![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#81 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
1. Ja det går att jailbreaka 2.2 2. Att låsa upp den är att man kan använda vilket sim kort som helst att jailbreaka ger bara en massa extra funktioner ![]() 3. Ja allt ska fungera som vanligt 4. 2.2 |
|
|
|
|
|
|
#82 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Tackar och bockar för svaren.
Räcker det om jag använder QuickPwn 2.2 för att jailbreaka telefonen iphone 3g v2.2? Kan jag använda mig av denna guide? iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) Läste sen att man inte skulle använda den till version 2.2 så vilken guide skulle ni rekomendera och är QuickPwn 2.2 det bästa programmet för jailbreaking. Måste jag ha tillgång till internet när jag utför denna procedur: från lådan in till Itunes och sedan jailbreakingen. M.a.o man måste inte aktivera den eller uppdatera den i Itunes? |
|
|
|
|
|
#83 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
2. Jailbreak tar dig förbi Apples program-spärrar. Upplåsning tar dig förbi operatörs-lås. 3. Ja 4. Förmodligen 2.2, men med lite tur, 2.1 ![]() EDIT: Ajdå, vossen hann först...
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? Senast redigerad av Mekke den 2008-12-20 klockan 23:15. Anledning: Lade till EDIT |
|
|
|
|
|
|
#84 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
1. Har du mac eller pc? 2. Har du telia? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#88 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Ok, jag kommer åka bort över julen och har då inte tillgång till internet. Men klarar jag att jailbreaka telefonen ändå?
Kan man ladda ner apps via cydia? Om jag har förstått rätt så fixar jag QuickPwn 2.2 och iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw. Sedan connectar jag iphonen till datorn och Itunes. Klickar på iphonen i Itunes. Jag håller då in shift på tangentbordet, restore rutan kommer upp och jag klickar på restore. Väljer sedan firmware:iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw. Sen när jag har nytt firmware kör jag igång QuickPwn 2.2. Sen när man kör QuickPwn 2.2 browsar man fram iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw. Sedan installerar man Cydia, Installer och boot logos man bockar för att man ska installera dessa. Sedan håller man in knapparna och sedan genomförs jailbreakingen! Är detta hela steget verkligen? Först ska man hålla in homeknappen i fem sekunder i första steget. I andra steget står det att man ska hålla in homeknappen och powerknappen . Då undrar jag ska jag fortsätta hålla in homeknappen från första steget och bara "lägga till" powerknappen eller ska jag släppa homeknappen efter första steget och börja hålla in homeknappen och powerknappen samtidigt? jag ursäktar om jag verkar tjatig men jag vill verkligen inte göra fel! |
|
|
|
|
|
#89 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
red eagle; kolla det här klippet YouTube - iPhone 2.2 Jailbreak Info and Walkthrough
|
|
|
|
|
|
#90 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Det går att breaka nallen utan internet om du redan tankat hem ipsw:en.
Ja du kan ta hem apps från cydia men då krävs internet. I steg två ska du "lägga till" powerknappen. Du behöver inte vara orolig, du är på väg att göra det bästa du gjort sedan kopet av iPhonen.
|
|
|
#91 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#92 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#93 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Tackar för länken!
Är du säker på att inte alla jailbreaking "komponenterna" redan finns i programmet. Isåfall borde man klara sig utan internet. Har man samma teman när man har jailbrekat den. Vilka teman finns det? Vad behöver jag mer(göra) än cydia för att ladda ner gratis apps? Vad är SSH? /Iphone 3g 2.2 |
|
|
|
|
|
#94 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
men försök annars är det bara oh göra om![]() |
|
|
|
|
|
|
#96 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Titta på denna guide så finner du svaret:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) PS: vore kul om du testade att jailbreaka den utan internetanslutning. Så jag vet om det går, eftersom att jag ska åka bort över jul och då har jag ingen tillgång till internet. Det är då jag har tänkt att jailbreaka den! Senast redigerad av Red Eagle den 2008-12-21 klockan 23:17. |
|
|
|
|
|
#97 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
2.2 uppläsning
jag har en fråga;
Om jag uppdaterar mobilen till 2.2 via itunes och sedan jailbreakar, kommer mina planer på att låsa upp telefonen i framtiden brista? Och om det år så, kan man uppdatera till 2.2 utan att den förstör upplasnings grejen? Mycket tacksam för svar! ![]() |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |