![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#961 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
iphone 3g 3.0 vill uppdatera till 3.1.2
hej som min rubrik lyder jag vill uppdatera till 3.1.2 fannns det jb och upplåsning till det är det bra att uppdatera till det eller ska jag vänta på 3.0 fw.
|
|
|
|
|
|
#962 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
hej allihopp
vad är tethered jailbreak det jag har fattat är det varje om start på telen måste man göra jb hur lång tid tar det o göra det? det jag undrar över är det bara klick i en apps sen är det klar eller måste jag installera på nytt som sagt hur lång tid det tar. sista fråga den senaste iphone 3gs har den nya bortomen eller hur det stavas kan man låsa upp 3gsen då? är mkt tacksam för svar |
|
|
|
|
|
#963 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
du får inte tethered jailbreak på en iphone 3g bara dom nya 3gs..
en ominstallation behövs inte, bara att jailbreaka om den. tar mindre än 1minut den nya 3gs går att jailbreaka men om den är helt ny så har den det nya bootrom så de blir tethered jb. 3g: 3.0 - går att JB och låsa upp 3.1.2 - går att jb och låsa upp nya 3gs 3.1.2 går att jb (tethered) och låsa upp blackweather här har du prog för att jb
|
|
|
#964 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Har en 3GS 32GB som jag funderar på att jailbreaka. och har lite frågor.
har läst igenom ett gäng trådar men hittar inte riktigt svar på det hela. Sen vill jag gärna vilja veta typ allt innan jag gör något så jag skriver här. Modemfirmware = Baseband? garatin bara för att dubbelkolla så är det bara att uppdatera firmwaren så blir den som default? Finns alla program kvar som man hade innan efter en JB? Ska man göra en säkerhetskopia i itunes först som om jag förstått det hela rätt funkar som vanligt efter en JB med? Funkar även appstore som vanligt men man har cydia/rock i tillägg? Vad är skillnaden på cydia eller rock? Finns det något sätt man kan kolla apps i dessa på nätet eller kan man bara göra det i iphonen? är PwnageTool 3.1.4 Info ett program i cydia eller vad är det? Vad är skillnaden på BlackSn0w & Ultrasn0w? är det bara program för upplåsning? som jag förstått det så finns 3gs bara som tethered jailbreak, stämmer det fortfarande att det inte finns något nytt på den fronten? det innebär att man alltid måste ha blacksra1n på en dator varje gång mamn startar den? New Boot Room är det den program delen som styr det där med tethered JB? Vad är Ifunbox? program i cydia? det är det jag kommer på¨nu men fyller på om jag kommer på något mer. Tack i förhand: Fredrik |
|
|
|
|
|
#965 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Hur tar man bort apps som man hämtat i Cydia? Programmen man hämtar i Appstore är det ju bara vid borttagande att hålla fingret på och så kommer ett kryss upp som man klickar på. Men på dom man tar hem från Cydia så kommer det inte upp något kryss, symbolen skakar men något kryss kommer inte upp?
|
|
|
|
|
|
#966 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Manage->Packages Ja, du kan även installera CyDelete som låter dig avinstallera direkt från Springboard men det är inget jag rekommenderar |
|
|
|
|
|
|
#968 (permalink) | |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citat:
|
|
|
|
#969 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tjena! Jag har nyss köpt en iphone 3GS Firwire 3.1.2 och hade tänkt att jailbreaka den, har kollat runt på forumet och fått reda på alla svar jag behöver men ett saknas. När jag kopplar in USB sladden i telefonen så synkroniserar itunes automatiskt och säkerthetskopirar. Men om jag jailbreakar den skulle de fortfarande fungera så i itunes, eller skulle telefonen återställas?
Några andra problem som skulle kunna uppstå om jag ansluter en jailbreaka iphone till itunes? Eller fungerar det som vanligt? ![]() Tacksam för svar ! |
|
|
|
|
|
#971 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Som jag har fattat det är det alltås denna guiden jag ska använda mig av? iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
|
|
|
|
|
|
#972 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
Har du en 2G skiljer sig upplåsningsförfarandet något och du skall använda bootneuter, men som sagt börja med denna guide. |
|
|
|
|
|
|
#974 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#975 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Länken fungerar även för din 3G lur med 3.1.2 . Ja det fungerar för både jb & upplåsning av operatörslås. Bara uppdatera till 3.1.2 om du känner för det, för det innehåller även basebandet 05.11.07 vilket går att låsa upp i dagsläget. |
|
|
|
|
|
|
#977 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Hej.
Efter ha ägt min iPhone i snart ett halvår tänkte jag ta steget o jalbreaka. Just för multitaskingen. Min 3gs är gjord vecka 31 så jag har inte nya romen. Vad ska jag jailbreaka med egentligen. Tänkte ta blackrain men sen såg jag att det verkar rikta sig till de med nya Rom:et. Jag är bara intresserad av multitasking. Ringa med annan operatör intresserar mig inte. Väl mött Tjosan |
|
|
|
|
|
#978 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
/Tjosan från Freebo |
|
|
|
|
|
|
#979 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
I cydia hittar du backgrounder och proswitcher för multitasking.
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |