![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#101 (permalink) | |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
Testa att slänga ut Windows? ![]() Skämt åsido, Ominstallationer kan hjälpa. ![]()
|
|
|
|
#102 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Blev lite förbryllad nu efter att ha tittat på ett youtubeklipp
"http://www.youtube.com/watch?v=_OpXzkCPZ-4&feature=related" På filmen låser han upp telefonen innan han satt in simkortet. och sedan går han in på youtube utan simkort. Vad jag förstått så kan man gå in via nätet utan att betala för det i så fall "Via wifi" ? tacksam för svar som inte idiotförklarar mig ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#103 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#104 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#105 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Har testat att installera om iTunes ett flertal gånger men det hjälper inte och kommer tyvärr aldrig att hjälpa i mitt fall!
Drivrutinen som jag nämnt, som jag fick vetskap om från en apple support sida och hur man kollade om den kördes för iPhone enheten. Denna drivrutin ska installeras med iTunes vilket den tydligen gjort fanns i system/drivers mappen. Problemet är att fixa så den används av datorn som jag tidigare sagt. Jag försöker klura ut det själv och om jag skulle lyckas kommer jag posta igen... Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till... |
|
|
|
|
|
#106 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lyckades fixa till komunikationen mellan iPhonen och iTunes. Det var bara att uppdatera drivrutinen för iPhonen. Gick in på enhetsanteraren sedan högerklickade jag på iPhone enheten och updaterade drivrutinen därifrån! Trodde först att man var tvungen att manuellt fixa så att drivrutinen USBAAPL.SYS skulle köras. |
|
|
|
|
|
#107 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
jag har en fråga;
Om jag uppdaterar mobilen till 2.2 via itunes och sedan jailbreakar, kommer mina planer på att låsa upp telefonen i framtiden brista? Och om det år så, kan man uppdatera till 2.2 utan att den förstör upplasnings grejen? Mycket tacksam för svar! |
|
|
|
|
|
#108 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
Vänta med att uppgradera till 2.2 tills upplåsnings mjukvaran kommit ut allmänt, då ska det nog vara enkelt att uppgradera till en moddad 2.2 firmware. |
|
|
|
|
|
|
#111 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Här har du länken...
http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...break-osv.html Den problemlösningen dyker upp långt ner i tråden. Säg bara till om du vill ha en utförligare beskrivning... Senast redigerad av rotkiv den 2008-12-31 klockan 18:53. |
|
|
|
|
|
#113 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
iTunes och QuickPwn
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#114 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
okej, så det räcker inte med att ja kör med quickPWN och genom det får apples firmware? så som jag har förstått det så ska jag först uppdatera till 2.2 via iTunes, vilket gör att allt som har med jailbreaket försvinner (har väll inget annat val?) och sen får jag jailbreaka den med quickPWN.
Målet är att låsa upp telefonen också vilket ska fungera nu även om man uppdaterar via iTunes =) |
|
|
|
|
|
#115 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
1. Uppgradera till firmware 2.2 genom iTunes 2. Kör en quickpwn på det. Sedan kan du fortsätta med yellowsn0w när du vill installera det osv. |
|
|
|
|
|
|
#117 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
har försökt uppdatera min jailbreak till 2.2, 2 gånger nu men den vill inte gå igenom felfritt =(. Har uppdaterat i iTunes först. Jag kanske har fel version av programmet som jag använder för att jailbreaka, så jag undrar ifall någon har lust att länka mig det rätta programmet som jag ska använda mig utav.
Jag har en iPhone 3G med 2.2 firmware och en mac dator. tack på förhand =) |
|
|
|
|
|
#118 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Där har du iPhone-Dev's aktuella uppladdningar. Den du skall tanka är QuickPwn_2.2.dmg MVH |
|
|
|
|
|
|
#119 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |