![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1362 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Klurar lite på att jaila min nya 3GS men kommer ju få tethered
Minns på min gamla att det var ofta man fick göra en omstart av springboard, "respring" när man ändrade tema m.m men behöver man använda blackra1n då med? Eller är det bara vid en mer rejälare omstart? Apple tvingar mig att jailbreaka, hatar att inte kunna ändra teman m.m som jag vill, tänk vilken guldgruva dom missar och vad folk hade betalat för lite fräcka teman i appstore ![]() |
|
|
|
|
|
#1363 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
@Micke Prylgalen
Det går jätte bra att respringa med tethered jailbreak, det är endast när du rebootar som du måste starta upp med blackra1n.
|
|
|
#1364 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Så den startar efter att du återställt den men sen efter att du jailbreakar och startar om så kmmer connect to iTunes? Skit i återställning då och jaila med balckra1n. Dock så säger du att det inte går?
|
|
|
#1367 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Wille; Bara för att det är fredag å allt! Najs! Välkommen in i värmen!
|
|
|
#1368 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Citat:
Grattis!! Skönt att det löste sig ![]()
|
|
|
|
|
#1369 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
har en fråga..en polare till mig har en iPhone 3g 3.0 och den är köpt i USA så han har AT&T som original operatör. men han måste uppdatera den för den klyddar väldigt mycket så vi tänkte göra det. och nu till frågan haha
Måste vi ha AT&T simkortet i när vi jailbreakar med BlackRa1n ? ingen koll på det. så det är bara att följa iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar din iPhone, iPod med BlackRa1n [Win] och sen iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w ?
|
|
|
#1370 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Spjonky, han behöver inget AT&T SIM. Han ska följa guiden i
min signatur och jag rekommenderar att först uppdatera till 3.1.2 via iTunes innan ni kör igång. Glöm inte att ta en sista backup i iTunes innan ni återställer till 3.1.2 |
|
|
|
|
|
#1371 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Citat:
okaj då kör vi på det! tack för ett snabbt svar ![]()
|
|
|
|
#1372 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Hej allihop
har inte fått svar på en fråga jag ställde, jag ställer den igen hur behåller man sitt baseband på en bra och enkel sätt vill tillägga att jag inte kan engelska så om nån kan hjälpa mig. |
|
|
|
|
|
#1374 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Hej!
Jag köpte mig en iPhone 3gs för ca 3 månader sedan och har nu börjat fundera på att jailbreaka denna. Jag har sökt över hela internet efter så mycket info som möjligt och förstått att det är ett program som heter Blackra1n man skall använda om man som jag kör version 3.1.2 (7d11). Jag har några frågor kring ämnet som jag inte tycks hittat svar på. 1. jag har förstått att man genom säkerhetskopian i itunes kan behålla all data i sin iPhone efter jailbreak, tex. kontaker, program, mail och sms. Men hur aktiverar man en säkerhetskopia? Gör man det genom itunes eller någon annanstans? Och hur säkert är det att det funkar? 2. Om jag skulle vilja ta bort jailbreak om apple släpper en 4.0-version av systemet, är det bara att återställa och sedan killa in säkerhetskopian igen? Eller är det mer komplicerat än så? 3. Vad sjutton är SSH? Är det något man måste ha, och vad gör det? Varit ett väldigt surr om det på sistone. 4. Vilka program är de program man bör installera på iPhonen omgående efter en jailbreak? Jag har förstått att det finns ett program som man aktiverar genom att dra med fingret längs överkanten för att aktivera olika saker, vad heter det? Och vad heter multitaskingprogrammet? Det var några frågor jag kom på just nu. Hade uppskattats om jag fick svar ![]() |
|
|
|
|
|
#1375 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Citat:
1) Ja, i iTunes. Säkert??? Vad är säkert när det gäller datorer....? 2) Ja, nej, bara att Återställa när det släpps. Har du låst upp din lur för att användas med andra operatörer, bör du inte uppdatera direkt! 3) Sök på Google, finns massor av info (kort: protokoll för att logga in på andra enheter). 4) Väldigt individuellt. Vilka tillbehör du vill ha till din bil är inte samma som jag vill ha till min... SBSettings är mycket vanligt, Winterboard, iBackgrounder (tror jag det heter). |
|
|
|
|
|
|
#1376 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
Hallå. Jag har 3 frågor som jag hoppas att jag ska kunna få svar på. Jag har idag en 3G med 3.0 som jag jailbreakat och kör Ultrasn0w på. Om 2 veckor kan jag låsa upp telefonen via Telia och då få en obunden telefon.
1. Om jag vill uppgradera till 3.1.2 och jailbreaka (inte lås upp) vad är mina alternativ? Jag har inte hängt med i jailbreakingen sedan 3.0, finns det JB där man kan starta om telefonen utan problem? Kan jag bara använda en custom FW som inte uppgraderar BB? Tips helt enkelt! 2. Jag har läst att man ska välja inställningen "Ny telefon" efter JB för att inte sega ner telefonen för mycket. Hur gör jag då med alla mina bilder, kontakter osv? Måste jag lägga in dom manuellt igen eller kan jag ladda upp dom från säkerhetskopian efteråt? 3. Om jag blåser telefonen om JB om den och uppgraderar till 3.1.2 vad händer med alla mina apps som jag har i iTunes som jag laddat hem från ******? Kan jag synka om dom eller måste jag göra om allt? Senast redigerad av Freebo den 2010-01-31 klockan 13:25. |
|
|
|
|
|
#1377 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
@Marry
1. Blackra1n är det enklaste jailbreak metoden men om du vill göra en egen custom fw får du använda dig av Redsn0w eller Sn0wbreeze. Om du låser upp din iphone hos telia så behöver du inte bevara din BB, det är bara att uppdatera. 2. Kontakter och bilder kan du synka in separat om du sparar dem i din dator. Har du inga buggaar i din iphone just nu så är det riskfritt att återställa från säkerhets kopian. Du kan starta om din iphone som vanligt då tethered JB gäller endast 3Gs med den nya bootromen. 3. Det är inte tillåtet att diskutera sånt i detta forum. §8 Piratkopiering Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden. Läs genom iPhone FAQ, du hittar svar på många frågor där.
|
|
|
#1379 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Bryt på du bara |
|
|
|
|
|
|
#1380 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Iphone 3gs 3.1.2 Jailbreakad och Upplåst
Hej! Har en en iPhone 3gs låst till Tre.. Jailbrekad med Blackrain och Upplåst med Snow och firmware 05.11.07.
Jag sätter in Tre kontantkort och då funkar det hur bra som helst men när jag provar med ett Comviq kontantkort så står det bara COMVIQ och sen Ingen Service hela tiden, har provat och göra om jailbreakningen och upplåsningen flera gånger men det blir samma sak ändå. Jag undrar om det finns nån här som kan hjälpa mig och se om jag har gjort nåt fel eller vad felet kan vara. Tack i förhand.. Post flyttad till rätt tråd/Mod Senast redigerad av Freebo den 2010-01-31 klockan 23:22. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |