![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1041 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Det blir bara värre och värre, troligtvis är jag en idiot och återgår snart till nått jag begriper mig på....
Kontakterna hittar jag inte då jag aldrig öppnat (nåja) iTunes före jag jailbreakade....Finns det nån som kan komma med ett tips hur jag får tag i åtminstånde ett nummer som är extremt viktigt....Resten går att lägga in manuellt. Eftersom jag är är i behov av push så köpte jag en lösning från pushfix.info...Fungerade utan några som helst problem och jag slipper sura arbetskamrater.....Med följden att GPS och Youtube inte fungerar.... Jag borde ha sovit vid 19-tiden eftersom jag ska upp 02:30 men det här problemen gör mig sömnlös.... |
|
|
|
|
|
#1043 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
|
Citat:
Kontakter hamnar ju i den adressbok du synkar med. ÄR det win så är det troligtvis i outlook eller e´ditt mailprogram, eller om du synkar med gmail eller annat...
|
|
|
|
|
#1044 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Har några korta frågor, ska nämligen köpe en Iphone 3gs 16gb rätt billigt men den är låst till 3, hur riskfritt är det att låsa upp den? Kan det medföra några risker som inte går på garantin? Och om upplåsning går bra, kan det komma problem i framtiden pga detta? Om iphonen senare behöver lämnas in, är det okej med reparatören att den blivit upplåst? Är det rekommenderat att köpa en Iphone 3gs 16gb för 3500;- och låsa upp den eller ska man vara på den säkra sidan och köpa en som inte är operatörslåst på te.x. Telia för 5500;-?
Många frågor jag vet men jag är fan inte kunnig på detta!! Skulle uppskatta all hjälp! |
|
|
|
|
|
#1045 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Välkommen, jobbigt nick du valt...:-)
jailbreakar du kan du alltid återställa den till låst originalskick om du behöver lämna in den för ett garantiärende. Problem kan alltid dyka upp men de flesta får du hjälp med här eller ngn annanstans på nätet och som sagt, du kan alltid backa tillbaka till original... 3500:- för en 3GS är ett alldeles för bra pris, får du med butikskvitto och VET du att den inte är stulen och spärrad? Är den köpt med kontantkort från Tre så låser Tre upp den åt dig för 350:-, är den knuten till ett abonnemang så får du låsa upp den på eget sätt här och vänta tills abonnemanget löpt ut innan du kan låsa upp "lagligt" Telia säljer inga olåst iPhones Senast redigerad av Freebo den 2010-01-11 klockan 23:56. |
|
|
|
|
|
#1046 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Beställde en 3gs 16 GB av telenor för en vecka sedan, enligt telenor så skulle det ta ca 1.5 vecka tills jag har telefonen så den borde komma snart. Nu undrar jag, är det helt säkert att jag får en med den nya bootromen eller vad det heter? Eller finns det chans att det är den gamla så att jag kan JB utan att behöva göra om det vid varje uppstart av telefonen?
Om det nu är en med ny bootrom(?), går det inte att starta telefonen utan dator då? Alltså, går det inte ens att starta den och använda den utan JB tills man har åtkomst till en dator? Och en sista fråga, finns det någon information om det är på väg något JB som klarar av de nya 3gs utan att kräva JB vid varje start? Kommer det någonsin komma nått som fixar detta? |
|
|
|
|
|
#1047 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nopp med tanke på att det är så långt in i tiden, så kommer du med största chans få en 3gs med nya bootromen.
du kommer behöva en dator för att starta upp din iphone om du JB den, tills du återställer och använder den som vanligt. troligen så har dev-team hittat en lösning, men dom kommer troligen hålla på den tills den nya iphone kommer ut ( så att apple inte täpper till hålet)
|
|
|
#1048 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Chronic Dev har sagt att de kommer snart med Green poison lite, då kan man starta om sin iphone och använda den utan jailbreak tills man har åtkomst till en dator. De har dessutom sagt att en komplett version av Green poison ska komma till sommaren som ska fixa untethered JB till den nya bootromen.
Här är lite av mina egna spekulationer: Dev-Team hittade en ny exploit i oktober 2009 och därmed har de redan en untethered JB till det nya bootromen. Geohot var inne på samma spår men fick ett meddelande av Musclenerd om att inte gå ut med en lösning förren sommaren då den nya iphone modellen kommer, samma med ih8tesn0w då han har ett nära samarbete med Geohot. Chronic Dev har jag noll förtroende för. De kommer förmodligen som tidigare skjuta upp sin release tills nån annan kommer med en lösning som de ska sno ifrån.
|
|
|
#1049 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Okej då vet jag. Så det kommer en ny iphone till sommaren? Då kanske man ska stoppa sin beställning på 3gs och vänta med att binda ett abonnemang tills den nya kommer? Fast å andra sidan så kommer det isåfall säkert en 5e iphone året därefter eller nått... Man kan ju aldrig ha det nyaste särskilt länge nu för tiden
![]() Hur som helst, måste jag JB från samma dator varje gång? Tänkte om man reser iväg nånstans och batteriet råkar ta slut. Måste man då vänta tills man kommer hem igen eller går det bra att tanka ner blackra1n från närmsta bästa dator och bara trycka på make it rain så startar telefonen? Isåfall gör det ju inte så mycket om man har tethered, de gånger man av misstag inte lyckas hålla telefonen igång så finns ju lösningen i närmaste dator (som nuförtiden finns nästan var som helst). Sen har jag en fråga om det här med hacktivation eller vad det heter. Hörde att det skapade problem för push och gps mm. Har inte en aning om vad hacktivation är men med tanke på att det skapar problem för push mm så låter det inte som något jag vill ha. Får man automatiskt hacktivation (och på så sätt problem med push) när man kör JB med blackra1n? Senast redigerad av leomessi den 2010-01-12 klockan 03:21. |
|
|
|
|
|
#1050 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Du kan göra jailbreaka om med olika datorer, behöver inte vara samma.
Om du inte har den simkort som din iphone är låst till så kan du inte aktivera den i itunes. Blackra1n hacktiverar dem icke aktiverade iphonen men hacktivation kan skapa problem för push,gps och wifi. Finns lösningar till det men med tanke på att du ska köpa från telenor med abbonemang så ska dessa problem inte drabba dig.
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2010-01-12 klockan 03:31. |
|
|
|
|
|
#1051 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Okej, kanon. Men måste jag aktivera någon i itunes innan jag jailbreakar för att blackra1n inte ska hacktivera? Eller är allt jag behöver göra att tanka ner blackra1n och jailbreaka telefonen och jag får en tethered jailbreak utan att den är hacktiverad? Tack för din hjälp iallafall, blir sakta med säkert klokare på hur jag ska göra ![]() |
|
|
|
|
|
|
#1052 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#1053 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
hmm, tog hem blackra1n på jobbet så att man kan få igång telefonen om den råkar dö på jobbtid, dock så verkar det inte som att det går att köra blackra1n på en XP SP2 utan adminrättigheter?!
INFO: welcome to blackra1n for windows ERROR: dll error INFO: button clicked tips? ![]() |
|
|
|
|
|
#1056 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Om du har rättigheter att installera saker på burken du har så kan du installera virtualbox och köra en windows installation som en virtuell dator och på så vis få adminrättigheter i virtualbox =)
|
|
|
|
|
|
#1058 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej jag är ny här på forumet , nu är det så att jag just har jailbreakat min nya iphone 3gs med 3.2.1(7D11). funka klockrent tills jag starta om telefonen då låste den sig totalt och allt som funka var att "återställa till orginal fw" via itunes. nån som har en ide om hur man går runt lr fixsar problem. Tack på förhand
|
|
|
|
|
|
#1059 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Det betyder att du måste koppla telefonen till datorn och köra blackra1n.exe för att kunna starta upp telefonen. Detta händer alla 3GS-telefoner som har den nya bootromen, vilket din har. Mvh |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |