![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#121 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
jag tror det är något fel, någonstans. programmet vill inte starta proccessen verkar det som, en liten cirkel laddar i hörnet och det står "QuickPWN is about to run on your iPhone 3G, men det händer inget, har varit så här i ca: 10 min nu..om inte mer
|
|
|
|
|
|
#122 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
Det kan vara så att du inte riktigt kommer in i DFU läge. Jag har själv aldrig använt QuickPwn (har kört WinPwn så länge det funnits och sen dess har jag inte behövt jailbreaka ngt mer). Har du någon guide du går efter? Det är alltid bra... |
|
|
|
|
|
|
#123 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
![]() programmet rullar fortfarande och inget har hänt, har gått runt 20 min nu |
|
|
|
|
|
|
#124 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone With QuickPwn (Mac) [Updated 2.2] MVH |
|
|
|
|
|
|
#125 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
![]() EDIT: det står i guiden att man ska återställa telefonen innan man börjar, försvinner inte allt då? jag tänkte på låtar och bilder osv. jag gjorde inte det eftersom förra gången jag skulle jailbreka hade jag inga som helst problem Senast redigerad av ThatDuude den 2009-01-02 klockan 01:45. |
|
|
|
|
|
|
#126 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Error 2001 är att du måste återställa din fån... |
|
|
|
|
|
|
#127 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
jahopp, vet du hur man gör en backup på låtar, bilder och kontakterna som är det viktigaste? |
|
|
|
|
|
|
#128 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Sedan när du återställt, kommer det komma en fråga likt "Vill du använda dig av säkerhetskopian "Ditt namn på din iPhone"?". Självklart väljer du Ja då! (Frågan är inte formulerad exakt så, men liknande) EDIT: Efter du bockat för de du vill säkerhetskopiera måste du köra en synkronisering, så att de säkerhetskopieras. MVH Senast redigerad av rotkiv den 2009-01-02 klockan 02:02. |
|
|
|
|
|
|
#129 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#130 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#131 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Beskriv lite närmare vart det tar stopp, vad det står, om det står någon error diagnos osv. |
|
|
|
|
|
|
#132 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
QuickPwns syfte är ju att jailbreaka telefonen utan att behöva återställa, därav namnet. Får man dock error meddelanden brukar återställning vara den bästa lösningen. |
|
|
|
|
|
|
#134 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Om du tar en snabbtitt på guiden så är det alltså vid "Step Thirteen" det tar stopp för mig. Den runda "laddningsbollen" snurrar i höger hörn men sträckan fylls inte med blå färg, detta även efter ca: 20 minuters väntan. Senast redigerad av ThatDuude den 2009-01-02 klockan 19:00. |
|
|
|
|
|
|
#135 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#136 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#137 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Testa annat USB-port i datorn, det kan funka. Annars finns de videos på youtube hur man kommer in i DFU läge. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Upplåsning, jailbreak och mjukvara | Amedi21 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-24 21:59 |
| Skillnad mellan jailbreak och upplåsning? | cysy55 | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-10 05:55 |
| Lite småfrågor ang. Spotify | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-11-22 15:49 |
| nybörjare, jailbreak och upplåsning | AddeF | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-12 11:25 |
| Total genomgång av upplåsning och jailbreak? | phoenix91 | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-01 14:58 |