har precis jailbreakat min telefon från 2.1 till 2.2 och allt verkat ha gått bra. Enda problemet är att det inte går att ringa nu, står ingen service...
Någon vis person som kan tipsa om vad jag ska göra för att kuna ringa med telefonen ?Senast redigerad av stefanbo den 2008-12-03 klockan 20:28. |
|
|
|
|
|
#66 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
Vilken operatör har du?
|
|
|
|
#67 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Jag har telia och tänker ha kvar det, så jag uppgraderade basebandet också. Använde denna guide från iClarified.
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) |
|
|
|
|
|
#68 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
Citat:
![]() Testa igen om det inte fungerar som det ska.
|
|
|
|
#69 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
(acepterar pinkoden men får upp ingen service efter en stund) Men om jag använder mitt rebelkort ihop med teliakortet så funkar det. Lite tråkigt att inte kunna använda enbart teliasim efter jailbreaken. Någon mer som råkat ut för samma sak ?? |
|
|
|
|
|
|
#70 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Ouf!
Nu kommer jag ställa ett par frågor. Jag är en Iphone rookie, och jag kan inget, verkligen INGET om den. Då jag var emot den i början så orkade jag inte engagera mig i den. Men nu imorgon så ska jag till Telia butiken och hämta skönheten. (Iphone 3g) Nå, mina frågor då. *Jailbreak - Vad är det? Enkelt förklarat? *Upplåsning - Om jag läst rätt och förstått rätt så kan man inte låsa upp sin Iphone via mjukvara, utan måste använda sig av fakesim. Har nu beställt Gevey-3g. Är det bra? Är det något som slutar funka för att man kör fakesim? *Version - Om jag får version 2.2 från Telia butiken i morgon, kan jag på något sätt "nergradera" den till 2.1? Då jag förstått att man inte kan ha fakesim till 2.2 *Gevey-3g - Om jag använder mig av detta fakesim, så behöver jag alltså inte sitta och trixa med mjukvaran right? Men varför håller alla på med jailbreak etc? Vilka fördelar har man av att "Jailbreak'a" en lur? Samt hur går det med Garantin om man jailbreak'ar? *MMS - Har läst lite lätt, men inte rikgit greppat det. Kan man skaffa MMS-funktion till sin iphone? Hur isåfall? Samt, ringsignaler. Också en grej jag hakat upp mig på. Kan man ha vanliga mp3-låtar som ringsignaler? Har för mig att det inte ska gå om luren är original. sådär, ber om ursäkt om det var ett gäng onödiga frågor. Men känner att jag måste få svar! Hoppas någon snäll själ har tid & ork att svara på detta! Med vänliga hälsningar Mandinga |
|
|
|
|
|
#72 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
Citat:
Men då ska du ha en telefon med 2.1 för att det ska fungera, har man uppdaterat till 2.2 i iTunes finns det nog inget som fungerar säkert. Men hittar du en som inte har 2.2 så vänta med köp av Rebelsim, för på nyårsafton så kommer en mjukvaru-upplåsning av Dev-Team, så då behöver du inte Rebelsim eller liknande. Med då ska man inte ha en iphone 3G med 2.2 och inte heller uppdatera i iTunes till 2.2.
|
|
|
|
#73 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Tar nämligen studenten till sommarn, Får jag sedan inget jobb blir det jobbigt att betala den med abonnemang. |
|
|
|
|
|
|
#74 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
Citat:
Finns ju en chans ett det kommer att fungera snart, och rebelsim har ett kort som dom har sagt att det fungerar med 2.2. Men inget är säkert.
|
|
|
|
#75 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Snook: Rebelsim fungerar just nu inte med 2.2 så du bara vet Har ett själv![]() |
|
|
|
|
|
|
#76 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
intressant, de har själva skrytit med att dt ska funka...
|
|
|
#78 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Och när köpte du det?
Har du mejlat den som sålde dt till dig?
|
|
|
#79 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
kommer inte hiåg vad han heter här på iphoneinfo Joo förresten lindhardsen![]() |
|
|
|
|
|
|
#80 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Jag är en newbie när det gäller iphone så jag har någrra frågor jag skulle vilja ha svar på:
1. Går det att jailbreaka en iphone som från butik har fw 2.2? 2. vad är det för skillnad på att låsa upp iphonen och jailbreaka den? 3. Om man jailbreakar den, fungerar allt annat som vanligt då? 4 Vad borde min Iphone 3g vit 16gb ha för fw. Den är köpt från en telia butik den 19/12? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |